Röviden – Porsche 718 Boxster – 2016 | |
---|---|
Mi ez? | A Porsche középmotoros, kétszemélyes roadsterének legújabb, négyhengeres változata |
Mit tud? | Eszelősen megy, jó a hangja és roppant jóindulatú |
Mibe kerül? | Mivel még a hivatalos bemutatóján sem vagyunk túl, erről senki nem tud semmit |
Kinek jó? | Bárkinek, aki meg tud fizetni egy Porschét és imád vezetni |
Ugyan a modell hivatalos bemutatója csak pár nap múlva, a Genfi Autószalonon lesz, mi már mindent megtudtunk a legújabb Porschéról, sőt, zárt pályán a prototípusokkal is mehettünk pár kört Marseille környékén, a Michelin tesztpályáján. A helyszínválasztás elég érdekes, hiszen a 718-as különleges igényeihez igazított nagy teljesítményű nyári abroncsok között egyáltalán nincs Michelin márkájú. A helyszín azonban tökéletes, zárt, biztonságos pálya, nagy, hosszú egyenessel, ahol 250 fölé lehet gyorsulni, illetve locsolt, kanyargós szakaszokkal, ahol a gyári pilóták arról győztek meg minket, mennyire jóindulatú is az autó, ha a teljes elektronikus arzenál dolgozik. De előtte túl kellett esni a kötelező workshopokon, ahol minden fontosat elmeséltek az új 718-as Boxsterről.
Külső, karosszéria
A ráncfelvarrás során Boxster helyett 718 Boxsterre keresztelt kocsin túl nagy változás nem történt a formával, a klasszikus porschés stílusjegyeket nem is lett volna okos dolog túlzottan átrajzolni. A Boxster első generációja 20 évvel ezelőtt mutatkozott be, azóta volt generációváltás és pár frissítés, de a karakter alapjaiban változatlan maradt. A kétüléses Porsche már ránézésre is mutatja, hogy hol a lényeg: középen. A középmotoros megoldás miatt ott a legmasszívabb az autó, amire az óriási, a korábbinál nagyobb oldalsó légbeömlők is felhívják a figyelmet.
Videón ilyen az új Porsche 718 Boxster:
Emellett a 911-eshez hasonlóan a 718-as is új kilinccsel és külső visszapillantóval szépült, valamint a márkára jellemző négy apró pontból álló, LED-es nappalifény is megtalálható rajta. Szögletesebb, éles vasalásokkal megbolondított karosszériaelemeket, elöl-hátul új lámpákat, optikailag laposabbra és szélesebbre rajzolt testet kapott a modellfrissítés keretében a Boxster. Hátul zseniálisak a négypontos, LED-es féklámpák, amiknek az alsó két darabja tolatólámpaként, fehéren is tud világítani. Sötétben igen látványos ez már így is, amit még az irányjelző vékony narancs csíkja tovább tud fokozni. A kicsiny spoilertől, a hangsúlyos Porsche felirattól, a vízszintes csíkoktól talán hátulról néz ki a legvagányabbul az autó, igaz, valószínűleg a többi autós is innen fogja a legtöbbet látni.
Belső tér
Itt-ott átalakult a belső tér, kapott új kormányt is a Porsche 718 Boxster, de hangulatában nem nagyon változott, itt is megmaradtak a megszokott, jól bevált porschés elemek, mint például a klasszikus, a kormány bal oldalán elhelyezett slusszkulcsfoglalat, vagy a műszerfal tetején, középen trónoló míves stopperóra. A kidolgozás, az anyagminőség támadhatatlan, ennyi pénzért, ezzel a névvel ez nem is nagyon lehet kérdéses. A műszerfal klasszikus kerek, igazi analóg műszerekkel. Valaki megkérdezte, hogy miért nem használnak TFT kijelzőt az analóg órák helyett, erre az volt a válasz, hogy hasonlóan a drága karórákhoz, itt is hozzáadott értéke van a hagyományos, mutatós megoldásnak. Higgyük el. Ülései kényelmesek, jó tartásuk van, habár ezt pár kilométernyi őrült rohanás után nehéz megmondani, de nem hiszem, hogy nagyot tévednék.
Mivel az autó motorja mélyen elrejtve, középen van, így kétüléses sportkocsi létére egész sok mindent magával vihet, aki a Boxsterrel kel útra, rögtön két csomagtartóba is rámolhat, az első 150, a hátsó 125 liternyi poggyásznak kínál helyet.
Milyen vezetni?
Adatlap
Porsche 718 Boxster S
Motor | 4 hengeres boxer – 2497 cm3 |
Teljesítmény | 350 LE/6500 1/min |
Nyomaték | 420 Nm/1900-4500 1/min |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 4,2 mp |
Csúcssebesség | 285 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 8,1 l/100km |
Listaár | – |
Erről egyelőre dunsztunk sincs, a tesztpályára kihozott, az utolsó négyzetcentiig lefóliázott autókat csak a gyári sofőrök vezették, de az arcukról azt lehetett leolvasni, hogy bizony még ötvenedszer körbemenve sem unják, hogy keresztbe autózva utaztassák a megjelenteket. Az biztos, hogy 260-nal tud menni az autó és az is, hogy értő kezekben, teljesen kikapcsolt ESP-vel – többféle állása is van, attól függően, mennyire bízik magában a sofőr – a világ végéig lehet vele keresztben menni. Igaz, ehhez kellett a locsolt aszfalt is, mert szárazon valószínűtlenül stabil az autó. Az első kanyarba 190-nel estünk be, és a belső szerveim teljesen összekavarodtak, de a 718-as mintha sínen ment volna.
A legnagyobb újdonság az autó motorterében található, rengeteg részében új, négyhengeres, turbós boxermotor, amelynek kifejlesztéséhez 4 éve kezdtek neki. Bár elsőre szentségtörésnek hangzik a négyhengeres motor, de nem érdemes rögtön fintorogva elfordulni. Kétféle változat is van belőle, a sima 718 Boxsterben 2 literes 300 lóerős, 380 Nm nyomatékra képes motor dolgozik, míg a Boxster S-ben 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-nyi csúcsnyomatékkal. Nagy különbség nincs a motorok között, csupán a hengerfuratot növelték meg az erősebb, nagyobb motornál. Meg persze a menetdinamikában is különbözőt nyújt a két motor, 4,7, illetve 4,2 másodperces gyorsulással.
És ami legalább ilyen fontos, elképesztő hangja van. Míg csoportokra osztva helyszínről helyszínre járva szívtuk magunkba a tudást a nagyobb fékekről, a felnikről, a spéci abroncsokról, az elöl-hátul különböző nyomtávról, 10 százalékkal közvetlenebb kormányzásról, az aktív felfüggesztéssel 10-20 milliméterrel lejjebb ereszthető hasmagasságról, alacsonyabb motorfordulaton érkező nagyobb nyomatékról, 35 plusz lóerőről, 13 százalékkal takarékosabb üzemről, teljesen új kipufogórendszerről, néha eldübörgött egy autó az épület mellett, úgy üvöltve, hogy a gyomrunkban megremegett a szendvics. Tudjuk, ennek a hangorkánnak nagy része csak színház – a váltó melletti külön kapcsolóval lehet kiabálásra bírni a kipufogót -, de legalább tényleg a kipufogóból jön, nem valami hitvány, hangszóróból jövő motorhang borzolja a háton a szőrt.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|