Röviden – Audi A4 Avant – 2016 |
Mi ez? |
Az Audi prémium-középkategóriás kombijának legújabb generációja |
Mit tud? |
A megfellebbezhetetlen audis tökéletességet ötvözi egy családi kombi komfortjával és praktikumával, takarékos és erős motorokkal |
Mibe kerül? |
Tízmillió alatt nincs A4-es, a belépő modell 10,05 milláért a 150 lovas, kétliteres TDI |
Kinek jó? |
Céges és családi autóként is beválik, ha van rá keret. A legerősebb motorokkal, quattro hajtással pedig még pályán is élmény |
Szegény autó nem ezt érdemelte volna. Az Audi A4 Avant a dízelbotrány tombolása közepette mutatkozott be a nemzetközi sajtónak Provence-ban, ráadásul a tesztvezetést olyan érthetetlenül loholósra sikerült tervezni, hogy most csak masszírozgatom itt a gép felett lüktető halántékomat. Pedig talán ez a legfontosabb modellje, sőt, modellváltozata az Audinak: van olyan piac, ahol az eladott A4-esek 80%-a nem limuzin, hanem Avant!
Még a TDI-botrány se tudja elhomályosítani az Audi talán legfontosabb modelljének csillogását. Ez is egy tökéletes autó, félelmetes precizitással és igényességgel
Még a TDI-botrány se tudja elhomályosítani az Audi talán legfontosabb modelljének csillogását. Ez is egy tökéletes autó, félelmetes precizitással és igényességgel
Fotó megosztása:
Budapesti indulás, amszterdami átszállás után délben Marseille repterén választhattuk ki az első tesztautót a kínálatból, amivel félóra alatt kellett eljutnunk a sajtótájékoztató és ebéd helyszínére
Budapesti indulás, amszterdami átszállás után délben Marseille repterén választhattuk ki az első tesztautót a kínálatból, amivel félóra alatt kellett eljutnunk a sajtótájékoztató és ebéd helyszínére
Fotó megosztása:
A kétliteres dízel Ultra (így hívja a legtakarékosabb változatokat az Audi) változatával indultunk Provence szívébe
A kétliteres dízel Ultra (így hívja a legtakarékosabb változatokat az Audi) változatával indultunk Provence szívébe
Fotó megosztása:
Az első tapasztalat: az A4 Avant is megkapta a TT-ből, Q7-ből már ismert TFT-kijelzős műszeregységet
Az első tapasztalat: az A4 Avant is megkapta a TT-ből, Q7-ből már ismert TFT-kijelzős műszeregységet
Fotó megosztása:
Ahogy átszaladtunk a reptéri parkolóba és bevágódtunk a kocsiba, nagyjából ez volt az első pillanat, amikor meg tudtuk nézni, miben is ülünk. És már indultunk is
Ahogy átszaladtunk a reptéri parkolóba és bevágódtunk a kocsiba, nagyjából ez volt az első pillanat, amikor meg tudtuk nézni, miben is ülünk. És már indultunk is
Fotó megosztása:
A képen az látható, ahogy a dízel (!!!) Audi kettesben 102-vel megy. Elképesztően hosszúak a fokozatok az Ultrában, agyonhajtva se bírtuk felvinni a fogyasztást nyolc literre, kímélve, sztrádán öt körül ehet - majd a hazai tesztautóval lemérjük
A képen az látható, ahogy a dízel (!!!) Audi kettesben 102-vel megy. Elképesztően hosszúak a fokozatok az Ultrában, agyonhajtva se bírtuk felvinni a fogyasztást nyolc literre, kímélve, sztrádán öt körül ehet - majd a hazai tesztautóval lemérjük
Fotó megosztása:
A két óriási navigációs kijelző egy képen. Gyönyörű a főképernyőre is lehívható, Google Earth alapú navigáció - bár ilyenkor nehéz követni, mennyivel is megyünk
A két óriási navigációs kijelző egy képen. Gyönyörű a főképernyőre is lehívható, Google Earth alapú navigáció - bár ilyenkor nehéz követni, mennyivel is megyünk
Fotó megosztása:
Még a kulcsnélküli kulcsnak is van egy kis dedikált helye
Még a kulcsnélküli kulcsnak is van egy kis dedikált helye
Fotó megosztása:
A klímakonzol egyszerű és könnyen használható, a szellőztetés csendes és hatásos
A klímakonzol egyszerű és könnyen használható, a szellőztetés csendes és hatásos
Fotó megosztása:
Milyen kis dolog, és milyen exkluzív élményt ad: a belső tükörnek nincs kerete, gyönyörű megoldás (és nem is maszatoljuk össze állításkor, mert ilyenkor a tükörlap mögött már a műanyagot fogja meg az ember)
Milyen kis dolog, és milyen exkluzív élményt ad: a belső tükörnek nincs kerete, gyönyörű megoldás (és nem is maszatoljuk össze állításkor, mert ilyenkor a tükörlap mögött már a műanyagot fogja meg az ember)
Fotó megosztása:
Az infotainment Bang & Olufsen-féle csúcshifivel kényeztetett minket a fullos-közeli tesztautókban, számtalan online szolgáltatással
Az infotainment Bang & Olufsen-féle csúcshifivel kényeztetett minket a fullos-közeli tesztautókban, számtalan online szolgáltatással
Fotó megosztása:
Természetesen az Avant is megkapta a Drive Select menüt. A kormányzás immár felárért változó áttételű is lehet, a lengéscsillapítás intenzitása is állítható elektronikusan
Természetesen az Avant is megkapta a Drive Select menüt. A kormányzás immár felárért változó áttételű is lehet, a lengéscsillapítás intenzitása is állítható elektronikusan
Fotó megosztása:
Jó dolog a numerikus tasztatúra, de az a 9 meg a 0 már igazán ráférhetett volna...
Jó dolog a numerikus tasztatúra, de az a 9 meg a 0 már igazán ráférhetett volna...
Fotó megosztása:
Ez már a sajtótájékoztatónak helyt adó rendezvénycsarnok egy gigantikus borászatban, a csarnokban pedig egy felboncolt földgáz-üzemű A4-est (G-Tronnak hívják) is megcsodálhattunk
Ez már a sajtótájékoztatónak helyt adó rendezvénycsarnok egy gigantikus borászatban, a csarnokban pedig egy felboncolt földgáz-üzemű A4-est (G-Tronnak hívják) is megcsodálhattunk
Fotó megosztása:
Egy szépfelnijű fehér kombi érkezik a rendezvénycsarnokba
Egy szépfelnijű fehér kombi érkezik a rendezvénycsarnokba
Fotó megosztása:
Meg volt adja a módja rendesen, zászlókkal, táblákkal, csak időnk nem volt mindent felfedezni
Meg volt adja a módja rendesen, zászlókkal, táblákkal, csak időnk nem volt mindent felfedezni
Fotó megosztása:
Ő az Audi kommunikációs vezetője, rendszerint ő vezényli le a négykarikás nemzetközi sajttájokat, amerikai stílusú kérdezz-felelek műsor gyanánt, technikai kollégáival
Ő az Audi kommunikációs vezetője, rendszerint ő vezényli le a négykarikás nemzetközi sajttájokat, amerikai stílusú kérdezz-felelek műsor gyanánt, technikai kollégáival
Fotó megosztása:
Az jó sok: az A4 állítólag világszerte nagyobb példányszámban kelt el eddig, mint a másik két német prémium-kompakt összesen!
Az jó sok: az A4 állítólag világszerte nagyobb példányszámban kelt el eddig, mint a másik két német prémium-kompakt összesen!
Fotó megosztása:
A kombiforma nem ment a légellenállás rovására, kiváló a 0,26-os cW-érték, ennek megfelelően elképesztően csendes is az autó
A kombiforma nem ment a légellenállás rovására, kiváló a 0,26-os cW-érték, ennek megfelelően elképesztően csendes is az autó
Fotó megosztása:
Az elődmodell már nagyon öreg fejlesztés volt (2007), ezért sikerült ilyen nagy mértékben csökkenteni a súlyt
Az elődmodell már nagyon öreg fejlesztés volt (2007), ezért sikerült ilyen nagy mértékben csökkenteni a súlyt
Fotó megosztása:
Az összes korszerű extrát megrendelheti a vevő az A4-be; nagy újdonság a Head Up Display, ami majdnem ugyanolyan jó és szép, mint a BMW-ké
Az összes korszerű extrát megrendelheti a vevő az A4-be; nagy újdonság a Head Up Display, ami majdnem ugyanolyan jó és szép, mint a BMW-ké
Fotó megosztása:
505 liter alapértelmezésben,
505 liter alapértelmezésben,
Fotó megosztása:
1510 liter lehajtott támlákkal a csomagtér. A raktér-takaró roló automatikusan felugrik, ha felnyitjuk a csomagtérajtót
1510 liter lehajtott támlákkal a csomagtér. A raktér-takaró roló automatikusan felugrik, ha felnyitjuk a csomagtérajtót
Fotó megosztása:
A szerző hallgatja az angol szinkrontomácsolást elmélyülten
A szerző hallgatja az angol szinkrontomácsolást elmélyülten
Fotó megosztása:
Egy méter széles, sík padlós csomagtér
Egy méter széles, sík padlós csomagtér
Fotó megosztása:
Alárúgással is nyílik, mint a Passat, Ford Kuga, Mini Clubman és még sokan mások
Alárúgással is nyílik, mint a Passat, Ford Kuga, Mini Clubman és még sokan mások
Fotó megosztása:
A csomagtér-rendező rendszer is nagyon praktisch, mondja Herr Nememlékszem
A csomagtér-rendező rendszer is nagyon praktisch, mondja Herr Nememlékszem
Fotó megosztása:
A 2,1 tonnás vontatási képesség a lakókocsisok számára fontos adat: egy erős dízel quattróval az új A4 Avant elég lehet arra is, amire eddig A6-ot vagy Q5-öt kellett venni
A 2,1 tonnás vontatási képesség a lakókocsisok számára fontos adat: egy erős dízel quattróval az új A4 Avant elég lehet arra is, amire eddig A6-ot vagy Q5-öt kellett venni
Fotó megosztása:
A CNG-s autók Németországban megújuló árammal a levegő CO2-tartalmából (és hidrogénből) gyártott szintetikus metánnal is tankolhatók, így aki nem szereti az elektromos autókat, az is járhat klímasemleges A4-essel
A CNG-s autók Németországban megújuló árammal a levegő CO2-tartalmából (és hidrogénből) gyártott szintetikus metánnal is tankolhatók, így aki nem szereti az elektromos autókat, az is járhat klímasemleges A4-essel
Fotó megosztása:
A gázos A4 főbb paraméterei
A gázos A4 főbb paraméterei
Fotó megosztása:
Előadás és gyors ebéd után leszaladtunk a garázsba a következő autóért, egy kék háromliteres V6-os dízelért
Előadás és gyors ebéd után leszaladtunk a garázsba a következő autóért, egy kék háromliteres V6-os dízelért
Fotó megosztása:
Szemből a kétsoros menetjelző fényről lehet felismerni az új modellt, ami minden fejlődéssel együtt is nagyon-nagyon hasonít a kifutó modellre
Szemből a kétsoros menetjelző fényről lehet felismerni az új modellt, ami minden fejlődéssel együtt is nagyon-nagyon hasonít a kifutó modellre
Fotó megosztása:
Íme, a Head Up Displayről készült egyetlen, nem bemozdult fotó: a bemozdultakon az is látszott, ahogy a tempomat aktuális beállítását és a körforgalomból való kijutás útját is kiírja, kirajzolja
Íme, a Head Up Displayről készült egyetlen, nem bemozdult fotó: a bemozdultakon az is látszott, ahogy a tempomat aktuális beállítását és a körforgalomból való kijutás útját is kiírja, kirajzolja
Fotó megosztása:
Amikor 90 kilométert durva tempóban leautózva visszaértünk a bázisra, már késésben voltunk, azonnal indulnunk kellett a reptérre. De azért megálltunk egy picit, hogy legalább megnézzük, mégis, hogyan fest ez az új A4 Avant
Amikor 90 kilométert durva tempóban leautózva visszaértünk a bázisra, már késésben voltunk, azonnal indulnunk kellett a reptérre. De azért megálltunk egy picit, hogy legalább megnézzük, mégis, hogyan fest ez az új A4 Avant
Fotó megosztása:
A V6-os quattro igazi sleeper: nem látszik rajta a kétszeres teljesítmény a mellette elguruló 190 lovas kétliteres nem-Ultra TDI-hez képest
A V6-os quattro igazi sleeper: nem látszik rajta a kétszeres teljesítmény a mellette elguruló 190 lovas kétliteres nem-Ultra TDI-hez képest
Fotó megosztása:
600 Nm jön ki a V6-osból, a hagyományos, nyolcgangos automata váltóval a fogyasztás számítógép szerint 8-8,5 liter volt a nagyon hajtós menetben
600 Nm jön ki a V6-osból, a hagyományos, nyolcgangos automata váltóval a fogyasztás számítógép szerint 8-8,5 liter volt a nagyon hajtós menetben
Fotó megosztása:
Íme, az 505 liter
Íme, az 505 liter
Fotó megosztása:
Még egy pillanatra beültem a csomagtartóba, mielőtt bepattantunk egy piros 2.0TFSI-be, hogy visszaszáguldjunk a reptérre
Még egy pillanatra beültem a csomagtartóba, mielőtt bepattantunk egy piros 2.0TFSI-be, hogy visszaszáguldjunk a reptérre
Fotó megosztása:
Ez már a 250 lóerős TFSI - szükségkerékkel van meg az 505 liter
Ez már a 250 lóerős TFSI - szükségkerékkel van meg az 505 liter
Fotó megosztása:
LED-csík a belső világítás, kis karral billenthető le a kocsi mögül is a hátsó üléstámla
LED-csík a belső világítás, kis karral billenthető le a kocsi mögül is a hátsó üléstámla
Fotó megosztása:
Az új A4 Avant beltere, full-közeli felszereltségben. Érdekes, hogy a váltókar és a menü vezérlőtárcsája ugyanúgy helyet cserél a váltókarral a kézi váltós és az automata kocsik esetében, mint a Mercedesnél - csak itt a kézi váltós modellekben esik inkább kézre a konzol
Az új A4 Avant beltere, full-közeli felszereltségben. Érdekes, hogy a váltókar és a menü vezérlőtárcsája ugyanúgy helyet cserél a váltókarral a kézi váltós és az automata kocsik esetében, mint a Mercedesnél - csak itt a kézi váltós modellekben esik inkább kézre a konzol
Fotó megosztása:
Kihúzható combtámasz, praktikus extra a prémiautók és az Opelek ülésén. Itt a vége - leadásnál már sietnünk kellett, de elértük a gépet. Viszlát, Avant, Budapesten, a Porsche Hungária tesztautó-átadó telepén!
Kihúzható combtámasz, praktikus extra a prémiautók és az Opelek ülésén. Itt a vége - leadásnál már sietnünk kellett, de elértük a gépet. Viszlát, Avant, Budapesten, a Porsche Hungária tesztautó-átadó telepén!
Fotó megosztása:
600 Nm jön ki a V6-osból, a hagyományos, nyolcgangos automata váltóval a fogyasztás számítógép szerint 8-8,5 liter volt a nagyon hajtós menetben
A4-bemutató, képregényben
Hogy is volt? Reggel 5:25-re kiértem a reptérre, este 11-kor szálltunk le megint Budapesten. Oda is, vissza is Amszterdamon keresztül repültünk Marseille-be, közben, rémlik, mintha vezettünk is volna három motorverziót pár tucat kilométer erejéig…
Megpróbálom átadni a kutyafuttában kapott élményeket: a lenti képre kattintva megnyílik a galéria, a képeket végignézve, a képaláírásokat végigolvasva a kedves olvasó is végigélheti a bemutató kalandjait! A lényeget az új modellről pedig összefoglalom itt, a cikkben a kép alatt. Jó szórakozást!
Még a TDI-botrány se tudja elhomályosítani az Audi talán legfontosabb modelljének csillogását. Ez is egy tökéletes autó, félelmetes precizitással és igényességgel
Szép, könnyű és áramvonalas
Az új A4-esről Kovács Miklós kolléga már mindent elmondott az első bemutató után – az Avant pedig, nyilván kombiságától eltekintve mindenben megegyezik a szedánnal, műszakilag. Még a légellenállása is majdnem ugyanolyan jó: az Avant alaktényezője 0,26, parádés érték egy kombitól. (A szedán alaktényezője 0,23.)
Az A4 kombi különben sziluettjében, formanyelvében alig különbözik a kifutó modelltől. Minden megváltozott rajta, de minden csak egy picit: szemből kétsoros LED-menetjelzőjéről lehet könnyen azonosítani, hátulról az 1-eséhez hasonló, beharapott belső-alsó sarkú lámpáiról, oldalról pedig leginkább sehogy.
A kombiforma nem ment a légellenállás rovására, kiváló a 0,26-os cW-érték, ennek megfelelően elképesztően csendes is az autó
A sajtótájékoztatón felhívták a figyelmünket arra, amire egyébként teljesen felesleges minden Audi esetében: a végtelenségig precíz illesztésekre, hézagolásokra. Az Avant oldalán végigfutó él négy méter hosszú, négy lemezen keresztül kell vonalban tartani – ez pedig nem megy másként, csak a legmodernebb gyártástechnológiával.
Igényes, tágas és ergonomikus
Az új A4 az első generáció, amelyben nem érzem, hogy vállban szorít. A lábtér és fejtér is bőven elegendő elöl is, hátul is, 2,82 méteres tengelytávon nem kunszt tágas utasteret kialakítani. Ehhez jön még egy alapértelmezésben 505 literes, lehajtott hátsó támlákkal másfél köbméteres raktér. Az új Avantból egy kicsit nehéz megindokolni, miért is lenne szüksége bárkinek nagyobb Audira, hacsak nem a presztízs miatt, persze.
Az anyagválaszték a konkurencia szintjére ugrott az új modellben, matt fa, szálcsiszolt alu, alcantara vagy csúcskategóriás bőr: bármi rendelhető a kocsihoz, megfelelő extraárakon, persze. A kivitelezés, a kapcsolók, gombok klattyanásai, a váltó, a Bang & Olufsen hifi hangminősége remek, sehol nem találtunk egy fikarcnyi elvarratlanságot, trehányságot, belekötnivalót.
Az új A4 Avant beltere, full-közeli felszereltségben. Érdekes, hogy a váltókar és a menü vezérlőtárcsája ugyanúgy helyet cserél a váltókarral a kézi váltós és az automata kocsik esetében, mint a Mercedesnél – csak itt a kézi váltós modellekben esik inkább kézre a konzol
Az A4 Avant is megkapta azokat a fejlesztéseket, szolgáltatásokat, amelyek nélkül már nem lehet meg egy prémiumautó sem. Sávtartó automatika, Head Up Display, a Q7-esből és a TT-ből már ismert, látványosan variálható virtuális műszeregység, láblendítéssel nyitható csomagtérajtó, elektronikusan változtatható keménységű lengéscsillapítás, változó áttételű kormányzás – minden rendelhető a kocsiba, csak legyen rá keret.
A bemutató rettenetes rohanásában nem is volt mód mindent kipróbálni, így igazán kíváncsian várom a tesztautót, mert az egyik legizgalmasabb szolgáltatás nagyon érdekel. Állítólag az új A4-ben már a hangvezérlés is értelmesen képes működni (igaz, eleinte magyar nyelven nemigen ért még az autó). Nem kell végigmenni a menün, hogy egypár gombnyomásnál tízszerte több kínlódás árán fel lehessen hívni valaki, elég belemondani a levegőbe, hogy „I want to call Barack Obama”, és az Audi már kapcsolja is nekünk a Fehér Házat. Már ha benne van a telefonunk regiszterében a száma, persze.
Milyen kis dolog, és milyen exkluzív élményt ad: a belső tükörnek nincs kerete, gyönyörű megoldás (és nem is maszatoljuk össze állításkor, mert ilyenkor a tükörlap mögött már a műanyagot fogja meg az ember)
Erős és takarékos
Az új A4 Avant motorpalettája megegyezik a szedánéval, vagyis az 1,4 TFSI-től, illetve a kétliteres TDI-től (mindkettő 150 lóerőről indul) a 250 lóerős kétliteres TFSI-ig, illetve a 272 lóerős és 600 Nm leadására képes V6-os dízelig terjed a skála. A motorokhoz hatfokozatú kézi, hétfokozatú DSG vagy nyolcfokozatú hagyományos automata társulhat.
A motorok – legalábbis katalógus szerint, ugye – takarékosak is, a nagy dízel az Audi állítása szerint a legspórolósabb mai V6-os dízel a piacon, és valóban vannak emlékeink korábbi quattro, automata kocsikról és hatossal kezdődő fogyasztási értékekről.
Az előző generációhoz képes nyolcad tonnát sikerült lefaragni a súlyból, ami a dinamikának és a fogyasztásnak is jót tett. Az Ultra dízel irgalmatlanul hosszú váltójával ígér 99 grammos kilométerenkénti CO2-emissziót, ami 3,8 literes étvágynak felel meg:
A képen az látható, ahogy a dízel (!!!) Audi kettesben 102-vel megy. Elképesztően hosszúak a fokozatok az Ultrában, agyonhajtva se bírtuk felvinni a fogyasztást nyolc literre, kímélve, sztrádán öt körül ehet – majd a hazai tesztautóval lemérjük
Meg persze jó drága
Az Avant hivatalos értékesítése egész Európában a szedánnal egyszerre, novembertől indul. Az árak már nyilvánosak, a kocsi konfigurálható is az Audi honlapján; 10,05 millió az indulóár, a 150 lóerős, kétliteres dízellel, hatfokozatú kézi váltóval. Az ár igazodik a konkurenciához, a szintén 150 lóerős BMW 318d Touring alapára 10,075 millió forint, a hagyományosan (és teljesen indokolatlanul) drágább Mercedesnél a 136 lóerős C200d T-Modell 10,49 millióról rajtol. (A BMW-nél és a Mercinél van egy-egy, valamivel olcsóbb, 120, illetve 116 lóerős alapmodell is, a 316d Touring és a C180d T-Modell.)
A csúcsmodell, a 3.0 TDI quattro tiptronic 272 lóerővel 16 és negyedmillió alapáron, vagyis a félelmetesen erős-csendes-komfortos kék autó, amelyet Franciaországban vezettünk, egy alsó hangon húszmilliós kocsi. De hát az Audikat sosem azért szerettük, mert olcsók.