Röviden – Nissan Juke Nismo RS
Mi ez? Sportos, pörgős szabadidő-autó  
Mit tud? Pofás, fürge és jó vezetni
Mibe kerül?  A kéziváltós modell 7,8 millió forintos ártól indul
Kinek jó?  Izgága, vezetni szerető városlakóknak

Teszt: Nissan Juke Nismo RS 1
A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk

A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk

Adatlap

Nissan Juke Nismo RS

Teszt: Nissan Juke Nismo RS 78
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 218 LE
Nyomaték 280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,2 l / 100 km

A Nissan zseniális húzása volt a Juke. Bemutatásakor sokan nem fogadtak volna a megosztó külsejű járgány sikerére, de végül a Nissannak bejött, hogy mertek merőben mást csinálni, mint amit a többiek. Az évek és az időközben megejtett finomítások meghozták gyümölcsüket, a kezdetben idegennek tűnő, sőt, mondjuk ki bátran, idétlen és ronda Juke mára beérett. Lekerült róla az SZTK-keretes vastag szemüveg, a fogszabályzó és a lábairól a mamutbunda is. A Juke 2015-ben már teljesen vállalható külsejű autó, a Nismo RS optikai kiegészítőivel pedig már kifejezetten kívánatos dög. 

A Juke Nismo koncepciója nem teljesen tiszta, egy magasra épített, bumfordi szabadidő-autót ültetnek sportosabbra, tesznek alá kemény futóművet és nagy kereket, bele pedig pörgős, erős benzinmotort. Szemlélhetnénk értetlenül, fejcsóválva is a dolgot, de ha ránézünk a Juke eladási adataira, akkor jól tesszük, ha semmi unortodox húzást nem írunk le reflexből, amely a Nissantól jön. A Juke Nismo ezenfelül szélesebb küszöböket, piros féknyerget, sokat sejtető, nagy kipufogót is kapott. A nehezen érthető fényszóró-elrendezést, illetve a rafinált ívű hátsó lámpatesteket már ismerjük. A mókás, tömzsi, kurta kasztni is maradt, amekkora volt.
Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken

Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken

Belső

Ha csak bekukkantunk az utastérbe, baromi vonzó a kép. Kétszínű, menő Recaro sportülések várják az elöl ülőket – 465 ezer forintos felárért -, a kormány bőrborítása, a volán középállását jelző keskeny piros betéttel, a piros számlapos fordulatszámmérő, illetve a Nismo feliratú táblácskák mind mocsok jól néznek ki. Hely van benne elég, igaz, 190 centivel a hátsó nem tűnik túl tágasnak, ez inkább csak érzésre szűk, a magasra húzott lemezek és a sötét ablakok, fekete tetőkárpit miatt. A nőknek nagyon bejön a Juke belső kilincse, amellyel a leghosszabb, legkacifántosabb műköröm sem törik le. 
Látványos, kényelmes belső

Látványos, kényelmes belső

A térdmagasságban lévő, homályos, és a klíma üzemmódon kívül teljesen értelmetlen információkat mutató kijelző nélkül prímán meglennénk, 2015-ben már inkább kínos, mint mókás berendezési tárgy ez. Egy érdekessége van csupán, funkcióváltás közben a gombok felirata is megváltozik. Mágia ez a javából, nézzék csak:
Teszt: Nissan Juke Nismo RS 81
Csomagtartója 354 literes – az összkerekes változaté csupán 207 literes -, ha a hátsó ülések háttámláját lehajtjuk, akkor sík rakodófelületet és 797 literes térfogatot kapunk. Ha tetőig pakoljuk a Juke-ot, akkor akár 1189 literben is gondolkodhatunk. 

Milyen vezetni?

Kezdjük a gyerekkád méretű sportülésekkel, amelyekbe mókás belehuppanni, ha nem felejtjük el, hogy a peremre már nem annyira menő fenékkel rázuhanni, ülni benne viszont remek. Jó fogású a részben Alcantara bőrbe csomagolt kormány, a vezetőülésből is gyönyörűen átlátható minden. Távol áll tőle a sportosabb modelleknél megszokott betonbunker stílus, itt hiába szorulunk Recaro ülésekbe, mégis az autó összes sarkát látjuk. Ha mégsem, akkor az autóról felülnézeti képet is készít a rengeteg külső kamera, mondjuk ez a hitvány felbontású és körömnyi méretű kijelző miatt szerény segítséget jelent. 
Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel

Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel

A korábbi Juke Nismo változatnál 18 lóerővel erősebbre hangolt RS motorja gombnyomásra indul, és bár a motorhangon is faragtak valamit, ez még mindig nem az a vérforraló hang, amelyet az autó külseje alapján várnánk. Nem rossz, de semmi extra. Aztán jöhet a kemény kuplung, és a szintén szorosan, határozottan járó váltót belökhetjük egyesbe, és gáz. Mire egyet is gondolnánk, már végigszáguldottunk az összes fokozaton, és városban, szabályos 50-nél hatosban áll a váltókar. Mondom 50-nél. 
Autópályán, 130-nál már kissé kínos a motorhang, de városban remek móka másodpercenként váltani. Már annak, aki szereti. A Juke Nismo RS-ben pedig lehet szeretni a váltást. Ugyan van belőle automata váltós, összkerékhajtású kivitel is, de a fronthajtásos talán szórakoztatóbb darab. Nem beszélve arról, hogy az önzáró diffi is csak ebbe kerül bele.
Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal

Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal

218 lóerővel fickósan vágtat a puccos Juke, a 280 Nm-es csúcsnyomaték is szép, a katalógus szerint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 220 km/óra. Kormányzása lehetne egy fokkal közvetlenebb, keményebb, bár nagyobb gázadásoknál azért így is rendesen megdolgoztatja a vezetőt. Feszes futóműve kanyarban is vasmarokkal fogja az 1315 kilogrammos testet, a mókás fordulókért viszont megfizet a vezető, mert mindennapos használatra kissé kemény ez a hangolás. Persze, aki lágyan himbálódzó Juke-ra vágyik, ne a Nismo RS-t vigye haza. 

Fogyasztás

Közel fele-fele városi és autópályás, országúti használat mellett a Juke Nismo RS-be 7,4 liter benzint tankoltunk 100 km-re. Az autó által adott élményhez képest teljesen korrektnek tűnik. 

Juke Nismo RS árak:

 DIG-T 218 (280 Nm) – 6 fok. man. 7 844 000 forint 
 DIG-T 214 (250 Nm) – Xtronic 4WD 8 514 000 forint
Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról

Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról

Mellette – Ellene
  • Pofás külső
  • Klassz váltó
  • Remek Recaro ülések elöl
  • Jó fogású kormány
  • Szerény hang
  • Túl rövid fokozatok
  • Itt-ott béna berendezési tárgyak