A Honda Jazz konfigurátora előtt nem kell órákig tépelődni az ezernyi motor vagy karosszériakivitel láttán, hogy vajon melyiket is válasszuk, mi lesz a legjobb összeállítás. Az autó csupán egyetlen 1,3-as benzinmotorral és ötajtós kivitelben kapható, slusszpassz. De így is lehet szeretni.
Külsőre nem változott nagyot a Honda Jazz, maradt a jellegzetes, könnyen felismerhető forma, négy méter alatti hosszával, rövid orrával, hirtelen véget érő hátával oldalról leginkább egy picike egyterűre hasonlít. A nagy sík lemezeket az első keréktől induló, az ajtókon végigfutó, majd a sokszögletű hátsó lámpában elvesző merész, mély és széles vágással tették izgalmassá. Elölről a Honda legújabb egyen arcához igazodik a Jazz is, a hűtőmaszkot szemlélve kitárt szárnyakra kéne asszociálnunk.
A Honda Jazz-ben megtalálható kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítás kényelmes, klassz dolog, de a Jazz legnagyobb erőssége nem az efféle mókás extrákban rejlik, hanem az elmés berendezésen és a 4 méter alatti hosszhoz képest váratlanul nagyvonalú helykínálatban. Az autó csomagtartója már literre is tisztességes méretű, 354 literes – ez 17 literrel több, mint az elődé volt – amit az üléseket lehajtva 1314 liternyire lehet növeszteni. A teljesen sík, jól pakolható felület is hosszabb lett pár centiméterrel.
Kitárt szárnyakat kéne itt látnunk
Kitárt szárnyakat kéne itt látnunk
Fotó megosztása:
Masszív vonal fut végig az oldalán
Masszív vonal fut végig az oldalán
Fotó megosztása:
Sokszögű hátsó lámpák
Sokszögű hátsó lámpák
Fotó megosztása:
Sötét ablakok dobják fel a Jazzt
Sötét ablakok dobják fel a Jazzt
Fotó megosztása:
Jazz
Jazz
Fotó megosztása:
Hagyományos izzós lámpa
Hagyományos izzós lámpa
Fotó megosztása:
LED-es nappalifény, mellette a ködlámpa
LED-es nappalifény, mellette a ködlámpa
Fotó megosztása:
Mély vágás oldja a nagy sík felületek okozta egyhangúságot
Mély vágás oldja a nagy sík felületek okozta egyhangúságot
Fotó megosztása:
Kulcs nyomkodása nélkül nyitható az ajtó, indítható a motor
Kulcs nyomkodása nélkül nyitható az ajtó, indítható a motor
Fotó megosztása:
Tágas, civilizált belső
Tágas, civilizált belső
Fotó megosztása:
Jó fogású, közvetlen kormány
Jó fogású, közvetlen kormány
Fotó megosztása:
Balra a fordulatszámmérő, középen a kilométeróra
Balra a fordulatszámmérő, középen a kilométeróra
Fotó megosztása:
Balra a fordulatszámmérő, középen a kilométeróra
Balra a fordulatszámmérő, középen a kilométeróra
Fotó megosztása:
Érintőképernyős csodanavi
Érintőképernyős csodanavi
Fotó megosztása:
Szellős, jót átlátható kasztni
Szellős, jót átlátható kasztni
Fotó megosztása:
Esztétikus, és okos is a belső
Esztétikus, és okos is a belső
Fotó megosztása:
Ablakemelők
Ablakemelők
Fotó megosztása:
Pihepuha betét az ajtón
Pihepuha betét az ajtón
Fotó megosztása:
Kihajtható pohártartó
Kihajtható pohártartó
Fotó megosztása:
Piros gomb kelti életre a motort
Piros gomb kelti életre a motort
Fotó megosztása:
CVT váltó, virtuális fokozatokkal
CVT váltó, virtuális fokozatokkal
Fotó megosztása:
Hagyományos kézifék, mellette az ülésfűtés kapcsolói
Hagyományos kézifék, mellette az ülésfűtés kapcsolói
Fotó megosztása:
Előre-hátra állítható a fejtámla
Előre-hátra állítható a fejtámla
Fotó megosztása:
Korrekt a helykínálat a második üléssorban is
Korrekt a helykínálat a második üléssorban is
Fotó megosztása:
Felhajtható hátsó varázsülések.
Felhajtható hátsó varázsülések.
Fotó megosztása:
Ilyen furcsa dolgok is simán beférnek a Jazz-be
Ilyen furcsa dolgok is simán beférnek a Jazz-be
Fotó megosztása:
Nagy, mély, tágas csomagtartó
Nagy, mély, tágas csomagtartó
Fotó megosztása:
Pótkerék nincs, csak csinos rekeszek
Pótkerék nincs, csak csinos rekeszek
Fotó megosztása:
Tágas, civilizált belső
A szinte derékszögben nyíló hátsó ajtók és az 1/3-ad, 2/3-ad arányban felhajtható hátsó ülések pedig olyan extra rakodóhelyet kínálnak, amit más márkáknál nem nagyon találunk. Teljesen valószínűtlen méretű és kiterjedésű dolgokat is be lehet ide passzírozni. Csomagtartójának egyetlen hátránya van, mégpedig az, hogy pótkereket nem találunk benne, csak a gumijavításhoz szükséges kiegészítőket.
A harmadik generációs Honda Jazz tengelytávja 3 centivel, karosszériája 95 milliméterrel lett hosszabb. Logikus, hogy bent is több a hely, az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, az első ülések 2 centivel kerültek messzebb egymástól, és a második üléssor térdtere is 65 mm-rel lett tágasabb.
Esztétikus, és okos is a belső
Berendezése, anyaghasználata is sokat javult, rideg műanyagba kevés helyen akad az ember keze, és az ergonómiával sincs nagyobb baj, mindössze az ülések rövid ülőlapja zavaró. A Civic formai túlburjánzásához képest a Jazz belseje teljesen letisztult, harmonikus, logikusan berendezett valami. Nálunk a legjobban felszerelt változat járt, ebben jó minőségű, csinos burkolat borítja a belsőt, de ne legyenek illúzióink, az alapváltozat nem ennyire kívánatos.
Milyen vezetni?
Adatlap
Honda Jazz 1,3 CVT Elegance
Motor |
1318 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
102 LE |
Nyomaték |
123 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,2 sec |
Végsebesség |
190 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5 l / 100 km |
A Honda Jazz leginkább kényelmes, nyugodt, takarékos vezetéshez passzol. Az egyetlen választható 1,3-as benzinmotor 102 lóerős teljesítménye a fokozatmentes váltóval súlyosbítva nem hoz lázba. Pedig a Jazzt egyáltalán nem rossz vezetni. Futóműve jóval többet tud annál, mint amit kinéznénk az autóból, kanyarokban megbízható, az elődhöz képest feszesebb, sportosabb hangolású, ugyanúgy, mint a közvetlen, jól eltalált erővel forgatható kormány. A keményebb hangolás ellenére sem pattog, vagy ráz, még a galádabb úthibáktól sem szakad le a bent ülők veséje.
Jó a CVT váltó, vagy sem?
A legtöbb tesztben negatívumként említik, ha egy autóban fokozatmentes, más néven CVT váltó dolgozik. De vajon miért? A fokozatmentes – vagy inkább szinte végtelen számú fokozattal rendelkező – váltó a legokosabb dolog, ami egy autóba kerülhet, hiszen a motor végig ideális fordulatszámon pöröghet, miközben az autó rángatás nélkül, a fokozatváltásoknál érezhető megtorpanások nélkül gyorsul. Azonban ez bármennyire is jó dolog, az ember nem ehhez szokott, a motor folyamatos, változatlan fordulatszámú búgása miatt az a képzet alakul ki a sofőrben, hogy nem történik semmi, csak a motor üvölt.
CVT váltó, virtuális fokozatokkal
Ha viszont valaki képes túllépni ezen az apróságon, akkor egy kényelmes, környezetbarát megoldással autózhat. A Honda mérnökei viszont odafigyeltek a hisztis európaiak, a sportosabb vezetésre vágyók igényeire is, nekik 7 virtuális fokozatot is beprogramoztak a váltóba. Valljuk be, nem túl logikus húzás, de ha igény van rá, megcsinálták.
Mennyibe kerül?
Az új Jazz Trend, Comfort és Elegance felszereltségi szinttel rendelhető. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondi, a következő szintnél a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is, míg a legpuccosabb változatban a bőrbe burkolt kormány, a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás, és az érintőképernyős automatikus klíma is széria.
A legolcsóbb Jazz 3,7 millió forintba kerül, a fokozatmentes CVT váltó 300 ezer forintos plusz kiadást jelent. A metálfény és a fűthető ülések minden felszereltségi szintnél felárasak, 99, illetve 50 ezer forintba kerülnek. Ezen felül az ADAS Biztonsági Rendszer feláras a belépő szintnél, amely tartalmazza a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a közúti jelzőtábla felismerő rendszert (TSR), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az intelligens sebességhatárolót 190 ezer forintért. A két jobban felszerelt változathoz a Honda CONNECT navigáció bővítésére lehet még elkölteni 200 ezret.
A Honda Jazz és hasonszőrű társai, illetve azok árai:
Kitárt szárnyakat kéne itt látnunk