Röviden – Volvo V40 Cross Country T5 AWD | |
---|---|
Mi ez? | A Volvo V40-es vagányabb, összkerekes, szabadidőautós megjelenésű változata |
Mi tud? | Vagány formája mellé bivalyerős motort is kapott |
Mibe kerül? | 7 290 000 forinttól indul a Volvo V40 CC árlistája és 11 millió a fullos, 245 lóerő változat. A tesztautó néhány extrával már kis híján eléri a 13,5 milliós árat is |
Kinek jó? | Aki szabadidőautós megjelenésű, de normál méretű autóra vágyik, összkerékhajtással |
Mi az a CC?
A Volvo azokat a modelljeit nevezi Cross Country-nak, amelyek valahová az igazi, magasépítésű, összkerék-hajtású szabadidőautók – ilyen az XC90-es, és az XC60-as – és a mezei, utcai modellek közé lőttek be. Ezek a modellek – V40 CC, V60 CC, S60 CC – kicsit terepállóbbnak tűnnek, kicsit nagyobb a hasmagasságuk, mindenféle extra műanyag rátétet kapnak és egyes példányok, motortól függően összkerékhajtást is kapnak – ilyen ez a furcsa kék színben feszítő V40 CC is – de alapvetően utcai autókból készülnek.
Mi új rajta?
A Volvo V40-es nem éppen egy friss modell. 2012-ben vezettük először, de a formával azóta sincs semmi baj. Persze ennyi idő után a kötelező ráncfelvarrást nem kerülhette el az autó, így szemből a LED-es, Thor pörölyét idéző nappalifény és a fekete mintás hűtőmaszk, lökhárítóbetét a leglátványosabb újítás rajta. A fekete műanyagbetét folytatódik a küszöbökön, és hátul is. Az autó fenekére dupla kipufogó és ezüst színű diffúzorszerű betét is került Cross Country felirattal. A fecelifteknél általában új felnivel, kárpittal és friss színnel is bővül a kínálat, a Volvo V40-esnél az „Amazon kék” fényezés az új. Ez elsőre gyanúsan közepesecske, semmi extra ez a fáradt kékes-szürke szín, de sokadszorra látva már egyre jobban megbarátkozik vele a szem. Emellett roppant hálás szín, a városi kosz sok nap alatt sem válik rajta észrevehetővé.
Utasterében érdekes mintás üléskárpit várja az utasokat, City Weave fantázianévvel. A sötét betétek nemcsak jól állnak az alapvetően világos kárpitnak, hanem még praktikusak is, ahol a legtöbbet ér az üléshez a farmer, ott elszíneződésre kevésbé kényes a felület. De nemcsak kívülre jutott a frissítésből, hanem a lemezek alá is. Ott a nyolcfokozatú automatikus Geartronic váltó az, amivel eddig még nem találkozhattunk hasonló autóban.
Belső tér, csomagtartó
A Volvók belseje mindig élhető, kényelmes vidám hely. Most is. A világos kárpit eleve tágasabbnak mutatja az autót, mint amilyen valójában. Ugyan elöl nincs probléma a helykínálattal, de hátul már nem segít sem a világos bútorozás, sem a kényelmes ülés, a fejtér rendesen beszűkül. Nagyjából 180, 185 centi lehet a határ, ennél hosszabb embereknek már rémesen alacsony lesz hátul a tető.
A változatható grafikájú műszerfal csinos darab, kormánya jó fogású, logikusan elhelyezett, jól használható gombokkal, díszes öltésekkel. Az ülésfűtés, és a klímavezérlés – pláne a jobb-baloldal kiválasztása – egy hajszállal bonyolultabb a kaotikus gombhalmazban, mint amit egy svéd terméktől elvárnánk. A menü is egyedi, rá kell érezni a logikájára, de a rendszer sebessége mára már teljesen vállalható. A kijelző lehetne érintőképernyős is, vagy legalább egy kicsivel nagyobb. A rajza viszont nagyon szép.
Ülései szenzációsak, jól tartanak, és kellő mértékben személyre szabható a beállításuk. A beszállást megkönnyítő üléstologatást érdemes gyorsan kikapcsolni, csak az idő megy vele. A lebegő középkonzol már régi ismerős – továbbra sem látom mi haszna van, hiszen amit mögé teszünk, örökre elvész – és a gombok, kapcsolók is változatlanok. A minőséggel ránézésre nincs baj, sőt, tapogatni is lehet bármit, nem okoznak csalódást a többségében puha, jó tapintású felületek.
Többszintes csomagtartója 324 literes, a hátsó ülések háttámlájának lehajtása után pedig 1021 literesre nő a hasznos raktér. Az így kialakított felület sík, nem rontják a használhatóságot meredélyek, folytonosság hiányok, ilyen-olyan akadályok. A kötelező extrák is megvannak benne, szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, több pontos világítás, miazmás. Állítólag régi dolog, de én most találkoztam először a csomagtartó aljába bekészített nejlonzacskóval, amibe a defektes, koszos kereket lehet bugyolálni, hogy ne rondítsuk össze vele a díszes kárpitot, csomagtartót. Ja, és van benne pótkerék is.
Milyen vezetni?
Adatlap
Volvo V40 Cros Country AWD T5 Summum
Motor | Soros 4 hengeres turbós, 1969 cm3 |
Teljesítmény | 180 kW (245 LE) @ 5500 ford. |
Nyomaték | 350 Nm @1500-4800 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,1 sec |
Végsebesség | 210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,4 liter / 100 km |
Listaár: | 11 010 000 forint |
Általában nagyon szórakoztató dolog olyan autóval közlekedni, aminek külsejéről nem rí le, hogy mire képes a járgány. A Volvo V40 CC is ilyen autó. Jó, hátulról a hozzáértők a T5 AWD-ről tutira megmondják, hogy a kétliteres, turbós benzinmotor 245 lóerős csúcsteljesítményre képes, és 6,1 másodperc alatt már százon is van, de talán nem mindenki ennyire tájékozott. A 245 lóerő 350 Nm-es csúcsnyomatékkal valószínűtlenül harapós autót varázsol a V40 CC-ből. A nyolcfokozatú kéziváltó szépen illeszkedik a teljesen harmonikus rendszerbe, gyorsan de zavaró terhelésváltások nélkül válogat az áttételek között. És közben nagyon megy. A turbós benzinmotor szolid hanggal de elképesztő erőtartalékkal képes bármikor nagyot tolni a kasztnin, miközben ha akarjuk, akár átlagos motorizáltságú autóként is közlekedhetünk vele, a folyton üvöltő kipufogó, vagy a kőkemény futómű káros mellékhatásai nélkül.
Probléma nélkül lehet vele nagypapásan és vadállat módjára is autózni, pillanatnyi hangulattól, lehetőségektől függően. Kormányrásegítése három fokozatban állítható és a váltó sport módja is segít megváltoztatni az autó jellemét. A magasabb építés miatt sem lett ingatag az autó, szépen lehet vele kanyarodni, kellően feszes, határozott az autó, miközben a belső szerveink épségét sem kell félteni még a budapesti utakon sem. Az összkerékhajtás pedig abban segít, hogy a motorteljesítmény a kerekeken át el is jusson az aszfaltig.
Autópályán a sokfokozatú váltó hosszú áttétele segít a takarékos autózásban, ilyenkor a motor sem pörög túl sokat, valahol 2000-es fordulat körül jár a műszerfal virtuális mutatója. Motorja tehát csendes, a futóműve is hatásosan tartja távol az utastértől a zajokat, legfeljebb a szél zaja hallható odabent.
Így törik a Volvo V40-es:
Költségek, fogyasztás
Szinte kivétel nélkül végig városban autózva a a 245 lóerős benzinmotor simán benyelte a 11 litert, bár ennél biztosan lehet jobb átlagfogyasztást is produkálni, azért a gyári 6,4 literes ígéretet ne vegyük komolyan.
A Summum felszereltségű tesztautó alapára hajszállal már túl is lóg a 11 millió forinton. Itt még nincs vége, erre jön még néhány extra is:
- Intellisafe Pro (ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos felismeréssel;
sávelhagyásra és elalvásra figyelmeztető rendszer; BLIS) 690,000 forint - Business Connect (Sensus navigáció; tolatóradar; High Performance multimédia; Bluetooth) 620,000 forint
- Vagyonbiztonsági csomag (riasztóberendezés; kulcs nélküli beszállás és indítás) 260,000 forint
- Téli csomag (fűthető első ülések; fűthető szélvédő) 120,000 forint
- Variálhatósági csomag (csomagtérháló; előre dönthető első utasülés; 12V csatlakozó a csomagtérben; 2 szintes csomagtérpadló) 80,000 forint
A végeredmény így durván 13 és félmillió forint. Elég vaskos árcédula egy ferdehátúért, akármilyen csinos is. Viszont az tuti, hogy ilyen nem jön szembe a következő sarkon.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|