Röviden – Peugeot 2008, 2017-es modell
Mi ez? A Peugeot kis szabadidő-autójának 2016-ban felfrissített változata
Mi tud? Csinos, praktikus, mint eddig, csak egy kicsit markánsabb az arca és korszerűbb az extralistája
Mibe kerül? A 2008 legolcsóbban 82 lóerős 1,2 literes szívó benzinmotorral, akcióban használtautó-beszámítással most 3,68 millió forintért rendelhető meg. A legmagasabb, Allure felszereltségű tesztautó listaára 120 lóerős, 1,6-os dízelmotorral 6,02 millió, autóbeszámítással 5,6 millió forint
Kinek jó? Dízelmotorral univerzális, praktikus autó, bárki boldog lesz vele, akinek tetszik a forma. Az emelt hasmagasság előny, ha földút vezet a telekre

2013-ban kezdte gyártani a Peugeot a 2008-ast. A fejlesztés során már ők is tudták, hogy oda kell figyelni, fontos modell lesz ez, hiszen a városi kis szabadidőautók nagyon divatossá váltak az elmúlt hét évben. A 2008 a globális trendnek megfelelően igazi világautó lett, a francia üzemen kívül Brazíliában és Kínában is gyártják.

A váltókar harmadik síkja nagyon messze kitolódott jobbra

A váltókar harmadik síkja nagyon messze kitolódott jobbra

Ennek megfelelően oda is figyeltek nagyon, és nem is rontották el. A forma csinosra, ugyanakkor felnőttesre, nagyautósra sikeredett. Az i-Cockpit műszerfallal (alacsonyra helyezett, picike kormány, fölötte magasan a széles műszeregység, középen nagy érintőképernyős HMI) a beltér egyszerre lett izgalmas, korszerű és pözsós. A motorválasztékban pedig már a kezdetektől ott voltak a kis benzinmotorok, turbóval is, anélkül is, és persze a drágább, de takarékos, jól bevált 1.6 HDI is választható volt a kocsihoz.

A kocsi jól fogyott (jól fogy most is), az első teljes év sikerét nem követte visszaesés az értékesítésben. A Peugeot nem is kockáztatott, épp csak a minimumra szorította a termék-életpálya félidején esedékes modellfrissítést. A lényeg a krómozott, felnőttes új pofa:

Nem frissebb, inkább komolyabb lett a Peugeot 2008 2
Nem frissebb, inkább komolyabb lett a Peugeot 2008 3

Új pofa: jobban passzol a vevőkhöz

A 2008-as a Peugeot számára is váratlan módon nem csak az elsődlegesen megcélzott vevőkörnek, a fiatal városiaknak tetszett meg. Főleg Európa keleti vidékén, így nálunk is nagyon sok kifejezetten idős autóvásárló látta meg ebben a magas, külméreteihez tágas, kényelmes és jó áron kínált autóban azt, amit keresett.

Nem frissebb, inkább komolyabb lett a Peugeot 2008 4

Valahogy úgy sejtem, nekik fog mostantól még jobban tetszeni a gazdag krómozással, szigorúbb megjelenéssel bíró új változat. A forma komolyítása ugyanakkor alighanem az egyre inkább mérvadó kínai piac vevőinek is bejöhet.

Utastér

A szövet-bőr kombinációjú kárpitozással készült sportülés nagyon feldobja az utasteret, de jó tudni, hogy ez csak az Allure kivitel privilégiuma. A pici kormányos műszerfal sokaknak bejön, tapasztalatom szerint viszont sokan annyira idegenkednek ettől a megoldástól, hogy sose vennének új kis Peugeot-t. Pedig ez a megoldás nagyon praktikus: a ma már teljesen triviális szervóval tök felesleges nagy kormányt rakni a kocsikba – a magasra helyezett műszerek pedig kis szemmozgással, kis fókuszváltással leolvashatók, vezetés közben kifejezetten pihentető a klasszikus kormányon átleséshez képest.

A hátsó traktus lapos padja megkönnyíti a gyerekülések elhelyezését. A helykínálat széltében-hosszában kisautós, ami a mai kisautóknál egyáltalán nem rossz. A fejtér az elhúzható rolós üvegtető (165 ezer forintos extra) alatt is elegendő. A csomagtartó 350 literes, ami viszont már cseppet sem kisautós méret – a síkba fektethető hátsó támlákkal pedig 1194 literes puttonnyal kiváló alkalmi áruszállító is lehet a mindössze 4,16 méter hosszú crossover.

A bőr-szövet üléskárpit csak az Allure felszereltséggel elérhető

A bőr-szövet üléskárpit csak az Allure felszereltséggel elérhető

Praktikus a sík pad, a helykínálat mai kisautós

Praktikus a sík pad, a helykínálat mai kisautós

Milyen vezetni?

Sok apró ergonómiai idétlensége és a világ többi autójához képest teljesen új kormány-műszerfal koncepciója miatt a 2008 akár idegesítő, megszokhatatlan kocsi is lehetne, de nem az. A rossz kilátást, a napsütésben erősen melegedő utasteret, nem igazán logikus működésű érintőképernyős menürendszert simán meg lehet bocsátani ennek a kis kocsinak, valahogy nem lehet rá haragudni. Még a legbénább hülyesége, a képtelenül jobbra került ötödik fokozat nehéz kapcsolhatósága (mintha a váltókar ilyenkor egy másik kocsiban lenne) is megszokható. Csak a franciák képesek arra, hogy olyan kocsit építsenek, amelynek ennyi mindent ilyen könnyen megbocsát az ember.

Adatlap

Modell

Motor 1560 cm3, négyhengeres, 8 szelepes turbódízel
Teljesítmény 88 kW (120 LE) @ 3500
Nyomaték 300 Nm @ 1750
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 s
Végsebesség 192 km/h
Fogyasztás (vegyes, tesztérték) 5,5 l
Listaár: 6 020 000

A dízelmotor egy ilyen kis autóban mindig sokat dob a hangulaton. A nagy nyomatékkal mindig lendületesen lódul meg a kocsi, még bőven a legális autópálya-tempó felett is van tartalékunk. A kézi váltó fokozatai jó hosszúak, illeszkednek a motor karakteréhez.

A ráncfelvarrással a Peugeot szerint a futómű is feszesebb, közvetlenebb lett. Szerintem is: ezt a 2008-ast jóval nagyobb élmény nagy lendülettel bedobni egy-egy kanyarba, mint az előző változatot volt.

Leginkább csak parasztvakításnak jó, szökőévente egyszer jelenthet valamiféle segítséget éles helyzetben a Grip Control, a menetstabilizáló elektronika trakciót javító kis programtárcsája. A szolgáltatás csak kézi váltóval rendelhető, és tekergetésével köves vagy havas talajra érkezés esetén azt az illúziót kelti a sofőrben, hogy igazi terepjáróban ül. Pedig nem. A 2008-as nem készül összkerékhajtással.

A kocsi normál üzemben, kiegyensúlyozott sztráda-város-országút kombinációban nem sokkal kért többet öt liternél százon: a benzinkútnál 5,5 literes átlagot számoltam. Ha kicsit odafigyelek, gond nélkül lenyomom öt alá, ami egy ilyen magas bódénál azért szép teljesítmény.

150 ezer forint a panoráma üvegtető felára

150 ezer forint a panoráma üvegtető felára

Kinek ajánljuk?

Manapság minden magára valamit is adó tömeggyártó készít szubkompakt crossovert, ennek megfelelően a 2008-as igencsak erős mezőnyben indul a vevők megnyeréséért. Az alábbi táblázat is csupán néhány potenciális alternatívát sorol fel a sok-sok konkurens modell közül:

A legmagasabb felszereltségű dízel, kézi váltós Peugeot 2008 és versenytársai – listaárak, forintban
Suzuki Vitara GLX 1.6 dízel (120 LE) 6 410 000
Fiat 500X 1.6 MultiJet Cross (120 LE) 6 115 000
Opel Mokka X 1.6 CDTI Innovation (136 LE) 7 240 000
Nissan Juke 1.5 dCi Tekna (110 LE) 6 474 000
Renault Captur dCi 110 Night and Day (110 LE) 5 999 000
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Excecutive (120 LE) 8 079 000
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI TLX Plus (115 LE) 6 790 000
Peugeot 2008 1.6 HDI Allure (120 LE) 6 020 000
A magas felszereltség mellett és alapkivitelben egyaránt jó árú a kis francia crossover. Általános kelleme-bája miatt mindenképpen azt javasoljuk, bárki, fiú, lány, idős, fiatal ebben az ár- és méretkategóriában keres autót, ütemezzen be egy szalonlátogatást a Peugeot-nál is. Lehet, hogy épp a 2008 az, amit keres.
Mellette – Ellene
  • Megnyerő külső
  • Jó ár/érték arány
  • Takarékos motor
  • Sok kis ergonómiai hiba
  • Nincs 4×4 a modellhez
Hogy tetszik a felfrissített 2008-as, csúcskivitelben?
átlag
7.27
szavazat
309
Hogy tetszik a felfrissített 2008-as, csúcskivitelben?