Röviden – MINI Cabrio JCW | |
---|---|
Mi ez? | A harmadik generációs MINI nyitható tetejű, mérges változata |
Mit tud? | Gokartszerű élményt nyújt és közben a textilt is ledobja |
Mibe kerül? | 6,9 millió forint a belépő MINI Cabrio, a JCW változat ára pedig 9,8 millió forint |
Kinek jó? | Annak, aki imád vezetni, és szereti, ha közben a szél lobogtatja a haját |
A pontosság a királyok erénye, mondogatta mindig kedvenc nagyapám. A MINI kabrió hazai menetpróbájára viszont duplán jó dolog volt pontosan érkezni, mert így még a teljes tesztautóparkból választhattunk magunknak útitársat. És ha már ritka, mókás autót vezethetünk, akkor ne elégedjünk meg a sütemény tetején a habbal, hanem menjünk rá rögtön az egész csúcsán mosolygó cseresznyére. Így megkaparintottuk az egyetlen MINI JCW – John Copper Works – kulcsát. És milyen jól tettük.
Egy MINI önmagában is látványos dolog, de nyitható tetővel ezt még lehet fokozni. Ha pedig a MINI gyári tuningműhelye is hozzáteszi a magáét akkor még szebben süt ránk vezetés közben a nap.Külső
Adatlap: MINI Cabrio JCW
Motor | Soros 4 hengeres, turbós, |
Teljesítmény | 231 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,5 sec |
Nyomaték | 320 Nm |
Végsebesség | 242 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,5 l |
Listaár: | 9 797 000 forint |
Kintről a Rebel Green festés az első, amit muszáj észrevenni, annyira jól áll az autónak. Ez a JCW változatok kiváltsága – emellett még a Chili Red fantázianevű fényezést is csak ehhez a modellhez lehet rendelni – a többi MINI kabrió a maradék 13-ból – ezek közül a Caribbean Aqua vadi új – öltözködhet. Az izgalmas aerodinamikai csomag, a spéci, 18 colos kétszínű alufelni, a piros féknyereg, a dupla kipufogóvég mind remekül mutat a 3,85 méter hosszú, tömzsi, erőtől duzzadó járgányon.
A díszcsíkok, piros tükrök, JCW feliratok elöl, hátul, a küszöbön még megmaradnak az ízlésesség határán innen, nem úgy, mint a krómozott, de nagy, ormótlan műanyagból készült ál-tanksapka, ami alatt megtaláljuk az igazi tanksapkát is.
Különleges, a brit lobogó mintáját idéző vászontetővel is rendelhető a nyitható tetős MINI. A tető 18 másodperc alatt nyílik, csukódik, villanymotorok mozgatják és 30 km/órás sebességnél lassabban autózva menet közben is nyitható, csukható.
Emellett napfénytető üzemmóddal is rendelkezik – ez 40 centis rést nyit a tetőn -, ha valamiért mégsem lehetne teljesen nyitott tetővel autózni. Pedig a MINI Cabrio leginkább erre született, van is benne tisztességes klíma, és ülésfűtés is, pusztító, férfiaknál születésszabályozásra is alkalmas 3-as fokozattal. Emellett nyitva tartás mérőt is szereltek bele, ami nem vasárnap, hanem nyitott tetős használat mellett pörög, és aki igazán kemény, az akár télen is mehet ledobott tetővel, hogy minél szebb érték virítson a kijelzőn. A biztonságról a szintén új és láthatatlan bukócsövek gondoskodnak, amelyek csak akkor ugranak elő helyükről, ha szükség van rájuk.
Utastér
Bent valamivel vadabb a kép, a márkára jellemző középső műszerfal már akkorára puffadt, mint egy lavór. Igazából nem is műszerfal, hanem egy többfunkciós képernyő az ami itt trónol, vezérelni pedig a könyöklő és az igazi, rángatni való kézifékkartól előre található tárcsával lehet.
A minden beállításra színes villódzással reagáló kijelző keret már egy kicsit sok a jóból, de szerencsére nem vagyunk egyformák, van akinek ez is bejön. Viszont jópofák a régies billenőkapcsolók, kényelmesek az ülések és príma a fekete füstüveges head up display, klassz fogású a kormány is.
Ergonómiailag nem hibátlan a kezelőszervek elrendezése, használata, de jobb is így, mégsem lehet ilyen külső mellé egy unalmas Golf belsőt párosítani. Papíron ugyan négyszemélyes az autó, de nyugodt szívvel – és nyitott tetővel – sokkal inkább csak egypáros autó ez, még akkor is, ha helykínálatban felül is múlja az elődöt. Pláne, hogy a tempósabb autózásnál szükséges szélterelő a teljes hátsó sort használhatatlanná teszi.
Csomagtartója normális autóhoz mérten persze szerény, 215 literes csukott és 160 literes lenyitott tetővel, de kabriós koordináta-rendszerben ez egész szép adat. Pláne, hogy nemcsak lehetetlen kiterjedésű csomagok pakolhatók be hátra, hanem igaz, dagadt, táskaformájú dolgok is.
MINI Cabrio modellek és áraik:
Modell: | Ár: |
Cooper | 6 909 000 forint |
Cooper S | 8 712 000 forint |
JCW | 9 797 000 forint |
Cooper D | 7 513 000 forint |
Cooper SD | 9 091 000 forint |
Milyen vezetni?
Na, mégis milyen lehet egy apró, igaz, pehelysúlyúnak éppen nem nevezhető az 1400 kilogrammos járgány kormánya mögött, amelyben 231 lóerős motor dolgozik? Igen, egész szórakoztató. Az automatikus váltó szoknyája köré telepített kapcsoló sport-ba állítása után az autó teljesen megváltozik, a kipufogó nagyokat durran terhelésváltásoknál. Indul a színház. Ilyenkor képtelenség vele normálisan közlekedni, muszáj még az 50 méteres szakaszon is meghúzatni, hogy utána máris taposhassuk a fékpedált. Remek, precíz sportfutómű dolgozik az autó alatt, a 18 colos kerekek ellenére sem kényelmetlen vele közlekedni. A nyitott tető meg óriási varázslat, egészen komoly tempó mellett is elviselhető marad a szélzaj. Persze felhúzott oldalablakkal.
Vezetőtámogató-rendszerekkel is tisztességesen megtömték az autót, a táblafelismerő rendszeren, parkolósegéden, LED-es kanyarfényen kívül gyalogosra figyelmeztető rendszer és adaptív tempomat is rendelhető bele. Bár a MINI szinte a végtelenségig személyre szabható mindenféle kiegészítővel, mégsem ezektől a csillivilli extrák miatt érdemes elgondolkodni rajta. Hanem azért, mert párját ritkító vezetési élményt nyújt, és műszakilag is teljesen korrekt tartalom áll a divatautó álarca mögött. És ami a legmókásabb, igaz nem hiszünk el mindent a fedélzeti számítógépnek, főleg a fogyasztási adatokat, de nagyon keményen kellett küzdenünk, hogy a dimbes-dombos terepen vezető tesztúton feltornázzuk a fogyasztást 10 literre.