Röviden – Autó típus | |
---|---|
Mi ez? | Pici, de mérges változata az Opel kisautójából |
Mit tud? | Száguldani. Gyors, pörgős élvezetes vele az élet |
Mennyibe kerül? | 5 753 000 forinttól indul az árlista |
Kinek jó? | Sietős városlakóknak |
Külső
A Corsa OPC hajszállal nyúlt a négyméteres hossznál nagyobbra, és néhány apró kiegészítő jelzi a gyanútlan szemlélőnek, hogy ez bizony a legerősebb Opel Corsa. A sportosabb hangulat kedvéért 1 centivel alacsonyabb lett, módosítottak a lökhárító formáján, kapott semmire nem jó ál-légbeömlőt a motorháztető elejére, tetőspoilert, és zsebkendőnyi diffúzort a fenekére a dupla kipufogó mellé. Oldalról a hatalmas felnik, és a sportos keréktárcsák nyílásai között látható OPC, illetve Brembo felirat adja meg a sportos OPC-hangulatot.
Belső
Utastere elsőre nem tűnik túl izgalmasnak, és másodikra is legfeljebb a márkás, Recaro sportülések visznek némi sportos hangulatot a hatalmas plasztikfelületekkel borított utastérbe. Kényelmesek, jó oldaltartásúak, klassz bennük ülni. Egy hülyeség van benne, illetve kettő: a fejtámla magassága fix, így ugyanaz a beállítás jut a 160 centis és kétméteres sofőrnek is. A másik az, hogy a fejtámla pont középen csúcsosodik ki, így ha nekitámasztjuk a fejünket, jobbra, vagy balra gördül róla a koponya. Vicces.
Háromajtós autó létére a Corsa váratlanul élhető teret kínál a hátsó utasoknak is. Bejutni ugyan elég nehéz, a sportülések nem hagynak túl nagy rést a hátramászáshoz, és az ülésmozgató mechanika sem túl kifinomult. De a lényeg, hogy aki már bemászott hátra, annak jut elég hely térd- és fejtájékon egyaránt. A sportülések tömbje miatt kicsit bunkerjellegű a hátsó rész, de tágas, komfortos hely.
Elöl a kezelőszervek nagy többsége a sima Corsából lehet ismerős, a sportos hangulatról főleg az alul lapított fűthető kormánykerék és a sok-sok OPC felirat gondoskodik, még a klasszikus két kerek műszeres műszerfal fordulatszámmérőjének skálájára is jutott. Ergonómiailag rendben van a belső, bár mondjuk a kijelzőt térdmagasság helyett praktikusabb lett volna feljebb, jobban látható helyre építeni. A klímavezérlés viszont egész csinos.
(Nyilván éles szemű olvasóként mindenki kiszúrta, hogy a belső képek nem erről az autóról készültek. Az ok egyszerű, a képeket tartalmazó SD kártya bekrepált és több képmentő program foga is beletört, nem tudtak megmenteni semmit. A külső képek nagy része megvan, de a belsők odavesztek, így a nemzetközi bemutatón készített képekből pótoltam ki a galériát. )
Milyen vezetni?
Adatlap
Modell
Motor | S4 – benzinmotor |
Teljesítmény | 154 kW / 210 LE |
Nyomaték | 245 Nm |
Gyorsulás ( 0-100 km/h) | 8,5 mp |
Végsebesség | 230 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,5 l |
Listaár: | 5 753 000 forint |
Vajon milyen lehet egy 210 lóerős, kicsike, mérges izében ülni? Hát persze, hogy szórakoztató. Ugyan az amúgy izmos, már valószínűtlenül alacsony fordulatszámtól ütőképes 1,6 literes turbós motor hangja nem hoz lázba, de ezen kívül mindent jól csinál. A 207 lóerő, illetve a 245 – túltöltés mellett 280 – Nm-nyi nyomaték mindenre elég és a tekintélyes nyomaték hamar megérkezik, nem kell sokat várni rá.
A sportos, csapott aljú kormány jó fogású, működése közvetlen, a kormányzáshoz szükséges erő is passzol az autó hangulatához, stílusához. Sportos járgányhoz méltóan a menetstabilizáló kikapcsolható, van egy megengedőbb és egy teljesen kikapcsolt állása is az ESP kapcsolójának, attól függően, mennyire érzi magát ügyesnek, bátornak, gazdagnak a vezető. Hóban, parkolóban remekül lehet vele pörögni, az biztos.
Ár, konkurensek
A Corsa OPC ára 5,7 millió forinttól indul, ehhez lehet még pár extrát hozzárendelni. Mondjuk a Performance Package-et, ami azoknak szól, akik szeretnék még sportosabbá tenni autójukat. A csomag 33 centis féktárcsákkal felszerelt Brembo fékrendszer, 18 colos alufelniket és igazi, mechanikus differenciálzárat is tartalmaz, ami roppant szórakoztató működésével hamar meghálálja a rá elköltött forintokat. A csomag ezen felül durvábbra hangolt futóművet és spéci Michelin abroncsokat is tartalmaz.
Az Opel Corsa OPC 5, 7 milliós ára félmillió forinttal is kevesebb, mint az előző generációs Corsa OPC ára volt. Ez az ár a konkurensek mellett is jónak tűnik, hasonló teljesítményű sportos kiskocsit szinte csak jóval drágábban kapni. Jellemzően városi, és nem kifejezetten takarékos használat mellett a Corsa OPC simán benyelte a 10 liter benzint 100 kilométeren. A gyári városi fogyasztás teljesen korrekt, 9,9 literes – pont a lélektani 10 liter alatti – értéket ígér, ez szinte pont ugyanannyi, mint amit mértünk. Ritka az ilyen.
Aki még sportosabb méregzsákot szeretne, az a „teljesítmény csomaggal” bolondíthatja meg az autót, 699 ezer forintért, amiben az elektronikus, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű a leghasznosabb tétel.
Opel Corsa OPC konkurensei, árai:
Modell: | Ár: |
Ford Fiesta ST 1.6 GTDi (182LE) M6 S6 | 6 290 000 |
Renault Clio RS 1,6 TURBO | 6 990 000 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|