Röviden – Hyundai Tucson 2,0 CRDI | |
---|---|
Mi ez? | Az ix35 kicsit nagyobbra nőtt utódja, |
Mit tud? | Szemrevaló külső, korrekt műszaki tartalommal |
Mibe kerül? | Az árlista 5,8 millió forinttól indul és kicsivel 10 millió forint felett ér véget |
Kinek jó? | Aki kellemes megjelenésű, praktikus szabadidő-autót keresnek és túl tudják tenni magukat a szerény presztízsértéken |
Nem is olyan régen vált meg a Hyundai a modernül hangzó ix35-ös megnevezéstől és állt vissza a könnyebben megjegyezhető Tucson névre. Közben az autó is változott, nagyobbra nőtt, és megjelenése is jóval felnőttesebb, férfiasabb lett. És jól áll neki.
Külső
Adatlap
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 LE Executive
Motor | 1995 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 185 LE |
Nyomaték | 400 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,5 sec |
Végsebesség | 201 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,5 l / 100 km |
A Hyundai a frissen újraálmodott Tucsonnal rögtön beállt a legpofásabb szabadidő-autók csoportjába. Férfias, szigorú tekintet, gyönyörűre rajzolt fényszóró és markáns, az Audi Q7-esére emlékeztető krómban gazdag hűtőmaszk adja meg az alaphangulatot. A rafinált, sokszögletű nappalifény és ködlámpa tovább erősítik a képet, és a sok króm is jót tesz az autónak.
Oldalról a szigorúra vasalt élek, sötétített hátsó üvegek, érdekes mintájú alufelnik látványosak, és hasonlóan hatásos az autó megjelenése a feneke felől is, ahol domborodó lámpatestek, dupla, szintén krómba öltöztetett kipufogó és csinos műanyagbetétek találhatók. Az összkép egész meggyőző, az újkori Hyundai Tucson igazán szép munka.
Bent sincs ez másként, ízléses jól átgondolt minden apró részlet. Szép a világos belső is, – tudom, kényes, de mennyivel barátságosabb, élhetőbb, mint egy komor, fekete kripta – és nehéz belekötni az ergonómiába is. Minden a helyén, a navigációs képernyő elég magasan van, a klímavezérlés tekerős gombokat kapott és rengeteg extra is került az autóba, a biztonsági rendszerek között megtalálható a sávtartó, holttérfigyelő, a kasztint körberakták radarokkal, van kamerája is, tud magától parkolni, és helyettünk kapcsolgatja a reflektort is.
A kényelemnek is adtak, elöl hátul többfokozatú fenékfűtés, elöl pedig még szellőztethetőek is a kényelmes ülések. Hátul a háttámla dőlésszöge állítható, ha pedig a csomagtartót kell degeszre tömni, akkor síkba hajthatók a háttámlák. Rakodóhely van benne ezernyi, az első ülések hátán hálós zseb, az ajtókban nagy rekeszek, és a könyöklő is felnyitható.
A koreai gyártók konkurenseiket alaposan megelőzve kezdtek el USB csatlakozókat szerelni az autóikba, így nem meglepő, hogy a Tucsonban is van USB aljzat, a megszokottnál több 12 voltos csatlakozó mellett. Itt nem kell összeveszni az életet adó elektromos töltőkapacitáson hosszabb, unalmas telefonbizgerélős utakon. Csomagtartója amellett, hogy nagy, még jól variálható is. A használaton kívül csak kerülgetett csomagtérrolónak is megvan a saját helye a többemeletes, alapállásban 513 literes raktérben.
Egy dolog viszont alaposan elrontja a harmóniát, ez pedig a kék, szemkápráztató háttérvilágítás. Hiába kapott az összes létező gomb és kapcsoló saját világítást, ha ennyire bénán választanak hozzá színt, az nem sokat ér. Egész egyszerűen olvashatatlanok a szövegek. Kár. Talán ideje volna leszokni a használatáról, annyi olyan szín van még, ami erre sokkal jobban megfelelne. De a filléres RGB LED-ek korában még akár az is beleférne, hogy a vásárló maga állíthassa be menüből, hogy milyen színű világítást kíván látni. Így aki valami különös dolog miatt vonzódik ahhoz, hogy káprázzon a szeme, választhatna magának továbbra is kéket.
Milyen vezetni
Kényelmes. Hiába van benne a motorkínálat messze legerősebb kétliteres dízele a maga 185 lóerejével, 400 Nm-es csúcsnyomatékával, a Tucson még így sem túl fürge jószág. A teljesítmény érzésre elforgácsolódik a hagyományos, hatfokozatú automatikus váltó, az elektronikus vezérlésű központi kuplungos összkerékhajtás, és a bő 1,6 tonnás saját tömeg hármasán. Persze civilizált autózáshoz nem kell még ennyi sem, csak az erősre sikerült megjelenés után az ember már várja, hogy akkor menjen is úgy, ahogy kinéz.
162 milliméteres hasmagasságával nem nagyon való terepre a Tucson, hiába van benne lejtmenetvezérlő és zárható összkerékhajtás is. Így nem meglepő, hogy a futóműve is inkább aszfaltra hangolt darab, mindenféle lágy, himbálódzós terepjárós allűr nélkül. Kanyarokban magas építése ellenére is biztosan viselkedik, menetkomfortja pedig teljesen korrekt, sem a motor felől nem jönnek zavaró hangok és a szél-, futóműzaj is jóval a kritikus szint alatt marad. Teljesen korrekt, barátságos jóság a Tucson.
Mennyibe kerül?
A Hyundai a minőséget már nem dobja oda gombokért, az új Tucsonnak is megkérik az árát. A tesztautó extrákkal is megbolondított fogyasztói ára 12 millió forint, ami nem kevés. Igaz, van ennél olcsóbban is Tucson, az elsőkerék-hajtású benzines 132 lóerős belépőmodell most akciósan már 5,699,000 forintért is elvihető. Bár az biztosan nem adja azt az élményt, mint amit a tesztautó kínált, több, mint kétszer ennyiért. És persze még ezt is lehet tovább hizlalni, az extralista mellett feláras kiegészítőkből is van ezernyi.
Hyundai magazinoktól roskadozik a csomagtartó
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|