Röviden – VW Amarok 2016
Mi ez? A VW hatalmas pickupjának 2016-os, felfrissített változata
Mi tud? Kényelmesebb, finomabb elődjénél
Mibe kerül? Az autó csak valamikor ősszel érkezik, így egyelőre a hazai árak sem ismertek
Kinek jó? Akinek terepen is használható pickupra van szüksége, vagy rettenetes terheket vontat

amarok_bp

Hat és fél évvel az első generációs Volkswagen pickup, az Amarok bemutatása után idén felfrissült a modell. A külső finomítások mellett kényelmesebb, esztétikusabb belsőt és új, V6-os motort is kapott a modell.

VW Amarok: Magyar szív a német melósban 2

Úgy látszik a pickup-ok vásárlóközönségét nem lehet hasbaakasztani a downsizing dumával, nekik erős, nagy motorra van szükségük, nem holmi agyonturbózott varrógépmotorra. Így az Amarokba a modellfrissítés után már csak V6-os dízelmotorokat lehet rendelni. Legalábbis Európában. A 24 szelepes 3 literes V6-os turbódízel motor többféle teljesítményszinttel is rendelhető, a csúcsváltozat 224 lóerős, és 550 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, amelyet a 204 és a 163 lóerős változat követ, 500 és 450 Nm-es nyomatékkal. A bivalyerős és papíron takarékos – 7,6 literes átlagfogyasztást ír a katalógus – hathengeres motorok Győrből érkeznek.

Háromféle teljesítményű lehet a V6-os turbódízel

Háromféle teljesítményű lehet a V6-os turbódízel

A hajtáslánc lehet egyszerű hátsókerekes, illetve kapcsolható összkerékhajtású kivitel is, ez esetben hatfokozatú manuális váltó jár az autóhoz, illetve választható az állandó összkerék-hajtást nyújtó 4Motion is, amelyhez nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető.

Külső, karosszéria

Az 5321 mm hosszú, tükrökkel 2,2 méter széles, 1834 mm magas autó külsején nem sokat változtattak, mindössze az autó arca lett valamivel modernebb, vagányabb és a bukócsőszerű felépítmény is új rajta. Platója 2,52 négyzetméternyi felületű, és elfér rajta egy EU raklap is. A tesztautó rakfelülete csúszásmentes, strapabíró bevonattal bélelt, vannak csomagrögzítő fülek is, és kiviteltől függően akár egy tonnányi terhet is elbír. Természetesen különféle platófelépítmények is elérhetők hozzá, az egyszerű rolótól az autó hátuljáig érő ablakokkal ellátott, zárható felépítményig.

amarok_2016_00004

A matt fényezés kényes, ugyanúgy, mint a króm fellépő. Munkára nem ilyet választanánk.

Belső tér

Az Amarok utastere valóban olyan, mintha személyautóban ülnénk. Eltekintve attól, hogy szinte létrán kell felmászni rá. A belső tér óriási, a két első ülés között is tekintélyes távolság van. Belsejében új a műszerfal, amely színes, multifunkciós kijelzőt kapott a hagyományos, kerek műszerek közé, és az egész belső bútorozás sokkal civilizáltabb, vonzóbb lett. Elektromosan állítható ülései kényelmesek, még 190 centis méretre állítva is marad bennük bőven tartalék és az állítható ülőlap hosszúság is jót tesz a komfortnak. Az összes gomb, kapcsoló ismerős lehet a konszern személyautóiból és a minőség is teljesen korrekt.

Akár egy szabadidő-autó belseje

Akár egy szabadidő-autó belseje

Mivel az autó maga is óriási, nem meglepő, hogy itt a második üléssor is teljesen vállalható méretű helyet kínál. Ami viszont váratlan, hogy a merevtengelyes, laprugós kivitel ellenére sem kényelmetlen, pattogós itt utazni, még üresen hagyott platóval sem. A második sor üléseinek háttámlája előre, míg az ülőlapok felhajthatóak, ha kényesebb, vagy értékesebb holmit kell szállítani vele.

Hátul is van benne elég hely 3 felnőttnek

Hátul is van benne elég hely 3 felnőttnek

Milyen vezetni?

Egy V6-os, 224 lóerős pickuppal csapatni nyilván nem lehet rossz dolog. Az autó valóban nagyot ugrik, a 8 fokozatú automatikus váltó hisztérikusan kapcsolgat fölfelé, miközben a hat henger üvölt az orrunk előtt. Ha tapossuk, akkor bizony a motorhang utat talál magának a kabinba, de normális használatnál egyáltalán nem zavaró. A katalógus szerint 7,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, csúcssebessége valahol 200 körül van. Legalábbis mi München környékén ennyit tudtunk vele elérni, három emberrel a fedélzeten. A menetzaj szabályos hazai autópályás tempónál még nem zavaró, de észrevehető. Mondjuk egy pickup nem is kifejezetten áramvonalas teremés.

Majdnem 200. Nem is rossz egy ekkora batártól

Majdnem 200. Nem is rossz egy ekkora batártól

A magas üléspozícióból kényelmesen átlátható a forgalom, bár az A-oszlop töve elég vastagra sikerült. Kívül hatalmas, jó formájú tükrök segítenek szemmel tartani a külvilágot, tolatásnál pedig kamera mutatja, merre is tart az autó hátulja. Az Amarok fordulóköre 5 centi híján 13 méteres. Vezetni tényleg olyan, mintha személyautó kormánya mögött ülnénk. Csak minden kicsit nagyobb.

A VW Amarok csupán ennyit változott:

VW Amarok: Magyar szív a német melósban 101
VW Amarok: Magyar szív a német melósban 102

Mikortól, mennyiért?

A modellfrissítésen átesett VW Amarok valamikor szeptember, október táján érkezhet meg a kereskedésekbe, így jelenleg a pontos ára sem ismert. Az viszont igen, hogy kezdetben a legerősebb, 224 lóerős változatot kapjuk meg és a korábbi karosszériaváltozatok közül is csak a duplakabinos marad meg a kínálatban. A német piacos belépőmodell a duplakabinos Amarok Trendline hátsókerék-hajtással, 163 lóerős motorral netto 25’720 euróba – 8 millió forintba – kerül majd.

Álom Amarok sátorral a tetején

Álom Amarok sátorral a tetején

Mellette – Ellene
  • Bivalyerős V6-os motorok
  • Civilizált belső
  • Remek menetkomfort
  • Nagy szélzaj
  • Szerény karosszériakínálat

Neked tetszik az új Amarok? Kéne? Nem kéne? Pontozd!
átlag
8.21
szavazat
442
Neked tetszik az új Amarok? Kéne? Nem kéne? Pontozd!