Röviden – Suzuki Baleno 1.0 GLX DITC
Mi ez? A Suzuki legújabb a kis és kompakt kategória közé belőtt, családi autóként is értékelhető modellje
Mi tud? Használható méretű csomagtérrel, ügyes extrákkal, klassz benzinmotorral kiszolgál egy családot is
Mibe kerül? 3 690 000 forinttól indul az árlista és 5 980 000 a másik véglet. A tesztautó 5 380 000 forintba kerül
Kinek jó? Kis helyigényű családoknak, pároknak, szingliknek egyaránt jó lehet

Nem véletlen, ha ismerősként cseng a Baleno név, bár a mostani modellnek nem sok köze van a ’90-es végétől gyártott elődhöz. Az első generációs Baleno 2001-es megszűnésekor a Liana lett az utód. A mostani, második generációs Balenót tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon láttuk először élőben. Az egyre nagyobbra növő kisautóknál hajszálnyival nagyobb Baleno  – 5 milliméter híján 4 méter hosszú – bent sokkal több helyet kínál, mint ami elvárható ebben a kategóriában. A szerényebben felszerelt 1,2-es, CVT váltós Baleno után most az egyliteres, turbós változatot próbáltuk ki, egész gazdag felszereltséggel.

Nagy kisautó: Suzuki Baleno 1

Külső, karosszéria

A Baleno 15 centivel hosszabb – 3995 mm – és 5-tel szélesebb – 1745 mm – a Swiftnél, tengelytávja 252 centiméteres. A kompakt kasztni kis túlnyúlásai miatt egész tömzsinek, masszívnak hat, szemből konzervatív, pár évvel ezelőtti divat szerinti rajzolt arc néz vissza ránk, a lassan kötelezően LED-es nappalifénnyel, húzott lámpatestekkel és óriási, hatszögletű lapra szerelt márkaemblémával. A hűtőmaszk körül futó vékonyka krómcsíktól és a fekete fényezéstől, sötétített ablakoktól egész komolynak látszik a Baleno.

A forma nem túl modern, de kellemes látvány

A forma nem túl modern, de kellemes látvány

Oldalról nézve még elviselhető a csillogó, fémszínű betétek aránya –  a kilincsek illetve az ablakok alsó vonalát emelték ki vele – de az autó hátuljához érve már receg a léc, de még így a jó ízlés ingatag határain belül maradtak fénylő felületekkel. A matt ezüst felnik is jól mutatnak rajta. A Baleno, ha nem is a legmodernebb stílust képviseli, mégis csinos, elegáns, pofás jószág.

Alig rövidebb 4 méternél

Alig rövidebb 4 méternél

Négycsillagos biztonság

Az EuroNCAP töréstesztjén nem szerepelt túl fényesen a Baleno, mindössze 3 csillagot szerzett. A nemrég bevezetett kettős pontozási rendszer lehetőséget ad arra, hogy a gyártó az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan megrendelendő extrákkal kiegészített kivitel mellett egy “kiterjesztett biztonságú” modellt is vizsgáltasson. A Baleno esetében a mezei kivitel 3, míg a biztonsági extrákkal kiegészített változat 4 csillagos eredményt ért el.

a videó a hirdetés után indul

Belső tér, csomagtartó

Utastere elsőre nem hoz lázba, a klasszikus fekete műanyagok kemények, a matt ezüst betétek sem igazán szexik, de ülései kényelmesek, elöl a helykínálat is pazar, és ami meglepő, a második sorban sem szűkül össze nagyon az élettér. 190 centivel a fej már ugyan belekarcol a tetőkárpitba, de 185 centiig hátul is vidáman elüldögélhet bárki. A lábtér hibátlan, elég magasan van az ülőlap is, és nem is kurtább a szükségesnél. Bútorozása praktikus, nagy varázslatok, bomba ötletek nincsenek benne, de teljesen élhető, jól használható és az összeszerelés sem rossz. Persze ne várjuk gránitba dübelezett, atombiztos rögzítéseket, de egyelőre minden a helyén van. Kellemes meglepetés, hogy a nagy plasztik felületek ellenére került egy kis puha betét az ajtóborításba.

Nem túl vidám, de korrekt belső

Nem túl vidám, de korrekt belső

Műszerfala a két kerek, hagyományos műszer mellé középre színes TFT kijelzőt is kapott, amibe olyan látványos információs felületek is kerültek, mint a G-szenzor, vagy az aktuális teljesítmény-, nyomatékszint, valamint a pedálok – gáz, fék – használatának statisztikája. Kormánya jó fogású és tele van gombokkal, a kormányzáshoz az átlagosnál kisebb erő kell.

A középkonzolon trónoló érintőképernyős monitor képe hibátlan, a navigációs rendszer jól működik, a tolatókamera képe pedig a komolyabb autók hasonló rendszerét is kenterbe veri. A kamerával csupán egy baj van, nem kombinálták radarral, így parkolásnál csupán a kamera képére hagyatkozhat a sofőr. Mondjuk kamera nélkül rémes lehet vele tolatni, hátra nem túl jó  kilátás.

A lábtérre, ülésre nem lehet panasz a hátsó sorban sem

A lábtérre, ülésre nem lehet panasz a hátsó sorban sem

Csomagtartója alapból 320 literes, ami ebben a kategóriában kifejezetten jónak mondható. (A 355 literes gyári adat nem szabványos mérési módszerrel született, csomagtér-elválasztóval és kalaptartóval felszerelve a csomagtartó 320 literes.) A duplafenekű kialakítás mellett a mélyben hiába keresünk pótkereket, csak a szokásos gumijavító barkácskészlet található meg benne. Jó hír viszont, hogy ha nagyon kell, még oda is rakhatunk úti cuccot. Van hátul világítás, oldalzsebek a kisebb, gurulós dolgoknak, kampó a szatyornak.

Duplafenekű, mély csomagtartó

Duplafenekű, mély csomagtartó. Valójában nem 355, hanem 320 literes

Milyen vezetni?

Adatlap

Modell

Motor Soros 3 hengeres, 998 cm³-es turbós benzinmotor
Teljesítmény 112 LE / 5500
Nyomaték 170 Nm (2000-3500)
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,4 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l
Listaár: 5 380 000 forint

A kis, turbós benzinmotor zseniális, imádni való darab. Ugyan 112 lóerőtől 2016-ban már nem hümmög senki elismerően, de egy ekkora és főleg ilyen könnyű kasztniba –  905-950 kilogramm kiviteltől, felszereltségtől függően – nem kell ennél több. Pláne, hogy a motor nagyon rugalmas, alacsony fordulatszámon is meggyőzően húz, minden hiszti és bizonytalanság, kihagyás nélkül. Civilizált üzemben nem is hangos a háromhengeres motor, csak ha nagyon tapossuk a gázt, akkor jön meg a hangja.

Városban, országúton élvezetes vele autózni, kellően fürge, jól irányítható, szerethető járgányként viselkedik. Kanyarban stabil, futóműve a komolyabb úthibáktól nem esik kétségbe, de a kisebb egyenetlenségekről állandóan tájékoztatja a bent ülőket. Autópályán már kezdődik a bizonytalanság, főleg a könnyű kormány miatt érezni úgy, hogy táncol az autó. Emellett a menetzaj is megélénkül 130 körül. Nincs felelős, nem lehet csak a motor- vagy a futóműzajt kiemelni, egyszerűen csak minden hangosabb lesz bent. Talán pár négyzetméternyi hangszigetelés még elfért volna benne.

A Baleno nemcsak méretben, hanem extrák tekintetében is tud újat mutatni. Legalábbis ennél a felszereltségi szintnél. Például adaptív tempomat is található benne, és ha ráfutásos balesetet szimatol, éktelen jajveszékeléssel riasztja a sofőrt. Utóbbi két érzékenységi szinttel rendelkezik, az aggódósabb módot azonnal kapcsolja ki, aki nem akar egy átlagos városi autózás közben agybajt kapni.

Az ütközésre figyelmeztető rendszer elég hisztérikus

Az ütközésre figyelmeztető rendszer elég hisztérikus. Szerencsére kikapcsolható.

Aki kicsit lendületesebben vezet, az jó eséllyel az egész rendszert ki fogja kapcsolni. Szerencsére lehet, bár minden indulásnál magától aktiválódik az autó önvédelmi reflexe. A kulcsnélküli ajtónyitás, gombbal történő motorindítás is kényelmes, ügyes extra, amit könnyű megszokni és nem is gyakori ebben a kategóriában.

Turbós, benzines háromhengeres motor

Turbós, benzines háromhengeres motor

Költségek

A Suzuki Baleno a fedélzeti számítógép szerint vegyes menetben – autópálya, autóút, város egyenlő arányban – 5 liter benzint fogyasztott. A kúton kicsit romlott ez az eredmény, osztva, szorozva már 6,1 literes átlagfogyasztás jött ki.

Turbós motorral ennél szerényebb kivitelben nem is kapható Suzuki Baleno, így alsó hangon 5,38 millió forinttól vihető el a GLX felszereltségű autó. Ugyanez automatikus váltóval már 5,98 millió forint, a metál, gyöngyház fényezés felára 95 ezer forint. A 3 éves garancián túl kiterjesztett garancia is vásárolható az autóhoz, a plusz 12 hónap vagy 150 ezer kilométer 44 500, a 24 hónap vagy 150 ezer kilométer 65 400 forintba kerül.

Mellette – Ellene
  • Takarékos üzem
  • Nyomatékos motor
  • Könnyű kasztni
  • Klassz extrák
  • Alacsony tető a második sorban
  • Autópályán bizonytalan kormány
  • Nagyobb tempónál érezhető menetzaj
  • Hátra nehezen átlátható kasztni

Értékeld!
átlag
7.27
szavazat
6801
Értékeld!