Röviden – Porsche Macan GTS | |
---|---|
Mi ez? | Sportkocsi, családi autónak öltöztetve |
Mit tud? | Tágas, sokszemélyes, és úgy megy, mint egy sportautó |
Mibe kerül? | Egyelőre nem tudni, itthon mennyit kérnek majd érte |
Kinek jó? | Bárkinek, aki az egész családot egyszerre akarja sikítattni |
A Porsche Macan GTS bemutatóját csupán egy dolog árnyékolta be, mégpedig az, hogy a 911 Carrera S menetpróbájával egy időben lehetett vezetni. És egy 911-es kormánya mögül érthető módon fanyalogva ül át az ember bármi másba, pedig a Macan GTS legalább olyan jó autó a maga kategóriájában, mint a 911-es a sajátjában.
Mitől GTS?
A Macan GTS a GTS család tizedik tagja, egyben a legsportosabb Macan is a maga 360 lóerejével, 500 Nm-es csúcsnyomatékával, V6-os, biturbó motorjával. A tornasorban valahol az alapmodell S 340 és a Turbo 400 lóereje közé lőtték be az autó teljesítményét, hogy mégis ő legyen a legsportosabb a hármasból, hasmagasságát 15 mm-rel csökkentették, az adaptív futóművét feszesebbre hangolták, illetve a kipufogórendszer is másként, drámaibb hangon muzsikál, valamint megkapta a legerősebb, Macan Turbo alá tervezett fékeket is.
Ránézésre a megszokottnál több matt és fényes fekete részlet, a négy, szintén koromfekete kipufogó kelthet gyanút, illetve a szériában járó 20 colos – fekete – kerekek. Bent a sportülések érkeznek alapáron, a többi GTS-hangulatú kiegészítőért már fizetni kell. A beltérben az üléseken kívül máshol is feltűnő Alcantara-kárpitozás különbözteti meg az alap Macanoktól, utastere tele van GTS felirattal, illetve a felszereltség is változott, új a PCM infotainment-központ, valamint az adaptív LED-es fényszóró is most került fel az extralistára.
Bentről a nagyobb, magasabb építésű Porschék stílusa köszön vissza, a helykínálat nagyjából az Audi Q5-ös szintjét nyújtja a 4,7 méter körüli autóban. A hasonlóság nem véletlen, a Macan közeli rokona a Q5-ösnek. A papíron öt, de kényelmesen inkább négyszemélyes autó belseje pazar, a kivitelezésbe reménytelen belekötni. Jók az anyagok, szépek a formák, jó hozzáérni, megfogni, megszagolni bárhol. Menet közben nem nyiszorog, nem zörög itt semmi, úgy tűnik, mintha ezt nem is rohamtempóban dobnák össze egy szalagon, hanem komótosan, minden csavart még egyszer meghúzva, közben néha végigsimítva az oldalán. Ha nagyon kötekednem kéne, talán a váltó körüli fekete műanyag gomberdőre tudnék rámutatni, hogy azzal még csináljanak valamit, utána jár csak a prémium.
A tisztességes kivitelezés és dizájn mellett meglepően élhető is a sportos Porsche szabadidő-autó belseje, csomagtartója alapból 500 literes, de az ülések háttámlájának lehajtása után – akár egyesével is döntögethetőek – 1500 liternyi csomagtérrel gazdálkodhat a sofőr. A kötelező rekeszek, rögzítőfülek mellett 12 voltos csatlakozó is van a csomagtartóban.
Milyen vezetni?
Az alapból elsőkerekesnek született hasonló járgányokkal ellentétben a Porsche, ha nincs másra szükség, akkor csupán a hátsó kerekeket hajtja az elsőket csak szükség esetén állítja munkába, de ha kell, akár a nyomaték 100 százalékát is képes az első kerekekre irányítani. Kormánya közvetlen, az autó villámgyorsan reagál minden mozdulatra, sport plusz módban pedig még ökörködni is engedi az embert, igazi hátsókerekes autóként viselkedve.
A gyors váltásokért a hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó felel, ami alapáron jár a motorhoz. Aki kívánja, kormány mögötti váltófüleket is rendelhet az autóba. És közben a fülnek is megadja, ami annak kell, a 4 kipufogócsőből pont annyi zaj jön, hogy jól érezze magát tőle, aki a környékén van.