Röviden – Ford Kuga 2016
Mi ez? A Ford második generációs kompakt szabadidő-autójának frissített, 2016-os változata
Mi tud? Pofásabb külsőt, komfortosabb belsőt és új, 120 lovas 1,5-ös dízelmotort is kapott
Mibe kerül? A típus alapára kicsivel 7 millió forint fölött kezdődik
Kinek jó? Bárkinek, aki pofásabb, élhető utasterű szabadidőautóra vágyik
A sötétített hátsó ablakok alapáron járnak a 4531 milliméter hosszú autóban

A sötétített hátsó ablakok alapáron járnak a 4531 milliméter hosszú autóban

A Ford Kuga második generációja 2013-ban mutatkozott be. Elődjéhez képest 8 centit nyúlt az autó, miközben alacsonyabb és keskenyebb is a karosszériája, belseje sokkal tágasabbá vált, csomagtartója pedig érezhetően, 80 literrel bővült az első generációs modelléhez képest. A 2016-os ráncfelvarrás már közel sem lett ennyire mélyreható. Kintről leginkább az amerikai modellek stílusát idéző markáns, hatszögletű hűtőmaszk a leglényegesebb változás, frissek a kanyarkövető és automata funkcióval is rendelhető első lámpatestek is, amelyekben LED-es nappalifény-betét található, illetve formailag frissültek a hátsó lámpák is.

A sportosabb ST változat fekete betétes hűtőmaszkot kapott

A sportosabb ST változat fekete betétes hűtőmaszkot kapott

Emellett a motorháztető is kapott pár új domborulatot. Utóbbi nem csupán esztétikai, hanem biztonsági újítást is jelent, aminek a motorháztetőn landoló gyalogosok örülhetnek majd a legjobban. A ráncfelvarrások szinte kötelező elemei az új felnik, színek megjelenése is, így a Kuga is kapott mindkettőből. A mezei Kuga mellett két extrább kivitel is rendelhető, a sportosabb, fekete betétes hűtőmaszkkal és kevesebb krómmal érkező ST, valamint a csúcs Vignale kivitel, ami szinte külön márka a márkában. Ez extra zajszigetelést, spéci bőrkárpitot jelent és csak a legerősebb motorral rendelhető.

Okosabb, kényelmesebb: Ford Kuga 2016 3

Történt változás a motortérben is, új motorral bővült a kínálat, az 1,5 literes, 120 lóerős négyhengeres személyében, amely az egyik kétliteres változat helyére érkezett. Az erősebb dízelek – 2,0 literes 160 és 180 lóerős teljesítménnyel – megmaradtak, az összkerekes Kuga továbbra is csak azokkal rendelhető, az új, 120 lovas motor pedig csak az elsőkerék-hajtású változatokhoz.

Utasterében az egyszerűsített, logikusabb elrendezésű kezelőfelület, illetve középkonzol az újdonság, emelett már fűthető kormánykerékkel is rendelhető az autó, ami télen, hideg autóba ülve sokkal nagyobb élményt nyújt, mint azt képzelnénk. A 8 colos kijelző képe szép, a mögötte lévő számítókapacitás pedig bőven elég az élvezetes működtetéshez. A Sync 3 fantázianevű rendszer jóval fürgébb, mint az előd, és kezelése is egyszerűbb, hála a funkciókhoz párosított igazi gomboknak és a hangvezérlésnek.

Átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb az összes kezelőszerv

Átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb az összes kezelőszerv

Vezetőtámogató, illetve biztonsági rendszerekkel is jól áll a megújult Kuga, a parkolóasszisztense már önműködő párhuzamos és merőleges parkolásra is képes. Robotféke a korábbi 30 helyett 50 km/óráig működőképes és tolatásnál a keresztirányú forgalmat is szemmel tartja, illetve figyelmeztetni a vezetőt a veszélyre. Ezen felül sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő és távolságtartó tempomat is található az extralistán.

 Dízelmotorok:

  1.5 TDCi (120 LE) 2.0 TDCi (150 LE) 2.0 TDCi (180 LE)
Motor   Soros négyhengeres turbódízel Soros négyhengeres turbódízel Soros négyhengeres turbódízel
Lökettérfogat cm³ 1499 1997 1997
Furat mm 73,5 85,0 85,0
Löket mm 88,3 88,0 88,0
Kompresszió 16:1 16:1 16:1
Max. telj. kW (LE) 88 (120) 110 (150) 132 (180)
  @ ford. 3600 3500 3500
Max. nyom. Nm 270/300* 370 400
  @ ford. 1500 – 2000 2000 – 2500 2000 – 2500

Csomagtartója papíron átlagos méretű, 456 literes, amit a hátsó ülések támlájának lehajtása után 1603 literesre lehet tágítani, az így kapott rakfelület azonban nem lesz teljesen sík. A motoros csomagtartó-ajtó nyitás néha mókás dolog, de itt rettentő lassú a folyamat. Jobb kézzel nyitni, csukni, még ha koszolódnak is az ujjak.

Kellemes, szemnek is szép kényelmes az új Kuga belseje. A fűthető kormány pedig imádnivaló

Kellemes, szemnek is szép kényelmes az új Kuga belseje. A fűthető kormány pedig imádni való

Milyen vezetni?

A Ford sok más autómárkához hasonlóan úgy próbálta meg feldobni az általában egy kaptafára készülő sajtóutak egyhangúságát, hogy nem fix helyszínre vitte az autót – a VW az Amarokkal például Albániába szervezett hasonlót  – hanem egy hosszan elnyúló, kalandtúraszerű bemutatóláncot talált ki a megújult Kugának. A durván 5000 kilométeres, Athéntől Európa legészakibb pontjáig tartó menetet tucatnyi állomásra bontva osztották el a meghívottak közt. Az északi népek gyorsan rácsaptak a nekik izgalmas déli szakaszokra, nekünk pedig a Helsinkitől Vaasáig tartó, nagyjából 450-500 kilométeres szakasz jutott.

A fotózásra elherdált időt gyorshajtással kellett később behozni

A fotózásra elherdált időt gyorshajtással kellett később behozni

Benzinmotorok:

    1.5 EcoBoost (120 LE) 1.5 EcoBoost (150 LE) 1.5 EcoBoost (182 LE)
Motor   Soros, 4 hengeres turbós benzinmotor Soros, 4 hengeres turbós benzinmotor Soros, 4 hengeres turbós benzinmotor
Lökettérfogat cm³ 1498 1498 1498
Furat mm 79.0 79.0 79.0
Löket mm 76.4 76.4 76.4
Kompresszió   10.0:1 10.0:1 10.0:1
Max. telj. kW (LE) 88 (120) 110 (150) 134 (182)
  @ ford. 5500 6000 6000
Max. nyom. Nm 240 240 240
  @ ford. 1600 – 3000 1600 – 4000 1600 – 5000

Elsőre ugyan jónak hangzik a finnországi vezetés, de ha már vezetett valaki dögunalmas 450 kilométert, az ilyen lehetett. Havas, nagyjából nyílegyenes úton és autópályán, változatos sebességkorlátozásokkal, de legfeljebb 110-zel, lépten-nyomon traffipaxszal. Na, egy ilyen, még a rendelkezésre álló idővel is csapnivalóan  ellátott úton kellett volna élményeket gyűjteni. Nehezen jött össze. Ja és az új, 1,5-ös, 120 lovas dízelmotort el se hozták, hiszen ahhoz csak elsőkerekes hajtáslánc párosítható.

Télen, hóban jól jöhet az összkerék-hajtás. Valószínűleg ezért nem kaptunk elsőkerekes, de az új motorral felszerelt Kugákat

Télen, hóban jól jöhet az összkerék-hajtás. Valószínűleg ezért nem kaptunk elsőkerekes, de az új motorral felszerelt Kugákat

Szóval legfeljebb 110 zel autózva remek jószág a Ford Kuga a kétliteres csúcsdízellel. Csendes is, erős is, kormányzása is élvezetes, mint ahogy a legtöbb újkori Fordé is ilyen. Utastere szellős, tágas, a 269 centis tengelytáv teljesen élhető belsőt kínál. A korábbi kaotikus Ford-gombhalmaz már a múlté, a racionalizálással a Kuga is beállt a szerethető, könnyen kiismerhető Fordok sorába. Fogyasztást sajnos a bemutatókon nem tudunk mérni, de a tartós 90-110-es tempó mellett a fedélzeti számítógép által mutatott bő 7-8 liter nem tűnik ígéretesnek.

Hogy tetszik az új Ford Kuga? Pontozz!
átlag
7.73
szavazat
868
Hogy tetszik az új Ford Kuga? Pontozz!

BestCars_620x310