Röviden – VW Passat Alltrack | |
---|---|
Mi ez? |
A legújabb Passat emelt, összkerekes, terepes változata |
Mit tud? | Belefér minden és szolidabb terepen is elboldogul |
Mibe kerül? | Egyelőre még nincs hivatalos árlista, de az ígéretek szerint már nem kell sokat várni rá |
Kinek jó? | Aki szeret kényelemben autózni, de néha elhagyná az aszfaltot, azonban komolyabb terepezésre nem vágyik |
Szörnyű kín lehet egy dizájnernek, amikor valami jól sikerült, bevált dolgot kell tovább reszelgetnie. Újat kell belőle faragni, de olyat amiben a leendő vevők még könnyedén megtalálják azt a vonalat, amiért az előd annyira népszerű volt. Lehetett pár rémes órája a legújabb Volkswagen Passat-ot megálmodó csapatnak is, de végül sikerült a terv, a Passat változott is, meg nem is, új, de ránézésre azonnal meg lehet mondani, ki az apja. Viszont biztos, hogy jobb lett. Most pedig már van belőle összkerekes, emelt hasmagasságú, terepálló kivitel is, Alltrack néven. Igaz, volt belőle korábban is, az előző generáció 2012-ben mutatkozott be, de ritka volt, mint a fehér holló, nekünk is csak 2013 őszén akadt a kezünkbe egy példánya.
Mitől Alltrack?
Külsőre a sok-sok Alltrack felirat üvölti bele az ember arcába, hogy ez itt most valami más, mint amit megszoktunk. Meg persze a látványos műanyag sárvédő-szélesítések, egyedi lökhárítók, matt króm külső tükrök, tetősín, és hogy ne feledkezzünk meg a műszaki tartalomról se, a 4Motion felirat leghátul. A Haldex rendszerű összkerék-hajtás alapból csak az első kerekeket foglalkoztatja, de ha ez nem elég a továbbjutáshoz, a hátsók is beszállnak a munkába.
Egy terepkombinak ennél többet nem is nagyon kell tudnia, illetve egyvalami jöhet még jól, ha vége az aszfaltnak, ez pedig a szabad hasmagasság. A Passat Alltrack városi fajtársánál 2,75 centivel hordja magasabban a hasát, egészen pontosan 174 mm-es akadályok felett képes úgy átgurulni, hogy ne érjen le semmije. Ha mégis odaérne valami, érzékenyebb szerveit újratervezett, a korábbi fém helyett műanyagból készülő, a korábbinál 11 kilogrammal könnyebb haspáncél óvja.
Belső
Az Alltrack belseje szinte teljesen megegyezik a mezei Passat berendezésével. A terepes fajtajelleget a fém küszöbborítások, illetve az utastérben itt-ott feltűnő Alltrack feliratok hangsúlyozzák. A terepes Passathoz alapáron jár az üzemmód választó, amelyben a megszokott Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual mellett Off road beállítás is választható. Belseje meggyőző minőségű és összeszerelésű, a helykínálat is pazar, csomagtartója pedig az ülések helyzetétől függően 639-1769 liter is lehet.
Motor
A Passat Alltrack kétliteres, négyhengeres motorokkal rendelhető. Van benzines és dízel is, utóbbi háromféle teljesítménnyel is elérhető.
Motor: | 2,0 TSI | 2,0 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
---|---|---|---|---|
Üzemanyag: | Benzin | Dízel | Dízel | Dízel |
Lökettérfogat: | 1984 | 1984 | 1984 | 1984 |
Henger/szelep | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltó: | 7 fok. DSG | 6 fok. manuális | 6 fok. DSG | 6 fok. DSG |
Max. teljesítmény: | 220 LE | 150 LE | 190 LE | 240 LE |
Max. nyomaték: | 350 Nm | 340 Nm | 400 nm | 500 Nm |
Gyorsulás: | 6,8 mp | 9,2 mp | 8 mp | 6,4 mp |
Csúcssebesség: | 231 km/h | 205 km/h | 220 km/h | 234 km/h |
Átlagfogyasztás: | 6,9 l | 4,9 l | 5,1 l | 5,5 l |
Milyen vezetni?
Mint bármelyik új Passatot. A München környéki tesztvezetésen fájdalmasan sok autópályát és 0 méter burkolatlan útfelületet tartalmazott a kijelölt út. Ami egy szabadidős, sportszer és családszállító autónak nem a legszerencsésebb. Sztrádán csendes és kényelmes a Passat, a hangszigetelésnek hála 200 körül sincs benne ricsaj, legfeljebb a tükör felől szivárog be egy kis szélzaj.
Az előre programozott beállítások között kapcsolgatva könnyen észrevehető a különbség a Sport és Comfort mód között. A karosszéria jól átlátható, és a vezetésbe sem kell feltétlenül belefáradni, a digitális műszerfalon, az adaptív tempomaton, gyalogosfelismerő rendszeren, sávtartón túl olyan extrák is jutottak még bele, mint a trélerrel is működő parkolóautomatika.
A benzines mellett a legerősebb dízelt tudtuk kipróbálni, mindkét motorral boldogan lehet élni, pedig teljesen különböző karakterűek. A benzines nem meglepő módon csendesebb, civilizáltabb darab, amit a turbódízel 240 lóereje és az 500 Nm-es nyomatéka tud hamar elhomályosítani. Illetve a dízelnek furcsa, kellemetlen szívzaja is volt, de ezt nem tartom üzemszerűnek, meglehet egyedi esetről van szó. Más nem számolt be hasonlóról.
Kiegészítők
Vállaltan szabadidős mókára optimalizált autó nem létezhet tengernyi kiegészítő nélkül, amivel a mindenféle furcsa hobbi eszközeit magával cipelheti a tulaj. A Passat Alltrackhez is rendelhető okos, a vonóhorogra installálható bringaszállító, amire két bicikli, legfeljebb 60 kilogrammnyi tömeg pakolható fel. A Micro II fantázianevű készség nem zavarja a csomagtér ajtó használatát és használaton kívül egyszerűen behajtogatható a pótkerék helyére. Kajakot, szörföt a tetőre érdemes pakolni, a VW erre is kínál megoldást, a spéci vízi jármű hordozó 25 kg-mal terhelhető. A családi autózás elviselhetővé tételéhez különféle tablet-tartók, illetve a wifit mannaként a gyerekseregre szóró CarStick járul hozzá.
Kinek, mire?
A Passat Alltrack egészséges átmenet a hatalmas, városi kombik és az emelt hasmagasságú szabadidő-autók között. Komoly terepre nyilván nem érdemes vele kimerészkedni, de hitvány utakon, hóban bőven elég lehet az összkerék-hajtás és a leheletnyivel megemelt kasztni is. Aki bármilyen okból – pl. céges policy – nem szívesen vállalna szellemi közösséget a SUV kultúra más tagjaival, és vastag pénztárcával fárad a kasszához, az boldog lehet a Passat Alltrack-el. Sok nem fut majd az utakon belőle, az importőr évi 50 darab értékesítésével számol.