Röviden – Jaguar XE 25t R-Sport | |
---|---|
Mi ez? |
A Jaguar 3-as BMW-je |
Mit tud? | Kívül-belül dögösen néz ki és hogy igazán jó legyen, hátsókerekes |
Mibe kerül? | 9,8 milliónál indul az árlista és 15,6 millió a másik vége |
Kinek jó? |
Az importőr szerint az aktív, tehetős fiatalok autója, akik nem a német prémiumok közül kívánnak autót választani maguknak
|
Fura jószág a Jaguar XE. A márka fentről, az arisztokrácia vélt vagy valós elefántcsonttornyából növesztett lefelé egy csápot, hogy a 3-as BMW-vel, Mercedes C-osztállyal, Audi A4-essel játszhasson egy ligában.
Külső
Külsőre masszív felépítésű, klasszikus négyajtós néz velünk szembe, amikor az XE-re nézünk. Orra egész hatásosra sikerült, a szűkre szabott, valóban macskás szemekről könnyen beugrik a jaguár, mint nagymacska. Oldalról a cifra légbeömlő, a sötét felni teszi félelmetessé a 4672 mm hosszú, 1850 mm széles és 1416 mm magas autót – bár van, akinek inkább egy dísztárcsáját vesztett, szomorkodó acélfelnis járgány jut eszébe róla – és ahogy haladunk tovább hátrafelé, úgy vész el a formatervezői lendület, a feneke már közel nem annyira izgalmas, mint az eleje, legfeljebb az egyedi lámpadizájn menti a menthetőt.
A dupla kipufogó körüli esetlen kivágásról pedig nehéz eldönteni, hogy kínos igénytelenségnek, vagy vagány hanyagságnak minősítsük-e. Mindenesetre érdekes. A csomagtartó kicsike légterelője az R-Sport csomag része, ugyanúgy, mint a krómkeretes fekete hűtőmaszk, a krómbetétes első sportlökhárító, a fényezett oldalküszöb. Az R-Sport feliratú oldalszellőző és a 18 colos, ötküllős alufelni is ennek a csomagnak a része.
Adatlap – Jaguar XE 25t | |
---|---|
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 1999 |
Hengerek/szelepek | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 177(240)5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/1750-4000 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,8 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 10,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6 |
Vegyes (l/100 km) | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 179 |
Belső
Elsőre mocsok jól néz ki, az utastérben R-Sport feliratú kormány, küszöbborítás található, ülései is sportosak, kényelmesek és jól is néznek ki. Aztán feltűnnek a Volvo kezelőszervek, 2015-ben a kényes, utálatos zongoralakk és pár csapnivaló tapintású műanyag ront sokat a vizuális élményen. Illesztései elnagyoltak, és az apró, egyforma gombok sem az ergonómia iskolapéldái. Klassz viszont a színes head up display, jó fogású a kormány, remek az üléshelyzet és olyan extrák is belefértek, mint a fűthető első szélvédő, a szintén melengethető kormány, vagy az ülésszellőztetés, éjszakai hangulatvilágítás.
Milyen vezetni?
Változatos élmények érik benne a vezetőt. Kezdjük a jóval, a könnyű, háromnegyed részben alumíniumból készülő karosszéria – a teljes vázstruktúra, az ajtó, a motorháztető és a csomagtérfedél is könnyűfém – élvezetessé teszi a kanyargást, pláne, hogy ezzel a motorral sikerült nagyjából 50-50 százalékosra kihozni az első-hátsó tengely közötti súlyeloszlást. A futómű szenzációs, a hátsó több lengőkaros szerkezetben a kanyarodáskor keletkező erőket felvevő lengőkarok bekötései kemények, kanyarban vasmarokkal tartják az autót, de a többi szilent lágy, hogy a hitvány utakon se legyen kényelmetlen autózni vele. Kormányzása szintén szerethető, precíz, pontos, a kormányzáshoz szükséges erő is megfelelő.
Meztelenítsetek Jaguar XE-t:
Jöjjön a motor, amely kétliteres, négyhengeres, turbós példány, 240 lóereje papíron 6,8 másodperc alatt gyorsítja a Jaguar-t 100-ra, de az életben nem tűnik ennyire agilisnak. Hangja nagyon messze van a legutóbb nálunk járt Jaguar-étól, de még egy átlagos, sportosabb járgány is ezerszer izgalmasabban muzsikál. Az XE hangja kívül belül felejthető, egyáltalán nem éri el az ingerküszöböt. Pedig színház van hozzá, az autó szívdobogás-szerűen lüktető, vörös fényben derengő gombbal indul, a nyolcfokozatú automatikus váltó fokozatválasztója a mélyből emelkedik fel, és a mutatók is minden indításkor eljárják táncukat 0-280 km/h és 0-8000 rpm között.
Kormány mögötti fülekkel is vezérelhető 8 fokozatú automatikus váltója még sport módban sem elég fürge, a fékje pedig nehezen adagolható, sokáig alig történik valami, aztán hirtelen igen harapóssá válik a szerkezet.
Városban a sok radar és a tolatókamera segít a Jaguar-t sérülésmentes állapotban tartani, autópályán pedig a csendes, szinte hangtalan utastér lesz hamar szimpatikus, de az adaptív tempomat nagyon hiányzik az autóból.
Márka/modell: | Teljesítmény: | Ár: |
---|---|---|
Audi A4 2,0 TFSI tiptronic | 242 LE | 11 240 350 Ft |
BMW 328i aut. | 245 LE | 11 364 500 Ft |
Mercedes C300 T aut. | 245 LE | 12 643 700 Ft |
Ennyiféle kiegészítő rendelhető a Jaguar XE-hez, ha aktív, sportos életet kívánunk élni vele:
Kinek jó?
Ahogy egyik kollégám mondta, Anglia nagyon messze van még Németországtól. Az igyekezet tisztán látszik, az irány is jó, de a Jaguar-nál nincsenek könnyű helyzetben, amikor a német prémium márkákra lőnek. Azonban a Jaguar XE minden hülyesége, hibája ellenére roppant egyedi megjelenésű, szórakoztató autó. És ami sokaknak fontos lehet, nem jön szembe belőle minden sarkon több tucatnyi. Na, ők boldogok lesznek a Jaguar XE-vel.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|