Röviden – Nissan Juke Nismo RS |
Mi ez? |
Sportos, pörgős szabadidő-autó |
Mit tud? |
Pofás, fürge és jó vezetni |
Mibe kerül? |
A kéziváltós modell 7,8 millió forintos ártól indul |
Kinek jó? |
Izgága, vezetni szerető városlakóknak
|
A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk
A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk
Fotó megosztása:
Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken
Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken
Fotó megosztása:
Az elsőkerék-hajtású változat csomagtartója jóval nagyobb
Az elsőkerék-hajtású változat csomagtartója jóval nagyobb
Fotó megosztása:
Sportos, kerek fenék
Sportos, kerek fenék
Fotó megosztása:
Nismo RS
Nismo RS
Fotó megosztása:
Kerek és sokszögű lámpatest egymás mellet
Kerek és sokszögű lámpatest egymás mellet
Fotó megosztása:
Ilyen lámpa nem sok van, érdemes jól megnézni
Ilyen lámpa nem sok van, érdemes jól megnézni
Fotó megosztása:
Kerek lámpa, lámpamosóval
Kerek lámpa, lámpamosóval
Fotó megosztása:
Gyönyörű, íves hátsó lámpatest
Gyönyörű, íves hátsó lámpatest
Fotó megosztása:
Gyönyörű, íves hátsó lámpatest
Gyönyörű, íves hátsó lámpatest
Fotó megosztása:
Diffúzor-szerű hátsó műanyag rátét, nagy kipufogóval
Diffúzor-szerű hátsó műanyag rátét, nagy kipufogóval
Fotó megosztása:
Bordó visszapillantó, aljában kamerával
Bordó visszapillantó, aljában kamerával
Fotó megosztása:
Küszöbszélesítés, szines csíkkal
Küszöbszélesítés, szines csíkkal
Fotó megosztása:
A hátsó kilincs jól elbújt
A hátsó kilincs jól elbújt
Fotó megosztása:
Látványos, kényelmes belső
Látványos, kényelmes belső
Fotó megosztása:
Egyetlen automata ablakemelő jutott bele
Egyetlen automata ablakemelő jutott bele
Fotó megosztása:
Nismo felirat a küszöbön
Nismo felirat a küszöbön
Fotó megosztása:
Feláras, de bitang jó a Recaro sportülés
Feláras, de bitang jó a Recaro sportülés
Fotó megosztása:
Kapcsolok térdmagasságban
Kapcsolok térdmagasságban
Fotó megosztása:
Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal
Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal
Fotó megosztása:
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel
Fotó megosztása:
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel
Fotó megosztása:
Remek váltó, baromi rövid fokozatokkal
Remek váltó, baromi rövid fokozatokkal
Fotó megosztása:
Ennél azért van már jobb felbontású, szebb képernyő is 2015-ben. Sőt, szinte csak olyan van.
Ennél azért van már jobb felbontású, szebb képernyő is 2015-ben. Sőt, szinte csak olyan van.
Fotó megosztása:
A teljesen semmirevaló kijelző
A teljesen semmirevaló kijelző
Fotó megosztása:
Vakdugó a slusszkulcs helyén
Vakdugó a slusszkulcs helyén
Fotó megosztása:
Van hely hátul is elég, de a valósnál szűkebbnek hat a sok fekete kárpittól és a sötétített ablakoktól
Van hely hátul is elég, de a valósnál szűkebbnek hat a sok fekete kárpittól és a sötétített ablakoktól
Fotó megosztása:
Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról
Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról
Fotó megosztása:
Dupla fenekű csomagtartó, felső szint
Dupla fenekű csomagtartó, felső szint
Fotó megosztása:
Dupla fenekű csomagtartó, alsó szint
Dupla fenekű csomagtartó, alsó szint
Fotó megosztása:
Hopp, pótkerék is van a mélyben
Hopp, pótkerék is van a mélyben
Fotó megosztása:
Fura kalaptartó
Fura kalaptartó
Fotó megosztása:
A Juke kilincs a női körmök barátja
A Juke kilincs a női körmök barátja
Fotó megosztása:
A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk
Adatlap
Nissan Juke Nismo RS
Motor |
1618 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
218 LE |
Nyomaték |
280 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
7 sec |
Végsebesség |
220 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
7,2 l / 100 km |
A Nissan zseniális húzása volt a Juke. Bemutatásakor sokan nem fogadtak volna a megosztó külsejű járgány sikerére, de végül a Nissannak bejött, hogy mertek merőben mást csinálni, mint amit a többiek. Az évek és az időközben megejtett finomítások meghozták gyümölcsüket, a kezdetben idegennek tűnő, sőt, mondjuk ki bátran, idétlen és ronda Juke mára beérett. Lekerült róla az SZTK-keretes vastag szemüveg, a fogszabályzó és a lábairól a mamutbunda is. A Juke 2015-ben már teljesen vállalható külsejű autó, a Nismo RS optikai kiegészítőivel pedig már kifejezetten kívánatos dög.
A Juke Nismo koncepciója nem teljesen tiszta, egy magasra épített, bumfordi szabadidő-autót ültetnek sportosabbra, tesznek alá kemény futóművet és nagy kereket, bele pedig pörgős, erős benzinmotort. Szemlélhetnénk értetlenül, fejcsóválva is a dolgot, de ha ránézünk a Juke eladási adataira, akkor jól tesszük, ha semmi unortodox húzást nem írunk le reflexből, amely a Nissantól jön. A Juke Nismo ezenfelül szélesebb küszöböket, piros féknyerget, sokat sejtető, nagy kipufogót is kapott. A nehezen érthető fényszóró-elrendezést, illetve a rafinált ívű hátsó lámpatesteket már ismerjük. A mókás, tömzsi, kurta kasztni is maradt, amekkora volt.
Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken
Ha csak bekukkantunk az utastérbe, baromi vonzó a kép. Kétszínű, menő Recaro sportülések várják az elöl ülőket – 465 ezer forintos felárért -, a kormány bőrborítása, a volán középállását jelző keskeny piros betéttel, a piros számlapos fordulatszámmérő, illetve a Nismo feliratú táblácskák mind mocsok jól néznek ki. Hely van benne elég, igaz, 190 centivel a hátsó nem tűnik túl tágasnak, ez inkább csak érzésre szűk, a magasra húzott lemezek és a sötét ablakok, fekete tetőkárpit miatt. A nőknek nagyon bejön a Juke belső kilincse, amellyel a leghosszabb, legkacifántosabb műköröm sem törik le.
Látványos, kényelmes belső
A térdmagasságban lévő, homályos, és a klíma üzemmódon kívül teljesen értelmetlen információkat mutató kijelző nélkül prímán meglennénk, 2015-ben már inkább kínos, mint mókás berendezési tárgy ez. Egy érdekessége van csupán, funkcióváltás közben a gombok felirata is megváltozik. Mágia ez a javából, nézzék csak:
Csomagtartója 354 literes – az összkerekes változaté csupán 207 literes -, ha a hátsó ülések háttámláját lehajtjuk, akkor sík rakodófelületet és 797 literes térfogatot kapunk. Ha tetőig pakoljuk a Juke-ot, akkor akár 1189 literben is gondolkodhatunk.
Milyen vezetni?
Kezdjük a gyerekkád méretű sportülésekkel, amelyekbe mókás belehuppanni, ha nem felejtjük el, hogy a peremre már nem annyira menő fenékkel rázuhanni, ülni benne viszont remek. Jó fogású a részben Alcantara bőrbe csomagolt kormány, a vezetőülésből is gyönyörűen átlátható minden. Távol áll tőle a sportosabb modelleknél megszokott betonbunker stílus, itt hiába szorulunk Recaro ülésekbe, mégis az autó összes sarkát látjuk. Ha mégsem, akkor az autóról felülnézeti képet is készít a rengeteg külső kamera, mondjuk ez a hitvány felbontású és körömnyi méretű kijelző miatt szerény segítséget jelent.
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel
A korábbi Juke Nismo változatnál 18 lóerővel erősebbre hangolt RS motorja gombnyomásra indul, és bár a motorhangon is faragtak valamit, ez még mindig nem az a vérforraló hang, amelyet az autó külseje alapján várnánk. Nem rossz, de semmi extra. Aztán jöhet a kemény kuplung, és a szintén szorosan, határozottan járó váltót belökhetjük egyesbe, és gáz. Mire egyet is gondolnánk, már végigszáguldottunk az összes fokozaton, és városban, szabályos 50-nél hatosban áll a váltókar. Mondom 50-nél.
Autópályán, 130-nál már kissé kínos a motorhang, de városban remek móka másodpercenként váltani. Már annak, aki szereti. A Juke Nismo RS-ben pedig lehet szeretni a váltást. Ugyan van belőle
automata váltós, összkerékhajtású kivitel is, de a fronthajtásos talán szórakoztatóbb darab. Nem beszélve arról, hogy az önzáró diffi is csak ebbe kerül bele.
Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal
218 lóerővel fickósan vágtat a puccos Juke, a 280 Nm-es csúcsnyomaték is szép, a katalógus szerint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 220 km/óra. Kormányzása lehetne egy fokkal közvetlenebb, keményebb, bár nagyobb gázadásoknál azért így is rendesen megdolgoztatja a vezetőt. Feszes futóműve kanyarban is vasmarokkal fogja az 1315 kilogrammos testet, a mókás fordulókért viszont megfizet a vezető, mert mindennapos használatra kissé kemény ez a hangolás. Persze, aki lágyan himbálódzó Juke-ra vágyik, ne a Nismo RS-t vigye haza.
Fogyasztás
Közel fele-fele városi és autópályás, országúti használat mellett a Juke Nismo RS-be 7,4 liter benzint tankoltunk 100 km-re. Az autó által adott élményhez képest teljesen korrektnek tűnik.
Juke Nismo RS árak:
DIG-T 218 (280 Nm) – 6 fok. man. |
7 844 000 forint |
DIG-T 214 (250 Nm) – Xtronic 4WD |
8 514 000 forint |
Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról
Mellette – Ellene |
- Pofás külső
- Klassz váltó
- Remek Recaro ülések elöl
- Jó fogású kormány
|
- Szerény hang
- Túl rövid fokozatok
- Itt-ott béna berendezési tárgyak
|