Röviden – Opel Astra Sports Tourer 1.6 DTR BiTurbo |
Mi ez? |
Az ötödik generációs Opel Astra, 160 lovas dízellel |
Mi tud? |
Kényelmes, tágas, jó vezetni, tele van korszerű extrákkal, mégsem utálja meg az ember, ha elkezdi használni |
Mibe kerül? |
Ötmillió forinttól indul az Astra ST ára, a piros autó nagyjából kilencmillió |
Kinek jó? |
Aki egy igazán jó kombit szeretne és nem akar nagyzolni a középkategóriával, viszont igényli a sok extrát |
Bő egy hónappal a nemzetközi sajtóteszt után most Magyarországon is kipróbálhattuk az Év Autójának kombiváltozatát. Mivel már korábban közöltük a kocsi árait, adatait, első benyomásainkat róla, igazából semmi újat nem tudok hozzátenni Földes Attila kollégám mélyelemzéséhez, és ami azt illeti, a kocsi legérdekesebb részét, a puttonyt már Genfben feldolgoztam, videócskával. No de azért mutatok néhány, immár magyar földön készült képet a kocsiról. Érdemes végignézni őket, pláne annak, aki nem igazán értette, hogyan lehetett a nagyon jó, de semmi különös Golf és a jó, de még kevésbé különös Peugeot 308 után idén az elég jó, de még az előzőeknél is kevésbé különös Opel Astra az Év Autója.
Eddig én sem értettem, de most már el tudom fogadni. Az Astra ugyanis legjobb formáját pont ebben a piros, tágas, jól pakolható, kellemesen extrázott kombiban adja ki, az erős, dupla turbós dízelmotorral.
Kicsit szétesős a forma, ráadásul van benne valami hyundaios-régimazdás, de azért vállalható
Kicsit szétesős a forma, ráadásul van benne valami hyundaios-régimazdás, de azért vállalható
Fotó megosztása:
A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit
A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit
Fotó megosztása:
Az alaktényező kiváló, 0,272, de hát ebben régóta nagyon ügyes az Opel
Az alaktényező kiváló, 0,272, de hát ebben régóta nagyon ügyes az Opel
Fotó megosztása:
Van némi BMW-s a hátsó lámpák vízszintes sávozásában
Van némi BMW-s a hátsó lámpák vízszintes sávozásában
Fotó megosztása:
Átlagosan másfél mázsával lettek könnyebbek elődjüknél az új Astra-modellek
Átlagosan másfél mázsával lettek könnyebbek elődjüknél az új Astra-modellek
Fotó megosztása:
Fura a sok kis fényezetlen betét, a cápauszony-antenna vagy a kilincs gombja
Fura a sok kis fényezetlen betét, a cápauszony-antenna vagy a kilincs gombja
Fotó megosztása:
Nem vágnak össze a szögek, vonalak, mégsem bántó az összhatás
Nem vágnak össze a szögek, vonalak, mégsem bántó az összhatás
Fotó megosztása:
A futómű kiválóan egyensúlyoz a feszes és kényelmes határán, felárért adaptív lengéscsillapító is kérhető
A futómű kiválóan egyensúlyoz a feszes és kényelmes határán, felárért adaptív lengéscsillapító is kérhető
Fotó megosztása:
Feláras optikai extra a fényezetlen cápauszony-antenna
Feláras optikai extra a fényezetlen cápauszony-antenna
Fotó megosztása:
A hátsó ajtó nyílhatna szélesebbre
A hátsó ajtó nyílhatna szélesebbre
Fotó megosztása:
Belül elöl pont olyan a kombi is, mint a sima Astra
Belül elöl pont olyan a kombi is, mint a sima Astra
Fotó megosztása:
Egészséges arányban maradtak gombok is az érintőképernyős HMI mellett
Egészséges arányban maradtak gombok is az érintőképernyős HMI mellett
Fotó megosztása:
Ha nyomjuk neki, kér enni a 160 lóerős dízel
Ha nyomjuk neki, kér enni a 160 lóerős dízel
Fotó megosztása:
Érthetetlen, de a követőradaros tempomat egyelőre nem rendelhető az Astrához
Érthetetlen, de a követőradaros tempomat egyelőre nem rendelhető az Astrához
Fotó megosztása:
A vezetéstámogató rendszerek könnyen kikapcsolhatók, ha idegesítenek
A vezetéstámogató rendszerek könnyen kikapcsolhatók, ha idegesítenek
Fotó megosztása:
Levehető illatosító (a képen) vagy mobiltartó pattintható a klímakonzol alá
Levehető illatosító (a képen) vagy mobiltartó pattintható a klímakonzol alá
Fotó megosztása:
Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával
Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával
Fotó megosztása:
A navigáció képe nem szép, de a rendszer jól működik
A navigáció képe nem szép, de a rendszer jól működik
Fotó megosztása:
Modern HMI az Astra kombiban
Modern HMI az Astra kombiban
Fotó megosztása:
Az OnStar biztonsági és kommunikációs rendszer egyelőre nem működik Magyarországon
Az OnStar biztonsági és kommunikációs rendszer egyelőre nem működik Magyarországon
Fotó megosztása:
Nincs agyonkárpitozva az ajtóbelső, a zseb lehetne öblösebb
Nincs agyonkárpitozva az ajtóbelső, a zseb lehetne öblösebb
Fotó megosztása:
Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés
Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés
Fotó megosztása:
Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés
Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés
Fotó megosztása:
Az utasülésen a gomb nem a magasságot állítja, hanem az ülőlap dőlésszögét
Az utasülésen a gomb nem a magasságot állítja, hanem az ülőlap dőlésszögét
Fotó megosztása:
Puritán a hátsó ajtókárpit
Puritán a hátsó ajtókárpit
Fotó megosztása:
A könyöklő és a 40-20-40%-os dönthetőség feláras extra
A könyöklő és a 40-20-40%-os dönthetőség feláras extra
Fotó megosztása:
Szellőzőrostély nincs, ülésfűtés lehet hátul
Szellőzőrostély nincs, ülésfűtés lehet hátul
Fotó megosztása:
Nagyon tágas a kocsi hátul, mint az illusztráció mutatja
Nagyon tágas a kocsi hátul, mint az illusztráció mutatja
Fotó megosztása:
A csomagtér pont akkora, mint az F Astra kombié volt
A csomagtér pont akkora, mint az F Astra kombié volt
Fotó megosztása:
540-1630 liter
540-1630 liter
Fotó megosztása:
Teljes értékű pótkerék is kerülhet a hatalmas raktér alá
Teljes értékű pótkerék is kerülhet a hatalmas raktér alá
Fotó megosztása:
A motoros csomagtérajtóra kézzel is rá lehet segíteni, nyitásnál is, zárásnál is, ha lassúnak találjuk a tempót
A motoros csomagtérajtóra kézzel is rá lehet segíteni, nyitásnál is, zárásnál is, ha lassúnak találjuk a tempót
Fotó megosztása:
Okos apróság: ha garázsban nyitjuk az ötödik ajtót, nyithatjuk 3/4-ig is az utastérből
Okos apróság: ha garázsban nyitjuk az ötödik ajtót, nyithatjuk 3/4-ig is az utastérből
Fotó megosztása:
Elektromos a hátsó támlák reteszelése, a kis gombbal billenthető előre a két támla
Elektromos a hátsó támlák reteszelése, a kis gombbal billenthető előre a két támla
Fotó megosztása:
160 lóerő 1,6 literből
160 lóerő 1,6 literből
Fotó megosztása:
Erős, élénk az 1,6-os dupla turbós dízel
Erős, élénk az 1,6-os dupla turbós dízel
Fotó megosztása:
A tanksapkamentes töltőnyílást még nem találta fel az Opel
A tanksapkamentes töltőnyílást még nem találta fel az Opel
Fotó megosztása:
Elegáns, tágas, ha nem is szép, de jó autó az új Opel Astra
Elegáns, tágas, ha nem is szép, de jó autó az új Opel Astra
Fotó megosztása:
Forma
Nem igazán harmonikus, de elegáns és friss az Astra Sports Tourer dizájnja. A csillogó fém ablakkeret és a (feláras) fényezetlen cápauszony-antenna relációját nehezen tudja hova tenni az ember, de a kiváló aerodinamika miatt sok mindent meg lehet bocsátani az Astra ST-nek:
Nem vágnak össze a szögek, vonalak, mégsem bántó az összhatás
Van némi BMW-s a hátsó lámpák vízszintes sávozásában
Feláras optikai extra a fényezetlen cápauszony-antenna
A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit
Enteriőr
Irdatlan tágas a kocsi, elöl a térdet nem nyomja a középkonzol, hátul fejben-lábban tenyérnyi hely volt még 181 centis és 100 kilós énmagam mögött. A raktér pedig pont akkora, mint az első, F sorozatú Astráé volt. A húsz centivel hosszabb Insignia kombiénál pedig, ami 540-1530 liter, vajon tágasabb vagy szűkebb? Mutatom:
540-1630 liter
A csomagtér pont akkora, mint az F Astra kombié volt
Nagyon tágas a kocsi hátul, mint az illusztráció mutatja
Teljes értékű pótkerék is kerülhet a hatalmas raktér alá
Okos apróság: ha garázsban nyitjuk az ötödik ajtót, nyithatjuk 3/4-ig is az utastérből
Felhasználói élmény
Adatlap
Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ecoFLEX
Motor |
S4 dízel, 1598 cm3 |
Teljesítmény |
160 LE |
Nyomaték |
350 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,9 mp |
Végsebesség |
220 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,1-4,2l |
Listaár |
7 220 000 forint |
Az 1,6-os, duplaturbós, 160 lóerős dízellel a 14 mázsás autó kellően dinamikus. A futómű kiváló társa az erős motornak, pláne, ha az adaptív tempomat és a változó áttételű kormány is felkerül az extralistára konfiguráláskor. Kényelmes, de a hirtelen irányváltásokat is precízen lekövető, agilis autó volt ez a piros, fullos közeli kocsi, jó gázreakcióval, hatásos fékkel, érzékeny kormányzással.
A vezetéstámogató rendszerek listája is csaknem teljesen megfelel a ma elvárhatónak, egyedül a követőradaros tempomat hiányzik érthetetlen módon a rendelhető extrák közül. A sávtartó automatika viszont rajta van, az Astra, ha nem figyelünk, akkor is benn tartja a kocsit a csíkok között, persze előbb-utóbb visítani kezd, hogy vegyük már vissza a vezetést.
A szinte minden jóval ellátott, hűtött-fűtött üléses, piros, német tesztautóban nagyon tetszett, hogy a klíma nem a feláras, kétzónás, digitális rendszer volt, hanem az alapáras, félautomata verzió. A túlbonyolított mai világban tök szimpatikus, hogy nem kell kifizetnem, ha nem akarom, hogy 20,5 vagy 21 fokot tartson a kocsi odabent, hiszen az ember nem ilyen szögletesen működik. Elég az, ha feltekerhetem a fűtést, ha fázok, vagy levehetem, ha melegem van.
A hifi szépen szólt, az érintőképernyős HMI ügyesen fogadta a telefonos kapcsolatteremtési kísérleteket, a navigáció, ha nem is ad olyan látványos képet, mint a prémiummárkák csúcsrendszerei, teljesen használhatónak bizonyult. A kocsi csendes volt sztrádán is, a rettenetes kátyúkat is méltósággal viselte – igazán jól vizsgázott magyar földön a kombi Astra.
Belül elöl pont olyan a kombi is, mint a sima Astra
Ha nyomjuk neki, kér enni a 160 lóerős dízel
Levehető illatosító (a képen) vagy mobiltartó pattintható a klímakonzol alá
A navigáció képe nem szép, de a rendszer jól működik
Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés
Kinek ajánljuk?
Észszerű árazásával, szabad konfigurálhatóságával, széles motorválasztékával az új Astra kombi cégautónak és családi kocsinak is jó választás lehet. Belekötni nem tudunk, sem a nemzetközi, sem a magyar bemutató alkalmával nem adott okot komoly kritikára, vagyis egyelőre csak annyit mondhatunk: akinek tetszik, nem fog csalódni a komfortban és a műszaki tartalomban sem. Hacsak nem szeretne hibrid vagy elektromos Astrát. Mert olyan egyelőre nincs, pedig 2016-ban azért ez sem olyan szürreális elvárás egy nagy gyártó népszerű kompakt modelljétől Európában.
Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával
A hátsó ajtó nyílhatna szélesebbre
Szellőzőrostély nincs, ülésfűtés lehet hátul
Az OnStar biztonsági és kommunikációs rendszer egyelőre nem működik Magyarországon
Átlagosan másfél mázsával lettek könnyebbek elődjüknél az új Astra-modellek
Erős dízel Opel Astra Sports Tourer és konkurensei |
Opel Astra 1,6 (160 LE) |
7 220 000 Ft |
Golf Variant Comfortline BMT 2,0 TDI (150 LE) |
7 249 540 Ft |
Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi (130 LE) |
6 800 000 Ft |
Peugeot 308SW 2,0 BlueHDi (150 LE) |
7 205 000 Ft |
Kia Ceed kombi, 1,6 CRDi EX Premium (136 LE) |
6 559 000 Ft |
Opel Astra ST 1.6 DTR Biturbo |
- Erős motor
- Opeltől szokatlanul jó vezetési élmény
- Remek ülések
- Korszerű és jól működő extrák
- Tágas utastér, raktér
- Reális ár
|
- Csekély márkapresztízs
- Az alapmodell drága
|
Hány pontot adnál a kombi Astrára?
Hány pontot adnál a kombi Astrára?