Kívül kicsi, belül nagy és 190 lóval elég jól is megy
Mibe kerül?
Az 1,6-os turbós Pulsar felszereltségtől függően 5 780 000 és 6 720 000 forintért kapható
Kinek jó?
Akik átlagos külsejű, de tágas, és egész izmos kompaktra vágynak, jó áron
Egy ideje, az Almera és a Tiida kihalása óta hasztalan volt kompakt ötajtóst keresni a Nissan kínálatában. De mivel a kategória stabilan tartja magát, sőt, népszerűsége egyre nő világszerte, teljesen érthető, hogy a Nissanak is égető szüksége lett egy kompakt modellre, így megalkották a Pulsart. Az 1,2 literes 115 lóerős benzines és az 1,5-ös 110 lovas dízel mellé még márciusban érkezett egy jóval izgalmasabb, 1,6-os, turbós motor is a Pulsarba. A korábbiakhoz képest komoly teljesítményszint ugrást jelent a 190 lóerős benzinmotor. És érthető módon, sokkal szórakoztatóbb is, kényelmetlen mellékhatások nélkül.
Külső
Adatlap
Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE
Teszt: Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE
1/33
Fotó megosztása:
2/33 Klasszikus ötajtós kompakt forma, a Qashqai és X-Trail stíluselemeivel
Klasszikus ötajtós kompakt forma, a Qashqai és X-Trail stíluselemeivel
Fotó megosztása:
3/33 Szemből az X-Trail, Qashqai dizájnvonalát ismerhetjük fel rajta
Szemből az X-Trail, Qashqai dizájnvonalát ismerhetjük fel rajta
Fotó megosztása:
5/33 Sötétített hátsó traktus, króm díszítésekkel
Sötétített hátsó traktus, króm díszítésekkel
Fotó megosztása:
6/33 Csinos hátsólámpák, és diffúzor-szerű műanyagbetét
Csinos hátsólámpák, és diffúzor-szerű műanyagbetét
Fotó megosztása:
7/33 Látványosak a felnik és a tető légterelője
Látványosak a felnik és a tető légterelője
Fotó megosztása:
9/33
Fotó megosztása:
10/33 Nagy tükrök
Nagy tükrök
Fotó megosztása:
11/33 Kényelmes, jó dolog a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás
Kényelmes, jó dolog a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás
Fotó megosztása:
13/33 Egyetlen automata ablakemelő kapcsoló került bele
Egyetlen automata ablakemelő kapcsoló került bele
Fotó megosztása:
14/33 Sötét, komor belső
Sötét, komor belső
Fotó megosztása:
15/33 Elképesztően tágas a Pulsar belseje
Elképesztően tágas a Pulsar belseje
Fotó megosztása:
17/33 Rendben van a vezető munkahelye is
Rendben van a vezető munkahelye is
Fotó megosztása:
18/33 TFT kijelző a hagyományos kerek műszerek között
TFT kijelző a hagyományos kerek műszerek között
Fotó megosztása:
19/33 Rengeteg gomb került a kormányra
Rengeteg gomb került a kormányra
Fotó megosztása:
21/33 Idejétmúlt, pixeles navigációs képernyő
Idejétmúlt, pixeles navigációs képernyő
Fotó megosztása:
22/33 A váltó előtt található az indítógomb
A váltó előtt található az indítógomb
Fotó megosztása:
23/33 Kétfokozatú ülésfűtéskapcsoló
Kétfokozatú ülésfűtéskapcsoló
Fotó megosztása:
25/33 Kikapcsolható a start-stop rendszer
Kikapcsolható a start-stop rendszer
Fotó megosztása:
26/33 Mókás műanyagbetét próbálja feldobni a belsőt
Mókás műanyagbetét próbálja feldobni a belsőt
Fotó megosztása:
27/33 Hátsó ajtóban is van hely palackoknak
Hátsó ajtóban is van hely palackoknak
Fotó megosztása:
29/33 Valószínűtlenül nagy a hátsó lábtér
Valószínűtlenül nagy a hátsó lábtér
Fotó megosztása:
30/33 Négy embernek fejedelmi a Pulsar helykínálata
Négy embernek fejedelmi a Pulsar helykínálata
Fotó megosztása:
31/33 Átlagos csomagtartó, extra figyelmességek nélkül
Átlagos csomagtartó, extra figyelmességek nélkül
Fotó megosztása:
33/33 Ritkaság, de a Pulsarban még van pótkerék
Ritkaság, de a Pulsarban még van pótkerék
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény
190 LE
Nyomaték
240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
7,7 sec
Végsebesség
217 km/h
Fogyasztás (vegyes)
5,7 l / 100 km
Bár izgalmasak, merésznek látják saját gyermeküket a Nissan-nál, mi ne dőljünk be ennek. A Pulsaron ugyan jól mutatnak a Qashqai-nál és az X-Trailnél már megismert formai elemek – a V-alakú hűtőrács, bumerángszerű menetfény, hangsúlyos ívek – menő a sötétített hátsó ablak és a sok apró krómbetét, de túl sok egyéniség nem szorult a formába.
Utcán megpillantva sem fordul utána az ember, hogy, jé mi volt ez, hanem olyan, mintha már évek óta együtt élnénk vele. Se nem jobb, se nem rosszabb az átlagnál, leginkább talán egy alacsonyra épített Qashqai-ra hasonlít a Pulsar, amelyet pont a modellpaletta Qashqai és a Juke között ásítozó fekete lyukának kitöltésére találtak ki.
Méreteit tekintve a Pulsar átlagos külsővel rendelkezik, 4387 milliméter hosszú, 1768 mm széles, 1520 mm magas. Amire viszont érdemes odafigyelni, az a tekintélyes 2700 milliméteres tengelytáv, ami nem is olyan rég még az egy kategóriával feljebb lévő autók erényének számított. Idáig.
Klasszikus ötajtós kompakt forma, a Qashqai és X-Trail stíluselemeivel
Látványosak a felnik és a tető légterelője
Belső
Az átlagos külső után egész különleges a Pulsar belseje. Legalábbis helykínálatban biztosan. Főként lábtérben bajnok a Nissan kompaktja, amely 692 milliméteres lábterével nemcsak a saját kategóriájában ér el rekordot, de ez egy kategóriával feljebb is szép teljesítménynek számít. Csomagtere már közel sem ennyire nagyvonalú, a 385 literes adat átlagosnak számít, nincsenek benne nagyobb varázslatok, praktikus apróságok sem és az üléstámlák ledöntése után sem kapunk sík, könnyen pakolható felületet az ilyenkor 1400 literesre táguló térben.
Utasterének anyaghasználata, dizájnja ugyan komoly előrelépés a korábbi Nissanokéhoz képest, de a formaterv is nagyjából annyira izgalmas, mint az autó külseje. Semennyire. Belseje amúgy teljesen civilizált, a műszerek ízlésesek, a kivitelezés tisztességesnek tűnik, a gombok, kapcsolók is rendben vannak.
A hely óriási fejben, vállban nem szűk, lábtérben pedig szinte verhetetlen a Nissan kompaktja. Lehet pakolni az ajtóba, könyöklőbe, váltó melletti kis rekeszekbe egyaránt, van USB csatlakozó, minden, ami kell. A klasszikus elrendezésű műszerfal két kerek egysége között színes TFT kijelző is található, amely minden fontosat képes megmutatni átlagfogyasztástól a különféle vezetőtámogató rendszerek üzeneteiig. A középkonzol klímavezérlése a fel-le nyomkodós gombokkal ergonómiában ugyan elmarad a tekerős megoldástól, de ízlések és pofonok, van akinek ez tetszik jobban.
Sajnos a navigációs képernyő képminősége, felbontása 2015-ben már éppen hogy csak megüti az elfogadható szintet. A 360 fokos, az autóról madártávlati képet mutató rendszer képe pedig inkább csak tájékoztató jellegű, örüljünk neki, de az égvilágon semmire sem jó ebben a méretben, felbontásban. Viszont a fehér öltésekkel megbolondított, gombokkal gazdagon teleaggatott kormány jó fogású, remek darab.
Sötét, komor belső
TFT kijelző a hagyományos kerek műszerek között
Négy embernek fejedelmi a Pulsar helykínálata
Hogy megy?
A külsőnél sokkal fontosabb az, ami az autó orrában van. Az 1,6-os turbós benzines érkezéséről idén tavasszal írtunk először, most pedig már menet közben is kipróbálhattuk. Érkezéséről már a típus bevezetésekor lehetett tudni, ám a modellprogramba csak idén márciustól vette fel a gyár a 190 lovas motort, amely egyelőre a legerősebb a Pulsarhoz választhatóak közül. Papíron 240 Nm csúcsnyomatékra képes a közvetlen benzinbefecskendezéses motor, és 7,7 másodperc alatt éri el vele a 100 km/órás sebességet az 1350 kilogrammos autó.
A motor hiába közel 200 lóerős, minden gond nélkül el lehet vele úgyis járni, hogy erre sosem jövünk rá. Ha pörgetjük, akkor persze egész szépen húzza a Pulsar karosszériáját, de sportos hangulat még ilyenkor sem csepeg belőle, szimplán magabiztosan és lendületesen lehet vele közlekedni. A motor ilyenkor is csendesen, finoman működik.
Rendben van a vezető munkahelye is
Idejétmúlt, pixeles navigációs képernyő
Komfortos, lágy futóművön gurul a Pulsar, amihez az indokoltnál valamivel keményebben kezelhető váltó és kormány tartozik. Nincs vele gond, de a vajpuhán működő VW-ek, Opelek mellett azért kicsit kilóg a sorból. Precízebben mozgó váltót nem nehéz találni, a kissé sportosan kapcsolható hatfokozatú kéziváltó átlagos darab. Kicsit szokni kell, hogy nehezebb kapcsolni, mint gondolnánk és mégsem annyira sportosan, határozottan működik, mint ahogy ígéri. Nekem nagyjából egy napomba került megtanulni úgy váltani vele, hogy a kuplung felengedésekor ne rángasson az autó. Ördög tudja, hogy a motorvezérlés, vagy a kuplung miatt működik ennyire furcsán. Lényeg, hogy mint minden hülyeséghez, ehhez is hozzá lehet szokni.
Mennyit fogyaszt?
A jó munkást etetni is kell. De a Pulsar motorja nem mindig szomjazza a nagy adagokat. Városban a kilenc liter körüli átlag nem hangzik túl fényesen, de amint autópályára, vagy országútra jut, máris sokkal barátibb, 8 liter körüli fogyasztásra áll be. Sőt, takarékosan vezetve a 7,5 literes adat elérése sem reménytelen feladat.