Röviden – Renault Mégane 2015
Mi ez? A Renault talán legfontosabb modelljének az alsó-középkategóriás Megane egyedik generációja 
Mit tud? Tágasabb, kényelmesebb okosabb az elődnél. 3-3 benzin- és dízelmotor és négykerék-kormányzás is van hozzá
Mibe kerül? Jövő tavasszal tudjuk majd csak meg a tutit, egyelőre tipp sincs rá, mennyibe fog kerülni nálunk
Kinek jó?  Aki az alsó-középkategóriából akar választani, de nem éri be egy unalmas modellel

20 éve élünk együtt a Renault Mégane-nal, bemutatása óta 6,5 millió példány talált belőle gazdára világszerte. A most bemutatkozó negyedik generációs modellnek alaposan fel kell kötnie  gatyáját, hogy az egyre keményedő harcban annyira sikeres lehessen, mint az elődjei. 
Vezettük: Renault Mégane 2015 1
Diffúzor és dupla ovális kipufogó teszi sportossá a látványt

Diffúzor és dupla ovális kipufogó teszi sportossá a látványt

Külső

Egy végsőkig uniformizált világban, ahol ma már szinte a kategória összes szereplője hasonlóan fest – nem is lehet nagyon másként, a légellenállás, illetve a szigorú gyalogosvédelmi előírások durván megtépázzák a dizájnerek fantáziáját – sokat kell gondolkodni rajta, hogy mégis mivel fogják meg a potenciális vásárlókat. Mivel a Renault-nál úgy tartják, hogy a megjelenés különösen fontos a vásárlásnál, nem vacakoltak sokat és igen erős formatervet álmodtak az autónak, amelyre az első-hátsó, LED-es nappalifény csíkja teszi fel a koronát. Nem nagyon láthattunk korábban tömegmodellen ennyire dögös megoldást. Grafikán valahogy így fest, de élőben, teljes sötétben még ennél is jobb:
Vezettük: Renault Mégane 2015 102
Vonalai mellett az új Mégane méretei is változtak, a kasztni 64 milliméterrel lett hosszabb (4359 mm-es), 25 mm-rel alacsonyabb a harmadik generációs modellnél, tengelytávja pedig 28 mm-rel lett nagyobb, a  hátsó túlnyúlásból viszont lefaragtak egy csipetnyit. Megjelenése jól passzol az újabban bemutatott Renault-k – Talisman Espace és Kadjar – által kijelölt vonalhoz, hangsúlyos hűtőmaszkkal, gigantikus márkaemblémával, jellegzetes lámpatestekkel. 
Látványos lett az első LED-es nappalifény csík is

Látványos lett az első LED-es nappalifény csík is

Belső

Hasonlóan a külsőhöz az utastérben is a látvány az első. A középkonzolt uraló érintőképernyőn mélyre túrhatunk az autó lelkében, szinte mindent ezen keresztül lehet beállítani. A Renault úgy látszik meghallotta az érintőképernyőre ész nélkül lecsapó autómárkákat kritizáló hangokat és ők már nem követték el azt a bosszantó hibát, hogy a klímavezérlést is valami menü elérhetetlen mély bugyrába dugják, így a Mégane-ban saját, jól méretezett tekerőgombokat kapott a hőmérséklet szabályzó. Okos húzás. 
Hasonlóan jól használták ki a digitális, TFT alapú műszerfalban rejlő lehetőségeket is, a különféle beállításokhoz más-más színű műszerfalgrafika tartozik és változik a betűtípus is. De itt még nem ér véget a fényshow, a kabin hangulatvilágítása is igazodik a műszerfal színeihez, illetve a kiválasztott vezetési módhoz – Eco, Sport, Comfort, Neutral és Perso közűl lehet választani. A színes, a sebességkorlátozásokat, a navigációs berendezés utasításait is megmutató Head Up Display – igaz, csak az olcsóbb, plexire vetítős megoldás – pedig teljesen új extra ebben a kategóriában. Jó hír, hogy a korábbi, a magyar nyelvvel hadilábon álló navigáció helyébe valóban magyarul beszélő került. 
Tágas belső, sportos ülésekkel, díszöltésekkel

Tágas belső, sportos ülésekkel, díszöltésekkel

Elöl kényelmes, tágas, kellemes hely a Mégane belseje, az anyagok, minőségérzet teljesen korrekt, csak a függőlegesre tájolt, nagyméretű kijelző tűnik még idegennek a belsőben. Valószínűleg ezeket az állított lapostévéket is megszokjuk majd, vagy az autógyárak idővel bátrabbak lesznek és idővel elszakadnak majd a szigorú, szögletes kijelzőformától.
A GT változatban a jó oldaltartású sportülések a leglátványosabbak, de további olyan sportos utalások is belefértek a dizájnba, mint a kék díszöltések a kormányon, váltószoknyán, a vastag kormány, mögötte a váltófülekkel, illetve a feliratos küszöbvédő, illetve az egyéb színes, belső dekorelemek. Az viszont nagy kár, hogy az amúgy bizsergető motorhang szintetikus, és nem a kipufogóból jön, hanem hangszórókból. 
Látványra, tapintásra is kellemes a belső

Látványra, tapintásra is kellemes a belső

Milyen vezetni?

Bár a motorkínálat jóval nagyobb, nekünk a menetpróbán csupán egy dízel és egy sportosabb benzines változat került a kezünk közé, hatfokozatú manuális és hétfokozatú automatikus váltóval, a gyengébb dízel 130, a benzines pedig 205 lóerős, papíron mindkét motor 1,6 literes. Kezdetnek a benzinessel vágtunk neki az útnak, a 205 lóerő, a négykerék-kormányzás a sportos belsővel egész ígéretesnek tűnt. És nem is okozott csalódást. A duplakuplungos váltó gyorsan dolgozik, a 205 lóerővel vidáman lehet autózni bármilyen körülmények között, a négykerék-kormányzás pedig zseniális dolog, az autó gyönyörűen kanyarodik városban lavírozva, vagy sztrádán előzéskor is.
Dízelmotorok és váltók:
 dCi 130  dCi 110  dCi 130  dCi 130  dCi 165
 MT6  MT6  MT6  EDC6  EDC6
Benzinmotorok és váltók:
 TCe 100  TCe 130  TCe 130  TCe 205
 MT6  MT6  EDC7  EDC7
Meglepő módon a papíron jóval gyengébb dízel változat érzetben nem sokkal marad el a sportosabb benzinestől, főleg a jóval hamarabb érkező csúcsnyomaték, illetve a GT négykerék kormányzásához járó plusz tömeg miatt. Papíron azért más a helyzet, a 10 másodperces 100 km/órára gyorsulás jóval elmarad a GT 7,1-es eredményétől.
205 lóerős az 1,6-os benzinmotor

205 lóerős az 1,6-os benzinmotor

A Mégane a HUD mellett még egy, a felsőbb kategóriákból lecsempészett gyöngyszemmel is megpróbálja magához csalogatni a vásárlókat, ez pedig a négykerék-kormányzás. Lassú tempónál kanyarodva a hátsó kerekek az elsővel ellentétes irányba fordulnak el, nagyobb tempónál viszont vele egy irányba. Sport módban autózva 80 km/órás tempó alatt, az első kerekek 15°-os elmozdulásával párhuzamosan a hátsók ellentétesen 2,7°-ot fordulnak el, míg 80-as tempó felett 1°-ot. Tempós kanyaroknál, hirtelen előzésekkor érezni ebből e legtöbbet, de városban, szűk helyeken forgolódva is hasznos lehet ez az extra tudás.
Színes, szélesvásznú, sokat beszélős videón az új Renault Mégane:
a videó a hirdetés után indul
A hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltóval felszerelt GT változatban rajtautomatika is megtalálható, ezt Sport módban, a két váltófület egyszerre húzva lehet aktiválni, majd ballal fékezve, jobb lábbal a gázon állva, majd a fékről leugorva lőhetünk ki az autóval. Kipróbáltuk, de az elsőkerekes hajtáslánc nem igazán erre való, a kerekek nem képesek maradéktalanul átvinni a nyomatékot az aszfaltra és elkaparnának, amit viszont az elektronika nem néz jó szemmel. Bevállalósabbak próbálkozhatnak az ESP kikapcsolásával is, hátha úgy jobban megy. 
Műtárgy, nem csak egy lámpa

Műtárgy, nem csak egy lámpa

Mikortól, mennyiért?

A legújabb Renault Mégane 2016. márciusában érkezik Magyarországra, és az ára is csak jövő tavasszal derül majd ki. Kíváncsian várjuk, a konkurensekhez képest hogy lövik majd be itthon a legújabb tömeg Renault árát.