Röviden – Kia Niro
Mi ez? A Kia kompakt, szabadidő-autós megjelenésű hibridje, amely 2016 tavaszán debütált a Genfi Autószalonon
Mit tud? Kis fogyasztású, tiszta, divatos járgány Koreából
Mibe kerül? 7 449 000 és 8 049 000 forint a hivatalos alapár, de de jelenleg akciós áron 6 999 000 és 7 599 000 forintért is elvihetők.
Kinek jó? Aki praktikus, divatos és környezetkímélő autót keres, ezzel jól járhat

kia_bp_2

Kíváncsian ültünk be 2016 tavaszán a Kia Niróba a Genfi Autószalonon. Az egyedi megjelenésű, hibrid hajtású járgányt Rácz kolléga akkor, az első pillanatok után ilyennek látta. A papírforma szerint a Niro jó eséllyel sikeres lesz, hiszen a kis méretű szabadidő-autók és a hibridek is egyre jobban fogynak. Valószínűleg a kettő ötvözetével is így lesz.

Vadiúj hibrid szabadidő-autó Koreából: Kia Niro 2

Külső, karosszéria

A Niro a Kia 2020-ig tartó tisztító- és fogyókúrájának egyik legfrissebb képviselője, amivel a márka azt a korábban megfogalmazott célt akarja hozni, hogy az autóik átlagfogyasztását 25, saját tömegét pedig 5 százalékkal kívánja csökkenteni 2014 és 2020 között. A Niro ennek szellemében született, kifejezetten alternatív hajtás befogadására tervezett új padlólemezre épül, amely 53 százalékban tartalmaz ultranagy szakítószilárdságú acélokat.

Diffúzor javítja a légellenállást

Diffúzor javítja a légellenállást

Hogy a karosszéria hozza az eredményes fogyókúrát, a motorháztető és a csomagtartó ajtaja is alumíniumból készült, valamint az első lökhárító merevítései és számos futóműalkatrész is könnyűfémből van. Az így is majdnem másfél tonnás autó hibrid hajtáslánccal, 0,29-es légellenállási együtthatóval és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal próbál mégis zöldebb lenni konkurenseinél.

A 18 colos kerékkel megugrik a fogyasztás is

A 18 colos kerékkel megugrik a fogyasztás is

A kompakt, 4355 mm hosszú, 1805 mm széles és 2,7 méteres tengelytávú Niro méretre valamivel a Kia Sportage alatt marad, de egy átlag Cee’dnél nagyobb. Elölről hozza a kiás formai elemeket, jellegzetes hűtőmaszkot, lámpát látunk szemből. Oldalról a krómkilincsek, díszcsíkok látványosak, hátulról pedig a lámpatervező osztálynak kellett volna valami extra jellegzeteset alkotni. Nem sikerült. Ugyan mindent bedobtak, mégsem lett az igazi a LED-es diódákkal meghintett lámpatest. A Niro sűrű, masszív, strapabíró autónak tűnik.

Masszív, strapabíró megjelenésű autó a Niro

Masszív, strapabíró megjelenésű a Kia Niro

Belső tér, csomagtartó

A krómozott kilincsek megfogásával, az ajtók nyitásával már érezni is ezt a masszív jelleget, amit az autó külseje sugároz. A kilincs nehéz, az ajtó úgy csukódik, ahogy komoly, nagy autók ajtajai szoktak csattanni. Odabent a kissé komor hangulatot a puha, kellemes tapintású borítások, a kényelmes ülés és a látványos műszerfal oldja. A minőségérzettel nincs baj, az anyagválasztás is gondos munkának tűnik, és extra is van benne elég. Így ősszel, télen a lassan már megszokott ülésfűtés mellé lassan felzárkózó kormányfűtés az egyik leghasznosabb dolog. Jelentősége persze nem hasonlítható a tűz felfedezéséhez, de mégis jó dolog. Pláne, hogy a Niróban gyorsan és érezhető mértékben melegszik a volán.

Jellegzetes a kerek közepű kormány

Jellegzetes a kerek közepű kormány

Műszerfala a klasszikus, két kerek műszerből álló elrendezésű, de a fordulatszámmérő helyett olyan műszer van, ami az energiaáramlás irányáról, mértékéről tájékoztat, a kettő között pedig a fedélzeti számítógép menüjében lehet elveszni. Persze van két külön üzemanyagszint-mérő is, egy a benzin-, egy pedig a villanymotor tápanyagszintjét mutatja. Az autó kezelhetősége is átgondolt, minden logikus helyen található, mindössze a pedálos rögzítőfék lehet szokatlan az európai ízlésnek, de mivel automatikus váltó kapcsolgatja a fokozatokat, nincs különösebb hátránya ennek a megoldásnak sem. Dicséretes a telefon egyszerű csatlakoztatása a fedélzeti rendszerhez, ami gyors és fájdalommentes folyamat, és az autó szőnyegei is masszívak és egész könnyen takaríthatók.

Kerek műszerek között a fedélzeti számítógép kijelzője

Kerek műszerek között a fedélzeti számítógép kijelzője

Kompakt méretéhez képest a Niro belseje élhető, tágas hely. Hátul is. Csomagtartója a katalógus szerint 427 literes – az akksik a hátsó ülések alá kerültek -, lehajtott háttámlákkal pedig 1425 literes, sík rakodófelület alakítható ki. Vannak hátul oldalsó mély árkok a magasabb cuccoknak, és a csomagtartó padlója alá is lehet még pakolni. Érdekes, hogy az autó 12 voltos akksija is ide hátra, a jobb oldali kis fedél alá került. Pótkerék sajnos nincs benne.

Praktikus elrendezésű, 427 literes csomagtartó

Praktikus elrendezésű, 427 literes csomagtartó

Milyen vezetni?

Adatlap

Kia Niro

Motor Soros négyhengeres benzinmotor és villanymotor 1580 cm3
Teljesítmény 105+43,4 LE,összteljesítmény:  141 LE
Nyomaték Együttesen: 265 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1 sec
Végsebesség 162 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,8-4,4 liter kerékmérettől függően
Listaár 7 449 000 forint

A Niro orrában 1,6 literes, 105 lóerős benzinmotor dolgozik, amelynek a 43,5 lóerős csúcsteljesítményre képes villanymotor segít be, ha kell. Sőt, a benzinmotor helyett is tud dolgozni, ha ráérünk finoman gyorsulni, akkor tisztán elektromos hajtással is el lehet érni a Niróval a 120 km/órás sebességet. A két motor együttesen 141 lóerős csúcsteljesítményre és 265 Nm nyomaték leadására képes. A villanymotort 1,56 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátorcsomag látja el energiával. A 33 kilogrammos akksipakk a csupán 45 literes üzemanyagtartállyal együtt a hátsó ülések alatt helyezkedik el, míg az autó saját, 12 voltos picinyke akkumulátora a csomagtartóban kapott helyet, egy oldalzsebben. Az autó álló helyzetből elektromos üzemmódban indul, és finoman adagolva a gázt, ráérősen gyorsítva képes tisztán villannyal is haladni. A való életben, igazi forgalomban ezt szinte lehetetlen reprodukálni, alighogy a villanymotor meglódította a kasztnit, máris morog a benzinmotor is.

A hibrid rendszert a Toyota Priusétól eltérő módon dupla kuplungos automatikus váltóval oldották meg a koreaiak, így a leheletfinom, szinte érzékelhetetlen terhelésváltások elmaradnak ugyan, viszont a lepadlózott autóban a fokozatmentes váltó idegesítő üvöltését sem kell elviselni. A hibrid autók egyik lélekmelengető tulajdonsága, hogy fékezésnél nem fűtik el a mozgási energiát, hanem egy részét elteszik a későbbi induláshoz. Városban araszolva ez aranyat ér, de lejtőn gurulva, piros lámpához érve is alaposan megváltoztatja a vezetési szokásokat. A többi autós nyilván teljesen idiótának tartja a lejtőn folyamatosan világító féklámpával ereszkedő hibridest, pedig neki igazából ilyenkor jó. Dagad az akksi és a fékbetétek sem kopnak.

Kényelmes belső, szép, jó tapintású anyagokból

Kényelmes belső, szép, jó tapintású anyagokból

Futóműve komfortos és bár az autó szabadidő-autósan magas, mégis vidáman lehet vele beesni gyorsabb kanyarokba is, a kasztni nem dől jobbra-balra. Fékét viszont szokni kell, nincs könnyen érezhető munkapontja, hanem a hosszú úton járó fékpedál szép lassan, egyenletesen kezdi lassítani a kocsit. Megáll, de elsőre biztos leizzad benne az ember.

Költségek

A Kia Niro árlistája nem túl zavarba ejtő. Összesen egyféle motorral rendelhető az autó – ez az 1,6-os benzines – és a felszereltségi szintek száma is mindössze kettő, LX és EX. Az olcsóbbik LX változat 7 449 000 forintba kerül – akciósan 6 999 000 -, a drágábbik, jobban felszerelt változat alapára 8 049 000 – akciósan 7 599 000 forint. Az LX-hez rendelhető még Komfort csomag 150 ezer forintért – fűthető első-hátsó ülések és kormány, tolatóradar – Advanced Driving Assistance (LX) csomag 160 ezerért -, AEB (Automatikus vészfékrendszer, gyalogos- és autófelismeréssel) intelligens tempomat, Supervision műszeregység – valamint vontatási csomag 50 ezerért és metálfény 140 ezerért.

Az EX változathoz az itt felsoroltakon kívül rendelhető Advanced Driving Assistance (EX) csomag 350 ezerért – pluszba BSD (Holttérfigyelő rendszert) és RCTA (Hátsó keresztforgalom-figyelő rendszert) is tartalmaz. Prémiumcsomagot 800 ezerért – ez vezeték nélküli mobiltelefon-töltőt, 230 voltos csatlakozót, intelligens kulcsot nyomógombos indítással, automata parkolórendszert, navigációt, fém küszöbvédőt és pedálburkolatot, xenonlámpákat és 18 colos felnit tartalmaz -, ehhez további 400 ezerért rendelhető bőr üléskárpit deréktámasszal, elektromos ülésmozgatással és szellőztetéssel. A napfénytető 200 ezer forintba kerül.

Duplakuplungos automatikus váltó

Duplakuplungos automatikus váltó

A teszthét alatt megtett bő 600 kilométer után 5,6 literes átlagfogyasztás jött ki a számolás végén. Ebben bő 400 kilométer 130-as autópályás menet is benne van, ami nem éppen a hibridek kedvenc terepe.

Mellette – Ellene
  • Takarékos városi üzem
  • Tágas belső
  • Jól vezethető
  • Minőségi utastér
  • Furcsa fék
  • Nem túl erős megjelenés
  • Apró tank

Hány pontot adnál a hibrid Kia Niro-nak?
átlag
7.47
szavazat
602
Hány pontot adnál a hibrid Kia Niro-nak?