Röviden – Volkswagen Tiguan 2016 | |
---|---|
Mi ez? | Okosabb, biztonságosabb, második generációs VW Tiguan |
Mit tud? | Mindent, amit az előd, plusz nagyobb láb- és csomagtér, okosabb asszisztensek |
Mibe kerül? | A legolcsóbb 2.0 TDI modell 8 milliótól indul 150 lóerővel |
Kinek jó | Családosoknak, egyedülállóknak, akik kényelmes, igényes SUV-ot keresnek |
Megújult a Volkswagen Tiguan! Magyarországon talán kevesen járunk örömtáncot a hír hallatán, de a Volkswagen már dörzsölheti a tenyerét, mert a második generáció mindenben felülmúlja az elődjét. Az első generációs Tiguan igazi sikermodell volt, annak ellenére is, hogy elég későn, 2007-ben mutatkozott be a vásárlóknak. Hiába volt akkorra számtalan konkurens a kompakt szabadidő-autók között, a VW a szokásos precizitással és profizmussal építette meg a modellt – és nem maradt el a siker. Mostanra a Golf, a Passat és a Polo mögött a negyedik legfontosabb modellként tartják számon a márkán belül, és az előrejelzések szerint a szegmens további növekedésre számíthat. Pedig nem piskóta az eddigi teljesítmény sem, a Tiguanból nem kevesebb mint 2,8 millió darab kelt el debütálása óta. Ez 3000 Tiguannal feltöltött stadion területe – köszönet a nemzetközi Volkswagen csapatnak ezért az itthon rendkívül releváns információért.
Nem minden a külső
A Berlin környékén tartott nemzetközi bemutatóra nem hozott igazi formatervezőt a Volkswagen, de néhány mondat erejéig így is megpróbálták elhitetni velünk, hogy mennyire jó az új formaterv. Igazság szerint, tényleg nem rossz, azt leszámítva, hogy a márkára jellemző hűvös, érzelmeket nélkülöző vonalakat egyedül a választható élénk színek dobják fel. Pont úgy változott, ahogy az a márkán belül szokás: mindenhonnan felismerni, hogy ez egy Tiguan, de semmi kiemelkedő változás nem történt vele. Érdekes, hogy ezek ellenére imádják a nők – bár egy vajszívű, sörhasú úriembert is nagyon lehet szeretni, ha nem is könnyű felfigyelni rá. Ennél kicsit konkrétabban, az történt, hogy az elődnél élesebb vonalakkal bír az új modell, és ezzel kicsit komolyabb benyomást kelt, amihez asszisztálnak a külső méretek is: hosszában hat, széltében három centit nőtt, magassága viszont csökkent (33 mm-rel). A már MQB padlólemezen nyugvó generációban nem kell aggódni helyhiány miatt sem, mert a végeredmény az elődnél jóval tágasabb Tiguan lett. A 77 mm-rel megnyújtott tengelytáv 1 mm híján 2 centiméterrel nagyobb lábteret tesz lehetővé a hátsó sorban, ahol tényleg bőséges a helykínálat még 190 centiméteres magassággal is – főleg ha a pad a leghátsó pozícióban nyugszik. Nem tűnt el tehát a tologatható hátsó sor sem, sőt most még jobban tologatható – 20 mm-re nőtt a sín hossza. Jelentősen kigömbölyödött a csomagtér is, a hátsó sor helyzetétől függően 540 és 615 liternyi motyó fér be az ötödik ajtón – és külön öröm, hogy a csomagtérperem is lejjebb került néhány centiméterrel, így kevesebbet kell emelni.
Biztonságosabb, de nem nehezebb
Fejlett biztonsági megoldások, asszisztensek nélkül nem jöhet ki új Volkswagen-modell, így a Tiguanban is megtalálható minden aktív és passzív megoldás, amit ma kínál a gyártó. A hét légzsák (vezetőoldali térdlégzsákkal) mellett széria a városi fészkező funkció, a sávtartó automatika és a gyalogosok/kerékpárosok életét gázolásnál óvó, 50 mm-rel megemelkedő motorháztető. A rendszerek újdonsága, hogy ezúttal teljesen hiányzik a kamera, kizárólag radarszenzorok alapján értékeli az autó az előtte lévő tárgyakat vagy élőlényeket. A távolságtartó tempomat a DSG automata váltóval már dugóban is működik, ezzel pedig még kényelmesebb lehet az araszolás. Az elődhöz képest pluszban beszerelt biztonsági rendszerek plusz 66 kg-ot tesznek ki a VW szerint, de ennek ellenére a Tiguan saját tömege motortól függően 50 kilóval, vagy még többel csökkent. Ez pedig a vezetési élmény mellett a fogyasztásra is jótékony hatással van.
Milyen vezetni?
Adatlap
VW Tiguan 2.0 TDI
Motor | S4 dízel/1968 ccm |
Teljesítmény | 150 LE/3500-4000 |
Nyomaték | 340 Nm/1750-3000 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,3 mp |
Végsebesség | 204 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,8 |
Listaár | 8 052 180 Ft |
Klasszikus értelemben vett vezetési élményről persze erős túlzás egy SUV esetén beszélni, így az új Tiguanban az adrenalinfüggők nagyon gyorsan halálra unnák magukat, mert teljes nyugalom és kiegyensúlyozottság uralkodik az utastérben. Új, valamivel magasabb és kényelmesebb üléseket szereltek az első sorba, amit a rövid tesztút alapján érzékeltek alapján csak dicsérni tudunk. Nagyon jó a kilátás előre, és a számtalan állítási lehetőséggel kényelmesen magunkra szabható a vezetői pozíció. A négy benzines és négy dízelmotorból álló motorpalettáról (dízelek: 115; 150; 190; 240 LE, benzinesek: 125; 150; 180; 220 LE) a 150 lóerős, elöl hajtós 2.0 TDI-t volt lehetőségünk legtöbbet vezetni hatfokozatú kézi váltóval (rendelhető hétsebességes DSG innentől felfelé). A Tiguan nemcsak ezzel a motorral, de a többivel is rendkívül csendesen jár, és ez nemcsak a motortér, de a futómű felől érkező zajok hatékonyabb szigetelésének is köszönhető. A 9,3 másodperces gyorsulás és a 204 km/órás végsebesség kellően dinamikusnak hat a városban, de autópályán is, ahol 190-es tempóig könnyedén gyorsult a Tiguan. Ugyan egy szabadiő-autó esetén ez kevésbé fontos, de a kormányzás közvetlenebb a kategóriában megszokottnál, így a kanyarok is kellően sportosan vehetők, ha éppen arra lenne igény. A futómű csillapítása a német utakon semmi kivetnivalót nem hagyott maga után, az arrafelé található minimális úthibák nem okoztak gondot az autónak – erről majd a hazai teszt után lehet bővebbet mondani.
High-tech cuccok
Az utazást/vezetést kellemesebbé tevő modern megoldások sem maradtak ki az új Volkswagen Tiguanból. Ezek közül a leglátványosabb továbbra is a teljesen digitális, 12,3 col átmérőjű műszerfal, amelyet egyre több modell megkap a konszernen belül. A látványos kijelző egy megjeleníthető iránytűvel és kormányelfordítási szöggel frissült a korábbi modellekhez képest. A Tiguan természetesen továbbra is rendelhető 4Motion összkerékhajtással, és megmaradt a módosított off road kivitel is, amelynek első lökhárítója nagyobb terepszöget enged a normál verziónál. A látványos technikai megoldásoknál maradva, elérhető lett az autót körben mutató kamerarendszer, amely nemcsak terepezéskor, de a városban is hasznos segítség lehet, pl. ha egy, az ülésből nem látható betoncserép leselkedik ránk a közelben. Androidos vagy iPhone telefonunkat egyszerűen párosíthatjuk a médiarendszerrel, a 8 colos kijelzőn megjelenő applikációk között a Google Maps is előcsalható többek között. A Touran modellnél is megismert GoPro kamerával való párosítási lehetőség a Tiguanban is él – itt akár a magunk mögé kötött lószállítóba elhelyezett kamera képét is láthatjuk. Apropó, az új Tiguan akár 2,5 tonnát is húzhat maga után, ami szokatlan a kompakt SUV kategóriában.
Mikortól, mennyiért?
Az új Volkswagen Tiguan már rendelhető itthon (1-2 hónapos várakozási idővel), a jelenleg kapható legolcsóbb kivitel a 150 lóerős, elsőkerék-hajtású dízel, 8 millió forintért. Ugyanez a modell 4Motion összkerékhajtással 8,7 millió, és ha ehhez még DSG váltót is szeretnénk, akkor a magasabb felszereltségi szint miatt 10,1 millió a vége extrák nélkül. Jelenleg a dízelek közül a 190 lóerős változat kapható még, a benzinesek közül viszont kizárólag a 180 lóerős. Nyár közepétől várható a motorpaletta bővülése.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|