Röviden – Suzuki Baleno GL 1.2 CVT 2016
Mi ez? Indiai gyártású, a Swiftnél 14,5 centiméterrel nagyobb, a kompaktoknál kisebb családi autó öt ajtóval és használható csomagtérrel.
Mit tud? Az 1,2 literes motorral tartani a forgalom ritmusát, és takarékosan eljutni a célig négy emberrel, csomagokkal a fedélzeten
Mibe kerül? Listaáron 3,7 millió Ft az alapára, akciósan 3,2 millió forinttól elvihető, a CVT váltóval szerelt verzió 4 580 000 Ft.
Kinek jó? Akik a magasabb szintű komfortot kínáló rizikós használt helyett egy biztosabb, egyszerűbb megoldásra költenék a pénzüket

Egy régi név, a Baleno éled újjá a Suzuki kínálatában, de nem abban a formában, ahogy emlékeinkben él. Az indiai gyártású, második generációs Suzuki Baleno azokat célozza, akik városi kisautó árban keresnek aránylag tágas utasterű típust, használható csomagtérrel.

Hiába nem hazai gyártás, rengeteg óriásplakátról a Baleno köszön vissza, mintha a tévében is láttam volna fél szemmel, úgy tűnik, az új Vitara sikereit még tovább fokoznák a japánok. Ezért is üdvös, hogy a tesztautó nem egy minden elérhető extrával teletömött, valóságtól elrugaszkodott darab, hanem az 1,2 literes négyhengeres szívómotorral szerelt GL kivitel, aminek árát csak a CVT automata váltó dobja meg.

Külső

Ebben a kategóriában nyilván nem várható el a karosszérialemezek művészetbe hajló hajlítása, a Baleno lágy ívekből épülő formavilága hozza azt, amit a Dacia Sandero, Škoda Rapid, Peugeot 301 tengelyen elindulva elvár az ember, de azért akad pár ázsiai piacra szánt megoldás, amire Európában kerek szemekkel nézünk.

Ilyen a csomagtérajtót uraló karnyi vastag krómdísz, ami arra tökéletesen megfelel, hogy kilométerekről felismerjük a fényesen csillogó fart, de stílusosságával lehetne vitatkozni.

Erőteljesre puffasztott, lágy domborulatok hullámzanak végig a kocsi oldalán, nincs egyenes vonal, minden részlet csiszolt szappan, kicsit a kétezres évek elejére emlékeztet a Suzuki Baleno sziluettje.

A frontrész erőteljes Swift-rokonságot mutat, legfőképp a lámpatestek miatt, a hűtőrácson gigantikus méretű Suzuki embléma ül, a nappali menetfény LED-csíkjai kivillanó szemfogakként virítanak a lökhárítóban.

k02

Ennél vastagabb már nem is lehetne

k08

Szemeit a Swifttől örökölte

k010

3,9 méteres hosszához mérten meglepően tágas

Belső

Adatlap

Suzuki Baleno GL 1.2 CVT

Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes szívó benzinmotor 1242 cm3
Teljesítmény 90 LE(66kW)/6000 ford.
Nyomaték 118 Nm/4400 ford.
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,3 s
Végsebesség 175 km/óra
Fogyasztás (vegyes) 4,4 l/100 km
Listaár: 4 580 000 Ft

A GL felszereltségű Baleno utasterében nem kell órákat tölteni a digitális kijelzők, menürendszerek megismerésével, ezek a GLX szint kiváltságai. Helyettük megkapjuk a klasszikus elrendezésű műszerfalat, két analóg órával, egyszerű rádióval, manuális klímával.

Elvégre ez egy szállítóeszköz, egy gépjármű, nem pedig szórakoztató-központ. Semleges átlagosság jellemzi minden apró porcikáját, célszerű, jól bevált elrendezés.

Még a pillanatnyi fogyasztás sem zavar, a műszerfalon csak a hőmérséklet, a váltó aktuális üzemmódja, a pontos idő, valamint a megtett kilométerek száma látszik.

Költséghatékonyságra, egyszerűségre törekvés érhető tetten az anyagminőséget vizsgálva, nagy homogén tömbökben kopogtathatjuk a jó öreg kemény, könnyen karcolódó műanyagokat. Mindenhol ezek köszönnek vissza, hasonló alapanyagból fröccsöntve, csak a textúra változik itt-ott.

A kormány bőrborítása, némi krómja, valamint a szellőzőrostélyok világosszürke kerete javít a komor hangulaton, és szerencsére az ajtókon, a könyökünk alá is jut némi puha kárpit.

Még a legalacsonyabb állásban is magasan ülünk, könnyű a ki- és a beszállás, az ülések oldaltartása, komfortja átlagos, a kormány viszont csak magasságban állítható. Utóbbi 180 centiméter felett kihívást jelenthet, legalábbis számomra megszokást igényelt az üléspozíció, vagy a pedál volt túl közel, vagy a kormány túl távol.

Átlagon felüli viszont a második sor helykínálata, szellős a lábtér, és bőven van hely a fejnek is, megfelelő magasságú az ülőlap, két utasnak a kisautóknál bőven túlmutató teret kínál a Suzuki Baleno.

Ugyanez elmondható a csomagtartóról is, első pillantásra csak átlagosnak tűnik, de a padló felszedése után 15 centivel mélyebb rekesszel, pontosan 355 liternyi térrel gazdálkodhatunk. Ez az érték mutatja legjobban, hogy hol kér helyet magának a Baleno, a Swiftnek csak 211 literes a csomagtartója, és a praktikumáról híres Škoda Fabiának is 330 literes, igaz, a cseheknél akad még a Rapid Spaceback is, ami hasonló koncepcióval adja el magát, poggyásztere 415 literes.

b08

Átlagos kidolgozás, klasszikus elrendezés, sok-sok fekete műanyag, és olcsó megoldás. Ez a műfaj erről szól.

b06

Hátul tengernyi a hely

b04

Kurblis ablakok jutottak a második sornak, és azonos árnyalatú fekete műanyag borítás gazdagon

Menet közben

Hagyományos indítókulccsal kel életre a 90 lóerőt, közel 120 Nm nyomatékot termelő 1,2 literes K12C kódjelű blokk, ami nem teljesen azonos a Swiftben lévő szintén 1242 köbcentis K12B jelű motorral. Fontos különbség a hengerenkénti dupla befecskendezés, és a magasabb sűrítési viszony, a Balenóban 12,5:1 az arány, míg a Swifté 11,0:1.

Így klasszikus, apró, lelkesen pörgő szívó benzinmotor dolgozik a Baleno orrában, amit taposni kell, hogy menjen, 90 lóerejét hatezres, 118 Nm csúcsnyomatékát 4400-as fordulaton adja le.

Kevésnek tűnik, de korántsem az, mert ezeknek a lovaknak nem akasztottak borzasztó terhet a nyakukba. A friss fejlesztésű platform igen könnyűre sikerült, a Suzuki Baleno forgalmijába rég látott érték került, felszereltségtől függően 900 kilogramm körül mozog a tömege.

Egy tonna alatt nincs gond kilencven lóerővel, a Baleno agilis, már szinte fürge, legalábbis a hangulatot hozza. Mivel nem kell elhízott acélmasszát úton tartani az egyszerű, kényelemre hangolt futómű keskeny gumikkal (175/65 R15 is kerülhet a kocsira) is képes váratlan tempóval íven tartani a Suzuki orrát. Dőlni dől tisztességgel, de az orrtúrás a vártnál később indul meg, nem egy Fiesta szint, de meglepően jó.

b02

Szellős a motortér, nincs műanyag dobozva csomagolva a blokk, de miért is lenne? 90 lóereje elegendő a Baleno mozgatásához.

Mivel nincs hordónyi tapadási felület, a gördülési ellenállás is alacsony, a CVT váltót üresbe pattintva enyhe lejtőn a horizontig gurul a kocsi. Ez a tulajdonság meglátszik az átlagfogyasztáson is, főleg autópályán, országúton haladva mindössze 4,9 literes értéket produkált a Baleno, táptalajt adva a levegővel és némi benzinporral örökké haladó Suzuki legendájának.

Könnyed vezethetősége mellé kifejezetten kellemes rugózás társul, mintha csak a hazai utakra tervezték volna, kemény koppanást még a mély kátyúk sem okoznak, a /65-ös oldalfalú abroncsokkal átlibben a legtöbb úthibán.

Legérdekesebb részletként a CVT fokozatmentes automata váltó említhető, amit előszeretettel alkalmaznak a japán gyártók. Működése leginkább a robogókon megszokott, hasonló váltókéra emlékeztet. Padlógázra a motor azonos, maximális teljesítményt nyújtó fordulaton forog, az autó pedig folyamatosan gyorsul, megszakítás nélkül.

b09

Valószínűleg nem lesz a vásárlók kedvence a 600 000 forintos felárért kínált fokozatmentes automata váltó

Nincs váltás, nincs fordulatszám-visszaesés, csak folyamatos, erős, kissé zavaró motorbőgés. Ez a legszembetűnőbb, hétköznapokon leginkább zavaró hibája a CVT váltóknak, előzésnél, erőteljes gyorsításnál mindig maximálisra ugrik a fordulat.

Sport módba kapcsolva még erősebb ez a hatás, a vezérlés állandóan magas fordulaton tartja a motort, ami több lóerőt nem ad, csak a zajhatásra erősít rá.

Használata kényelmes, és fogyasztásban sem jelent olyan pluszt, mint a hagyományos automaták, két bolygóművének köszönhetően pedig széles az áttételek variációja, a motor erejéhez, méretéhez viszonyítva magas sebességnél is meglepően alacsonyan marad a fordulat.

Autópályán így főleg a szélzaj, az abroncsok zaja zavaró, de azok a spórolós hangszigetelés miatt eléggé. A CVT hátránya a magas felár, ezzel a váltóval szerelve 600 ezer forinttal kérnek többet listaáron.

Árak, összegzés

Ötből három csillagos lett a Baleno töréstesztje a közelmúltban szigorított Euro NCAP-kritériumok szerint. Nem túl fényes eredmény egy vadonatúj autótól, de ez az alapverzióra vonatkozik, a biztonsági csomaggal ellátott GLX eredménye négy csillag.

A GA alapverzió listaára 3 690 000 forint, ezért az 1,2 literes motor mellé kézi váltót és légkondicionálót kapunk semmi egyebet. Fordulatszámmérő, rádió a középső, GL szinten elérhető, a GLX-ben pedig automatikus klíma, de így, a digitális kütyük, érintőképernyők, mobilintegráció kapujában már 4 780 000 Ft az induló ár.

Szédítő árak, főleg annak tudatában, hogy ebben az összegben gondolkozva egy élhető felszereltséggel ellátott Suzuki Vitara is hazavihető. De felesleges felcicomázott Balenóra vágyni, a belül tágas, kívül kompakt típus személyszállító eszköznek született, felesleges sallangok nélkül. Ezeket elhagyva pedig érdemes a kereskedői akciók között szétnézni, nem meglepő módon a meghirdetett, szalonállapotú autók mind hárommillió forint körül mozognak, ebben az ársávban lehet igazán versenyképes a Baleno, a listaárakat nézve családon belül felfalják a konkurensek.

 

Mellette – Ellene
  • Könnyű
  • Fürge
  • Takarékos
  • Tágas beltér, főleg a második sor
  • Extrákkal magas ár
  • Autópályán zajos
  • CVT váltó működése megszokást igényel
  • Olcsó műanyagok a beltérben
Hogy tetszik az új Baleno?
átlag
7.13
szavazat
4240
Hogy tetszik az új Baleno?