Röviden – Mercedes-Benz C 300 Cabriolet
Mi ez? Középkategóriás, hátsókerék-hajtású kabrió négyhengeres, benzines turbómotorral, 9 fokozatú automatikus váltóval.
Mi tud? Kabrióként a legátgondoltabb és legjobb autók egyike a Föld kerekén. Drága mulatság, de királyi mulatság.
Mibe kerül? A nyitott C-osztály az 1,6-os turbóval, C 180 néven 12 458 700 forintról indul. A C 300 listaára 15 876 270, a gazdagon felszerelt tesztautó ára 23,9 millió forint.
Kinek jó? Azoknak, akik immunisak a négyhengeres motor pórias zajára és rezgéseire, de fejedelmi kényelmet és meglepő agilitást keresnek egy elegáns, nyitható tetős autóban.

Kevés kategóriában volt olyan tarvágás, mint a négy és a 2+2 üléses kabriók között. A 206-Micra-Colt CC vonal komplett eltűnt, odalett a nyitott Focus, az Eos, a 307 és a Mégane CC. A volumenmárkák között lassan egyedül az Opel Cascada marad állva. A prémiummárkák is visszakoztak, nincs már C70-es Volvo, nem kapható nyitható tetős Infiniti Q60 és Lexus IS sem.

Ezzel szemben a Mercedes-Benz megsorozza a piacot új kabriókkal, szokatlanul sűrűre szőve a kínálatot nyitható tetővel. A C-osztály és az S-osztály nyitott változat közé 2017 második felében megjön az E kabrió is.

Formaterv

4686 milliméteres hosszával a nyitott C-osztály alig nyúlik túl egy Chevy Cruze-on, Renault Fluence-on, mégis tekintélyes hatást kelt. A külső AMG-csomag ára 859 790 Ft, de nagyon hiányoznának a szélesített sárvédők és a 18 colos, ötküllős felnik. Sokat hozzátesznek az eleve szép autó esztétikájához.

Mercedes C-osztály kabrió – Ki a király? 1

Telitalálat a tesztautó kék vászonteteje. Alapkivitelben fekete a vászon, a zajszigetelt tető megrendelésével színt is választhat az ügyfél: bordó, fekete, sötétbarna és sötétkék van. Nem tetszettek viszont a tetőből kilógó zsinórok, ez nem passzol az autó nemességéhez.

Belső tér

Esténként megejtő fényárral fogad a Mercedes C-osztály kabrió, a hangulatvilágítás színe természetesen állítható. Az enteriőr nappal is lenyűgöző, ebben nagyon sokat lépett előre a Mercedes-Benz a jelenlegi C-vel.

Előkelő a belső tér, kitűnő a minőségérzet, de a kijelző a vastag fekete kerettel olcsó táblagépnek hat

Előkelő a belső tér, kitűnő a minőségérzet, de a kijelző a vastag fekete kerettel olcsó táblagépnek hat

A kartámaszban nemcsak méretes rakodóhely van, két USB-csatlakozó és SD-kártyaolvasó is. A C-osztályt is automatikus váltóval képzelték el a tervezők, kézi kapcsolással nem volna ilyen kényelmesen elérhető a Comand tárcsája és így jó nagy a tárolóhely is. A menürendszer sok lépést igényel, de felépítése logikus, érdekes elmerülni benne és rájönni, mennyi mindent tud ez az autó.

Nem illik az utastér szépségéhez, a nemes levegőrostélyokhoz az órák dísztelen, szimpla számlapja. A széles fekete oldalsó sáv miatt olcsó tabletnek tűnő központi kijelző is kilóg a fenséges autóból, a német úgy mondaná, deplatziert. A Burmester térhatású hangrendszer viszont nemcsak hangminőségével aratott tetszést. A fém hangszórórácsok gyönyörűek és 309 880 forintért a rendszer szinte ingyen van, ha már vettél hozzá egy 16 millióról induló autót. Otthoni hifiben egy erősítő kerül ennek ötszörösébe a highend német audiomárkától.

Nincs sok lábhely, a szűkös fejtér a tető nyitásával a végtelenig növelhető

Nincs sok lábhely, a szűkös fejtér a tető nyitásával a végtelenig növelhető. Az első utasoknak nem kell hátracsavarodniuk a biztonsági övért, mert a C126-os Mercedesből ismert Gurtbringer hosszú gémje előrenyújtja az övet

Nagyon beválik a szélvédőre vetített kijelző, ebben az új A4 és a C-osztály is behozta a BMW-t. Jók a színei, kitűnően leolvasható, hasznos és biztonságot is javító extra.

Milyen vezetni?

Tesztautónkat 10 éve CLK-nak hívták volna, a 300-as típusjelzés is magyarázatot igényelhet. A kétliteres négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor legerősebb verzióját jelöli. A 200-as 184, a 250-es 211 lóerős, a 300-as 245, amennyi a BMW 428i volt

A C 300 Cabriolet és vetélytársai – Listaár, forint
Audi A5 Cabrio 2.0 T FSI multitronic (230 LE) 14 504 250 Ft
BMW F33 430i Cabrio (252 LE) sport aut. 15 621 000 Ft
Ford Mustang 2,3 EcoBoost Convertible aut. (317 LE) 14 325 000 Ft
Mercedes-Benz C 300 kabrió (245 LE) 15 876 270 Ft

Ez a motor akkor jó, ha kabrióhoz illően lágyan suhanunk az autóval. Ilyenkor támaszkodhatunk jó nyomatékára, a váltóvezérlés biztos kézzel szelektál a fokozatok között, nem ugrál felesleges kapcsolásokkal terhelve az utasokat, ami kilenc gangnál nem is olyan magától értetődő. A szuverén kabrió alig érzékelhető váltásokkal gyorsul és évszázados jólétből fakadó nyugalmat sugároz.

Adatlap

Modell

Motor Soros, négyhengeres turbómotor,1991 cm3
Teljesítmény 180 kW (245 LE)/5500
Nyomaték 370 Nm/1300-400
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,4 mp
Végsebesség
Fogyasztás (vegyes/teszt) 6,7-7,1 / 10,6 l/100 km
Listaár: 15 876 270 Ft

Tud mást is, ha az öt üzemmódból a kényelmes, az egyéni vagy a gazdaságos helyett a két sportosat választjuk. Padlógázra a motor egy túlterhelt porszívó akusztikai élményével ajándékozza meg a bent ülőket, viszont menni tényleg nagyon megy vele a C 300. 1690 kilóját meghazudtolóan ellő az elegáns kabrió, ha a motorból kitapossuk a 370 newtonmétert és a 245 lóerőt, 6,4 mp elég százig. A maximális nyomaték 1300 és 4000 között állandó. Ám egy ennyire elegáns autóban a négyhengeres csak szükségmegoldás, még ha benzines is.

Idegenkedve kezdtem használni a változó áttételű kormányt, pár nap kellett, mire megszoktam, hogy mekkora kormányelfordításhoz mekkora kerékelfordulást rendel a számítógép.

15 milliméter a kabrió ültetése a limuzinhoz képest. A tesztautó agilisen vetette magát a kanyarokba, a futóműhangolás mestermunka, mert a komfort és az élénk viselkedés is adott. A középkategóriában egyedülálló a feláras légrugózás, amit a C-osztály a GLC-nek is továbbörökített. A légrugózás hatását nem szabad misztifikálni, a kényelem remek, de egy Mercedestől ez elvárható. A futóműben az a jó, hogy arra is van válasza, ha gyorsan vezetnénk. Érezni a kocsin, hogy a döngetés egy kabriónak nem a természetes működésmódja, de ezt is tudja.

Mit tud kabrióként?

Egyesek szoronganak és rémeket látnak, hogy a nyitott tetőnél felpattanó kövek végeznek velük és persze nekik a fejükre csorog a rozsdás lé a hidak alatt a rakparti dugóban. Pedig a behegesztett autók zártságától megszabadulni nagy élmény, még egy 300 ezres Escort kabrióval is, nemhogy a temérdek extrával 23 986 490 forintos listaárú tesztautóban.

A videón 3:35-től láthatóak közeli felvételek az Aircap légterelő működéséről

 

Gyakorlatilag a nyitott S-osztály sem nyújt ennél több kabriós mutatványt, mert itt is elérhető az Aircap szélterelő és adott a szabadalomsértéssel lenyúlt fejtérfűtés, az Airscarf. Mivel a fejünk ritkán ér a fejtámlához, hatását nem szabad túlértékelni, de csípősebb reggeleken valóban kellemes a fejtámla tövéből érkező fuvallat.

A tető mindent tud, amit kell. A tesztautóé a feláras hangszigetelt vászontető, amit 50-ig elektromosan nyithatunk-zárhatunk. Nem fogunk beégni, ha indulni kéne a sorral és csak félig van nyitva a tető. A ceremónia 20 mp alatt lezajlik, többnyire a lámpaváltás elég hozzá.

SZJA5521

420 370 forintba kerül a kabrió komfortcsomag, benne az Airscarf fejtérfűtéssel, első ülésfűtéssel és az Aircap nevű, a szélvédőkeret tetejéből kibújó szélterelővel. Utóbbi hatását ne becsüljük túl, még a szélfogó együttes használatával sem. Képek: Szabó-Jilek Ádám, Csepreghy Dániel

A kabriózás funkciói a könyöktámasz előtt, igazán jó helyen vannak. Elég ezt az egy-egy központi kapcsolót használni az összes oldalablak és a tető mozgatására illetve a szélvédelem javítására szolgáló Aircap nyitására. 100 körüli sebességnél a szélfogó és a szélvédőkeret tetejéből kiemelkedő Aircap együttes használatával sem éreztem nagy változást. Másik irányból a szélvédelem pont jó, a C-osztály épp annyi friss levegőben fürdeti az utasokat, amennyi a kabrióélményhez kell.

Mint minden kabrió, a C-osztály is nyitott tetővel van elemében. Csukott tetővel kevés a hátsó fejtér, a térdhely eleve nem valami tágas, az utastér sötét, a kis szélvédő miatt rossz a kilátás. Viszont a vászonon doboló esőcseppeknek is van hangulata.

Ár, fogyasztás

Tankolás után 10,6 l/100 km átlagfogyasztást mértünk, ami felerészben városi, felerészben országúton járva adódott, többnyire visszafogott tempóval. Ez nem kevés, de reális. Körülbelül 8 és 14 liter között mozog a motor benzinigénye a használattól függően, ennél többet lepadlózós városi forgalomban lehet elérni. Az alapjárati motorleállítás nem zavaró, finoman és gyorsan működik.

Nem igazán érdemes a C 200-nál erősebb négyhengeres motort venni, mert a 300-as sem kulturáltabb és a 200-as 184 lóereje elegendő. A tesztautó ára a temérdek extrával 24 millió forint, de a legtöbb felszerelés hiányozna a luxusérzethez

Nem igazán érdemes a C 200-nál erősebb négyhengeres motort venni, mert a 300-as sem kulturáltabb és a 200-as 184 lóereje elegendő. A tesztautó ára a temérdek extrával 24 millió forint, de a legtöbb felszerelés hiányozna a luxusérzethez

15 876 270 forintról indul a tesztelt C 300 kabrió ára, ami öntudatos árképzésről tanúskodik. A fényűzően felszerelt tesztautó 23 986 490 forintba kerül. Az árban benne van a kötelező karbantartásokat 4 évre vagy 120 000 kilométerig fedező integrált szervizcsomag és egy vezetéstechnikai tréning a zsámbéki Driving Campben. A tesztautó 24 milliós ára azért túlzás, mert ebben még nincs benne egy rendes V6, ami megszabadít a pórias négyhengeres zajától. Aki az élet császárának készül, ne feledkezzék meg a C-kabrióról, de hat hengerrel.

 

Mellette – Ellene
  • Elegáns forma
  • Előkelő belső tér
  • Fejlett kabriós kényelmi megoldások
  • Teljes vezetőtámogatás
  • Kitűnő automata váltó
  • Jó menetteljesítmények
  • Remek útfekvés és kényelem (légrugózással)
  • Hátsókerék-hajtás, opcióként más motorokkal 4Matic is
  • Korlátozott láb- és fejtér hátul
  • Csúf motorhang
  • Öntudatos ár
  • Drága extrák
Lexus NX200t
átlag
7.02
szavazat
1554
Lexus NX200t