Röviden – Ford Ka+ | |
---|---|
Mi ez? | A Ford megfizethetőnek mondott kisautója, rövid távon öt személynek is megfelelő helykínálattal, jó vezetési élménnyel |
Mit tud? | Méretéhez képest tágas utasteret nyújt elfogadható áron |
Mibe kerül? | Itthon csak az erősebb, jobban felszerelt modell lesz kapható 3 649 000 forintért |
Kinek jó? | Akinek tágas kisautó kell városi használatra |
Néhány napja a Ford németországi központjában jártunk, ahol a Ford kisautóira vonatkozó terveivel ismerkedtünk meg. Megmutatták az új Ka+ modellt, amely teljesen más autó, mint amire számítanánk a korábbi, aranyos elődök után. A Fiattal közös háromajtós forma már a múlté, a Ka+ kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető a jövőben. A döntés oka rendkívül egyszerű: a vásárlóknak egyre kevesebb az igénye a háromajtós modellekre, és ezzel egyre kevésbé éri meg gyártani azokat. A helyszínen prezentáló JATO-munkatárs szerint a háromajtósok részesedése a legnagyobb darabszámban épített kisautó – a Fiesta – esetében 16 százalék körül mozgott a tavalyi évben, míg a 2000-es években közel az eladások felét tette ki a sportosabb karosszériájú modell.
Ezzel szemben a kisautók szegmense tovább erősödik, így az ötajtós Ka+ megjelenése is logikus. Ami azt illeti, lehetett is számítani az európai bevezetésre, mivel a dél-amerikai és indiai piacokon már korábban bemutatták – amit most az európai igényeknek megfelelően átalakítottak.
De kinek szánják?
Mert ott van ugyebár a Fiesta. Mint megtudtuk, a következő generációra valamivel feljebb pozicionálja a Ka+ miatt a Fiestát a Ford, de erről nem sokat hallottunk, ahogyan az elképzelt és egyelőre nagyon titkos formatervet is csak egy rövid időre pillanthattuk meg a prezentáció keretében.
Közben ez történik a Fiestával
A következő, még igényesebb modell érkezéséig is van változás a Fiesta háza táján – és főleg a sportos tempót és megjelenést szeretők lesznek boldogak. 7 390 000 forintos áron már elérhető a Fiesta ST200, amely a 182 lóerő helyett kereken 200 lóerős, bővebb itt olvasható róla. A másik újdonság az ST Line felszereltségi szint megjelenése, amely optikailag az ST modellre emlékeztet, sőt még egy feszes futómű is jár hozzá. Erről is írtunk már egy korábbi cikkünkben.
A Ka+ modellt ezzel szemben egy könnyen megfizethető, olcsón fenntartható kisautónak szánja a Ford – és leginkább három fő tulajdonságnak szerették volna, ha megfelel fizikailag. Legyen tágas, keltsem minőségi benyomást, és legyen ugyanolyan jó vezetni azt, mint a Fiestát. Mivel csak egy kiállított példányt tapogathattunk meg, utóbbiról egyelőre nem tudunk nyilatkozni, ellenben ez az első kettőről igen.
A Ka+ tényleg meglepően tágas, pedig kicsivel rövidebb az alapként szolgáló Fiestánál. A 3929 milliméteres hosszúság négy centiméterrel marad el attól, magassága viszont meghaladja azt 29 milliméterrel (1524 mm). A valóságban – kis kerekítéssel – tehát egy magasított Fiesta a Ka+, amely így olyan fejteret kínál a hátsó sorban is, amiben kényelmesen lehet utazni 190 centiméteres magassággal. A lábtér pedig úgy is kellemes, hogy közben az első sorban egy hasonló méretű utas támasztja az anyósülést. A praktikusságot fokozza a használható méretű, 270 literes csomagtér, plusz az a 21 tárolórekesz, amit az autóban rejtettek el.
A minőségérzetről annyit, hogy az nem olcsóautós szint, de azért mégis látszik, hogy a Fiestát véletlenül sem akarták beérni, és itt főleg a formatervre gondolunk.
Itthon csak a drágábbik motorral jön
Annak ellenére, hogy a Ka+ elvileg egy olcsó autónak szánt modell – ezt jelzi, hogy a gyár a Kia Rio és a Dacia Sandero modelleket jelölte meg legfőbb konkurensként -, itthon csak a drágábbik, erősebb motoros kivitelt fogják majd árulni. A két említett konkurens mellett a szintén új, és szintén Indiából érkező Suzuki Baleno is említésre méltó konkurens, akárcsak a Škoda Fabia, a Hyundai i20 és hasonló hosszúságú kisautók – amelyeket a Ford magasságban általában mind túlszárnyal.
A Ka+ 1,2 literes motorjaiból a 70 lóerőset nem, csak a 85 lóerős verziót lehet majd Magyarországon megvásárolni 3 649 000 forintos alapáron. Ezért az árért már a felszereltség sem lesz fapados: lesz elektromosan mozgatható ablak és tükör, hat légzsák, ködfényszóró, manuális klíma, multimédia-rendszer, és a MyKey nevű rendszer, ami főleg a gyerekes tulajoknak jó, mert ezzel korlátozható a végsebesség, az audiorendszer hangereje, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását.
A Ka+ néhány hét múlva rendelhető, de ez első darabok október környékén érkeznek csak az indai gyártóüzemből.