Röviden – BMW 220i Gran Tourer |
Mi ez? |
Kompakt egyterű, prémium kivitelben, BMW-emblémával |
Mit tud? |
Hét ülőhelyet kínál aránylag kompakt külső méret mellett |
Mibe kerül? |
A legolcsóbb 220i Tourer alapáron 8,5 millióba kerül, míg a legdrágább 11,3 millió forint. Plusz extrák. A tesztautó felfelé kerekítve 12,8 millió forint. |
Kinek jó? |
Akit inkább a prémium kivitel és a márkajel érdekel, mint az, hogy valóban praktikus és jó árú járgányt vegyen
|
A BMW 2-es Gran Tourer maga az ellentmondás. Az egyterű leginkább olyan autókategória, amit a népesebb családok főleg azért vesznek, hogy hatalmas, praktikus és amennyire lehet, olcsó legyen, beleférjen kutya, macska, papa-mama, víziló, nem pedig azért, hogy borjúbőr-kárpit illata lengje be a lazacszínű hangulatvilágítással feldobott prémium minőségű belsőt.
Amibe igazi gyereket legfeljebb vákuumfóliázva engedne be bárki. Ennek ellenére a BMW kitalálta, hogy legyen ilyen, eddig sosem volt kompakt prémium egyterű kategória, és meg is csinálta a 2-es Gran Tourert. Jó munkát végeztek vele.
Kompakt méret mellett akár hétszemélyes is lehet
Kompakt méret mellett akár hétszemélyes is lehet
Fotó megosztása:
Szemből még nem látszik rajta a plusz légköbméter
Szemből még nem látszik rajta a plusz légköbméter
Fotó megosztása:
Tegye fel a kezét, aki szerint ez szép!
Tegye fel a kezét, aki szerint ez szép!
Fotó megosztása:
Hirtelen, meredeken ér véget
Hirtelen, meredeken ér véget
Fotó megosztása:
Az egyterűek sosem voltak túl szépek. Ez sem lett az.
Az egyterűek sosem voltak túl szépek. Ez sem lett az.
Fotó megosztása:
Jelleget adó anyag
Jelleget adó anyag
Fotó megosztása:
Kényelmes, ügyes futómű van alatta
Kényelmes, ügyes futómű van alatta
Fotó megosztása:
Dupla A-oszlop, kicsike ablakkal
Dupla A-oszlop, kicsike ablakkal
Fotó megosztása:
220i
220i
Fotó megosztása:
Ízléses, tágas, okos a belseje
Ízléses, tágas, okos a belseje
Fotó megosztása:
Kényelmes ülések, sportos hangulat odabent
Kényelmes ülések, sportos hangulat odabent
Fotó megosztása:
Hagyományos műszerek, felettük a HUD plexija
Hagyományos műszerek, felettük a HUD plexija
Fotó megosztása:
Lámpakapcsoló
Lámpakapcsoló
Fotó megosztása:
Indító gomb
Indító gomb
Fotó megosztása:
Színes, okos HUD
Színes, okos HUD
Fotó megosztása:
Sokfunkciós bajuszkapcsoló
Sokfunkciós bajuszkapcsoló
Fotó megosztása:
Sokfunkciós bajuszkapcsoló
Sokfunkciós bajuszkapcsoló
Fotó megosztása:
A tempomat lejtőn is tartja a beállított sebességet
A tempomat lejtőn is tartja a beállított sebességet
Fotó megosztása:
Tolatókamera, remek képpel
Tolatókamera, remek képpel
Fotó megosztása:
Így fest a 192 lóerős benzinmotor
Így fest a 192 lóerős benzinmotor
Fotó megosztása:
Koszolódós plasztik
Koszolódós plasztik
Fotó megosztása:
Klímakonzol
Klímakonzol
Fotó megosztása:
Sport és EcoPro között van normál beállítás is
Sport és EcoPro között van normál beállítás is
Fotó megosztása:
Szuper váltani benne
Szuper váltani benne
Fotó megosztása:
Villanykézifék, amely induláskor nem old magától
Villanykézifék, amely induláskor nem old magától
Fotó megosztása:
Ujjal lehet rá firkálni is
Ujjal lehet rá firkálni is
Fotó megosztása:
Óriási zsebek az ajtóban
Óriási zsebek az ajtóban
Fotó megosztása:
Előre-hátra, osztottan tologatható ülések
Előre-hátra, osztottan tologatható ülések
Fotó megosztása:
3 gyerekülés simán belefér
3 gyerekülés simán belefér
Fotó megosztása:
Előre tolt ülés
Előre tolt ülés
Fotó megosztása:
Kis asztalka sazlonnázáshoz
Kis asztalka sazlonnázáshoz
Fotó megosztása:
Szellőztetés a második sorban
Szellőztetés a második sorban
Fotó megosztása:
Nem könnyű hátramászni
Nem könnyű hátramászni
Fotó megosztása:
Inkább gyerekméretű ülések ezek
Inkább gyerekméretű ülések ezek
Fotó megosztása:
Minden, ami kellhet egy csomagtartóban
Minden, ami kellhet egy csomagtartóban
Fotó megosztása:
Óriási raktér
Óriási raktér
Fotó megosztása:
Kalaptartó roló
Kalaptartó roló
Fotó megosztása:
Rejtekek
Rejtekek
Fotó megosztása:
Motor nyitja, zárja
Motor nyitja, zárja
Fotó megosztása:
Tegye fel a kezét, aki szerint ez szép!
Külső
Tágas egyterűből aránylag nehéz vonzó formájú példányt faragni. Általában nem is sikerül, így az sem meglepő, hogy a BMW 2-es Gran Tourer sem lett csinos, sőt, külseje alapján elég nehéz volna megkívánni a Ford S-Max-nál 24 centivel, az Opel Zafirí Tourernél 10 centivel kurtább egyterűt. Ugyan mindene megvan, amitől szeretjük a BMW-t, de így, ezen a nagyra dagadt testen idétlenül mutatnak a jelleget adó anyagok. Vagy csak szokatlan, hogy veséket, Angel Eye-t látunk egy hétszemélyes minibuszon és idővel majd hozzászokunk ehhez is, nem tudom. Hamarosan kiderül, hogy kell-e ez a népeknek, vagy sok más keresztezéssel előállított autóhoz hasonlóan csendben eltűnik majd ez a modell is.
Mindenesetre a forma cseppet sem szexi, buta, nagy és meredek szögben álló feneke van, pedig az eleje egész ígéretesen indul. Csak ugye a harmadik üléssornak és a csomagtartónak is el kell férnie valahol. Mindegy, formán nem érdemes rugózni, szerencsére nem vagyunk egyformák, így van, akinek a nagy fenék jön be, és van akinek a maréknyi és hála Istennek senkinek nem kell meggyőzni a másikat a saját igazáról.
Ízléses, tágas, okos a belseje
Belső
Belülről már jóval szerethetőbb arcát mutatja az autó, berendezése ízléses, a kivitelezés parádés, ergonómiailag is szinte kikezdhetetlen. Ülései jó oldaltartásúak, állítható az ülőlap hossza, és a deréktámasz is jól jöhet. Talán a fényes zongoralakk-szerű műanyag burkolatot hagynám ki a belsőből, amin már pár porszem is hangosan üvölt. Klassz az éjszakai hangulatvilágítás, a hatalmas képernyő, a kézírást is felismerő iDrive-tárcsa, vagy éppen az adatokat plexilapra vetítő, de mindent tudó, színes kijelzős head-up display is. A sofőr magasabban ül benne, mint az átlagautóban, előre hátra jól átlátható az autó, és emellett elöl-hátul radarok és kamera is segít a parkolásban.
Kényelmes ülések, sportos hangulat odabent
Adatlap
BMW 220i Gran Tourer
Motor |
1998 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
192 LE |
Nyomaték |
280 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
7,7 sec |
Végsebesség |
223 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,4 l / 100 km |
Praktikus megoldások is jutottak a belsőbe, amelyek némelyike szinte már egy francia egyterű szintjét is eléri. Második üléssora 1/3-2/3 arányban előre-hátra tologatható, a háttámlák 2-1-2 arányban, gombnyomásra is elfektethetők és három gyerekülés simán belefért, és van benne lehajtható szalonnázóasztalka is. Használaton kívül a kalaptartó elfér a csomagtartó mélyén, vannak óriási ajtózsebek, ülés alatti, előtti kis rekeszek, és az alapállásban 645 literes, de üléshajtogatás után bitang nagyra, 1905 literesre növelhető csomagtartóban is megvan minden, ami csak kellhet: fedett titkos rekesz, szatyorkampó, rögíztőpontok, hálós zseb, 12 voltos csatlakozó, világítás stb.
Helykínálat szempontjából az első két sorban mindent megkapnak az utasok, bár a második sorban középen ülni már nem nagy élmény. Ilyenkor érdemes arra gondolni, hogy a csomagtartó padlójából egy mozdulattal előhajtogatható harmadik sor még ennél is szerényebb teret kínál, oda leginkább csak a gyerekek másznak be szívesen.
Videón így néz ki a 2-es Gran Tourer belseje:
Milyen vezetni?
Ezen a téren egy elsőkerekes, hétszemélyes, galériázható belmagasságú bálnaformától nem vár túl sok élményt az ember. Pedig a BMW 2-es Gran Tourert határozottan jó dolog vezetni. Kétliteres, 192 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorja több mint elég ebbe a kasztniba, néma csendben működik – a start-stop rendszer is észrevétlenül, finoman, feltűnés nélkül teszi a dolgát – és szinte minden helyzetet meg lehet vele oldani, van benne elég tartalék. Fogyasztása 500 kilométernyi fele-fele városi és autópályás autózás után mérve 8,6 literre jött ki.
Hagyományos műszerek, felettük a HUD plexija
Kézi váltós BMW tesztautóval már nem is tudom, mikor találkoztam utoljára, így teljesen váratlanul ért, hogy ezt mennyire varázslatosan finoman is meg lehet oldani egy autóban. A titok annyi, hogy visszaváltásnál, miután megvan a kiválasztott fokozat de a kuplungot még nem engedtük fel, az elektronika megemeli a motor fordulatszámát, mintha gázfröccsöt adna és rángatás nélkül, finoman válthat az is, akinek kevés érzéke van az efféle dolgokhoz. Válthatunk négyesből kettesbe, hatosból hármasba, az autó pontosan tudja, hogy pár másodpercig milyen fordulatszámra állítsa be a motort, hogy zökkenőmentes legyen a váltás. Sőt, ez felfelé kapcsolásnál is működni látszik.
Óriási raktér
Kormányzása precíz, pontos, a fék jól adagolható és hatékony is, és a stabil futóműre sem lehet semmi rosszat mondani. Egyterű szörny ide vagy oda, a BMW 2-es Gran Tourert baromi jó vezetni. Amit lehetett, kihozták az autóból, így ha minden reggel leszegett fejjel, hunyorítva, elölről közelítve száll be valaki az autóba, akár örökre elfelejtheti, hogy mekkora feneket húz maga után, és élvezet lesz vele minden perc.
Kinek jó?
Főleg vezetni szerető, márkahű háziasszonyoknak, vagy a hátsókerekes BMW-zésen már túljutott, családos apukáknak, akik a remek vezethetőség, tisztességes kivitelezés mellett azt is fel tudják dolgozni, hogy a 2-es Gran Tourer annyira férfias valami, mint egy patchwork tanfolyam. És persze van rá egy kis plusz pénzük, mert BMW emblémával az egyterű is többe kerül.
Mellette – Ellene |
- Erős, csendes motor
- Prémium minőségű belső
- Remek hangszigetelés
- Jó vezethetőség
|
- Szűk harmadik üléssor
- Megosztó forma
- Elsőkerék-hajtás
- Drága
|
És te hány pontot adnál ennek az unortodox BMW-nek?
És te hány pontot adnál ennek az unortodox BMW-nek?