Röviden – Opel Astra Sports Tourer | |
---|---|
Mi ez? | Az ötödik generációs Opel Astra kombi karosszériás változata |
Mi tud? | Könnyebb, tágasabb és okosabb elődjénél |
Mibe kerül? | Nagyjából ötmillió forinttól indul a kocsi ára, a kombi felára az azonos ötajtóshoz képest 200 ezer forint |
Kinek jó? | Családoknak, cégautónak, bárminek, ahol fontos a jól pakolható, nagyméretű csomagtartó |
Végre megérkezett az ötödik generációs Opel Astra kombi változata is. Épp hogy vége lett a Genfi Autószalonnak, ahol az új Astra megkapta az Év Autója díjat is, mi pedig már ki is próbálhattuk a puttonyos változatot. Nagyobb csomagtartóval, tágasabb belsővel és kategóriájában szokatlan extrákkal, LED-es fényszórókkal, világbajnok fűthető, szellőztethető, masszázsfunkciós ülésekkel, miazmással. Családok, vállalkozások örvendezzetek!
Videón így fest az új Opel Astra kívül, belül:
Külső, karosszéria
Külső méreteit tekintve elhanyagolható a méretbeli különbség az új és a régi között. Ha valakit mégis a milliméterek érdekelnek, 4702 mm hosszú, 1871 mm széles és 1510 magas lett az autó. Elölről az autó szakasztott úgy néz ki, mint az ötajtós kivitel, oldalról is nagy a hasonlóság, a domborulatok, éles vasalások itt is megvannak. A kombi Astra a divatossá vált vastag C-oszlopot is megkapta, amibe a tetőlemez folyik bele fentről, masszív krómcsíkkal együtt.
Az autó hátulja nem lett különösebben izgalmas, bár sötétben a hátsó lámpatest fénye egy hajszállal érdekesebbé teszi a látványt. A forma összességében dinamikus, a sok krómtól elegáns is, és nem utolsó sorban a légellenállása is kiváló lett, 0,272-es cw-értékkel büszkélkedhet a kombi Astra. Ami viszont láthatatlan, de talán mégis a legfontosabb változás, hogy kiviteltől függően 110-190 kilogrammal könnyebb lett az autó elődjénél. Ez rengeteg, olyan, mintha másfél, két embert kidobtunk volna a kocsiból. A sikeres fogyókúra keretében a karosszéria átdolgozása mellett 10-10 kilogrammot spóroltak meg a váltón, motoron, elektromos rendszeren és az üléseken is.
Belső tér, csomagtartó
Bár kintről a 4 milliméteres hossznövekedés elhanyagolhatónak számít, az utastér mégis néhány centiméternyit együtt tágult az Univerzummal. A fejtér elöl 26, hátul 38 mm-rel nőtt, a hátsó sorban ülőknek pedig térben 1, lábtérben 2,8, vállban pedig 2,5 centiméternyi plusz hely jutott. A berendezés korrekt, logikus helyen vannak a kapcsolók, a kivitelezés is oké, és használat közben sem tébolyodik meg tőle az ember, bosszantó hibák nélkül, logikus felépítéssel, megfelelő tempóban működik benne minden. Még az elektromos mozgatású csomagtérajtó tempója sem őrjítően lassú. A vezető örömére IntelliLux LED mátrixvilágítás, aktív sávtartó, tolatókamera, parkolósegéd is rendelhető az autóba, illetve a csomagtartó nyitható teli kézzel, csupán láblendítéssel is. Ja, és zárható is ugyanezzel a módszerrel, elég ha a kulcs a zsebben lapul.
Kombi autónak a feneke a legfontosabb része. Az Astra kombi – oppardon, Sports Tourer – hátulja 540 literes, ami az ülések háttámlájának lehajtása után 1630 literesre bővíthető, ez 40, illetve 80 literrel több az elődénél. A csomagok menet közbeni kipányvázásához a rögzítőpontokon túl háló, állítható korlát is rendelhető. Az ülések háttámlái a csomagtartó felől is lehajthatók, egyesével is dönthetők, 40:20:40 arányban és ha a fejtámlákat egy leheletnyit kihúzzuk, akkor az így kapott padló teljesen sík felületű, könnyen rámolható. Mi is kipróbáltuk, valóban így van. Az egyetlen bosszantó hülyeség, hogy a háttámlák előredöntése után, ha visszarendezzük az eredeti állapotot, akkor a biztonsági öv hajlamos becsípődni a háttámla mögé. Egy filléres műanyag akasztóval ez megelőzhető lett volna.
Az Opel mindig nagyon büszke az üléseire, nincs ez másként az Astra kombi esetében sem. Hihetetlenül hangzik, de gondolnák, hogy az autó üléseinek költsége a teljes ár 10-12 százalékát is elérheti? Biztos vannak kivételek, de az Opel, az AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) nevű szervezet által kipróbált és minősített ülései biztos baromi drágák. Fűthetőek, szellőztethetőek, a vezetőé masszírozni is tud, állítható az oldaltámaszuk és az ülőlap hossza is. Az, hogy 18 irányban állíthatóak, nemcsak papíron néz ki jól, hanem használat közben is érezhető, klassz dolog. Az elsők mellett a hátsó ülések is fűthetőek, és bár szellőzőrostély nem jut a hátsó utasoknak, USB csatlakozóból kettőt is kaptak.
Milyen vezetni?
Adatlap
Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ecoFLEX
Motor | S4 dízel, 1598 cm3l |
Teljesítmény | 160 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,9 sec |
Nyomaték | 350 Nm |
Végsebesség | 220 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,1 – 4,2l |
Listaár: | 7 220 000 forint |
A kombi Opel Astra menetpróbáján csak a legerősebb, a korábbi kétliteres, 165 lovas dízel kiváltására szánt 1,6-os, duplaturbós, 160 lóerős dízelmotort tudtuk kipróbálni. Nehéz volna bármi rosszat mondani rá, az alaposan lefogyott, vezetővel 1435 kilogrammos autót könnyedén cibálta fel a kanyargós, hegyi tesztút legmeredekebb szakaszán is, igaz, formába csak 1700-as fordulat körül jön, azalatt nem nagyon szeret dolgozni. Talán az elvártnál valamivel nagyobb motorzaj lehet benne zavaró, de az utastér jó hangszigetelése miatt ebből inkább kint érezni valamit, odabent alig hallani a morgást, legfeljebb agresszív gyorsításoknál.
Az új csúcsdízel szinte minden tekintetben kenterbe veri a korábbi, jóval nagyobb lökettérfogatú testvérét, 20 százalékkal hatékonyabb – ez 1 liternyi gázolaj-megtakarítást jelent 100 km-en, és 26 grammal kevesebb kibocsátott szén-dioxidot, míg a 80-120 közötti rugalmassági teszten alig egy tized másodperccel ért el gyengébb eredményt. Fogyasztásáról egyelőre nem tudunk semmi konkrétat, normális stílusú vezetéssel 5,6 literes átlagot mutatott a nap végén a fedélzeti számítógép, ami ha nem is világbajnok eredmény, azért teljesen fájdalommentes a motor által kínált teljesítmény mellett.
Futóműve szintén élvezetes darab, amellett, hogy a kanyarokban remekül tartja az autót, egyáltalán nem kényelmetlen, nem ráz. Hatfokozatú kézi váltóval a kombi változat nagyobb saját tömege ellenére is klassz dolog vele autózni, kezes, kényelmes, de nem annyira steril és vajpuha, mint amilyen a VW Golf. Szóval aki szeret vezetni, ezt jobban fogja kedvelni.
Konkurensek, költségek
Az új Opel Astra Sports Tourer 200 ezer forinttal kerül többe, mint a hasonló felszereltségi szintű ötajtós változat. A legolcsóbb modell az 1,4-es, 100 lóerős benzines, amiért 5 050 000 forintot kérnek el, a legerősebb, új csúcsdízel pedig legolcsóbban 7 220 000 forintért vihető haza. Az ideális választás valahol a kettő között lehet.
Opel Astra Sports Tourer és konkurensei | |
---|---|
Opel Astra 1,6 (160 LE) | 7 220 000 Ft |
Golf Variant Comfortline BMT 2.0 TDI (150LE) | 7 249 540 Ft |
Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi (130LE) | 6 800 000 Ft |
Peugeot 308SW 2.0 BlueHDi (150LE) | 7 205 000 Ft |
Kia Ceed kombi, 1.6 CRDi EX Premium (136 LE) | 6 559 000 Ft |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|