Röviden – Suzuki Ignis 2016 | |
---|---|
Mi ez? | Vadiúj kisautó a Suzukitól, ami ha elég messziről és hunyorítva nézzük, szabadidő-autós jegyeket is mutat |
Mi tud? | Meglepő módon tágas és nem annyira meglepő módon jól manőverezhető apró városi jószág |
Mibe kerül? | Még nincs ára, de ne legyenek illúzióink, nem lesz annyira olcsó, mint szeretnénk |
Kinek jó? | Városi használatra, fiatal csajoktól idősebb sofőrökig bárkinek |
Az új Suzuki Ignisnek csak nevében van valami köze az elődjéhez. Szomorú városi szükségautó helyett a teljesen új modell kintről csinos, belül praktikus és 1,2-es benzines motorjával még vezetni is mókás. Van belőle nagyon lágy hibrid változat és összkerékhajtású kivitel is, valamint az ötfokozatú manuális váltó automatizált variánsa is rendelhető bele.
Külső, karosszéria
A Suzuki 2020-ig skálázott jövősejtése azt jelzi, hogy a növekvő autópiac mellett szinte az összes kategóriában csökkenni fognak az eladások. Kivéve a kis- és közepes méretű szabadidő-autókét, amik iránt még nőni is fog a kereslet. A legdurvább, 127 százalékos növekedést épp abban a kategóriában várják, amiben az új Ignis is indul.
Az apró, szabadidő-autónak látszó városi izé kategóriában. A külsőt ennek szellemében rajzolták meg, az autó tömzsi, magas, remek első hátsó terepszögekkel – elöl 22, hátul 38,8 fok -, tekintélyes hasmagassággal – 180 milliméter – és hogy valóban le lehessen vele menni az aszfaltról, összkerékhajtás is kerülhet bele.
A Suzuki szerencsére nem akar teljesen egyforma, egymástól szinte megkülönböztethetetlen darabokból álló modellpalettát. Mondjuk ennek valószínűleg az összes Suzuki modell örül, aminek csak egyszer is az orra elé került egy SX4 S-Cross. Ennek szellemében az új Ignis is egyedi megjelenést kapott, bár a kasztin az inspiráló Suzuki Cervo jellegzetes elemein túl az előző Swiftből, az első generációs Vitarából is kerültek át rá apró utalások. Méreteit tekintve egész apró az új Ignis, 3,7 méter hosszú, 169 centi széles és 159,5 magas, tengelytávja pedig 2435 milliméter. Az Ignis 14-féle színben rendelhető, amiből 5 kéttónusú kivitelben is elérhető, fekete tetővel.
Keresd a hasonlóságot a két autó között!
Belső tér, csomagtartó
Az új Ignis belső tere sokkal tágasabb mint az a külső méretei alapján indokolt lenne. Hátsó ülései két darabban – a hátsó pad csak két embernek nyújt elegendő helyet – előre-hátra tologathatóak, attól függően, hogy nagyobb csomagtérre vagy kényelmesebb utastérre van éppen szükség. Emellett a háttámla dőlésszöge is állítható. A háttámlák lehajtása után óriási csomagtartót kapunk, de sajnos az ülések elég nagy lépcsőt képeznek, így a sík, nagy felületű padló csak álom ebben az autóban. A csomagtartó mélyén pótkerék helyett csak defektjavító szettet találunk.
A csomagtér űrtartalmának meghatározása nem könnyű feladat, mert van belőle fix hátsó üléssoros és tologatható is, illetve a háttámlák ledöntésével és a pótkeréküreg kihasználásával még tovább bonyolítható a dolog. A legkisebb érték a katalógusban 260 liter, míg a legnagyobb 1100 liter.
Belső tere kétszínű, a kényesebb helyeken fekete, a kevésbé veszélyeztetettek pedig fehér színűek. Ezen felül néhány műanyagelem ezüstös titán, vagy narancsos színt is kap. Az utastér valószínűtlenül tágas, én 190 centivel nagyon kényelmesen elfértem a saját méreteimre beállított vezetőülés mögött.
Boszorkányság, de tényleg nem ért a térdem a vezetőülés háttámlájához, és a fejem fölött is bőven maradt 4-5 centi a tetőig. Vállban már nem ennyire széles az autó, de mivel négyszemélyes, a hátsó sor még így is elég szellős. Klasz, hogy a hátsó ülések előre-hátra tologathatóak és a háttámla dőlésszöge is állítható.
A berendezés műanyagjai kemények, de nem látszanak olcsónak, és a kivitelezés, illesztések is rendben vannak. Egyedül az ülések sportosnak látszó, magas szivacspereme tűnik sérülékenynek, de ez majd kiderül. A szabadidő-autós hangulatú kasztniban az üléspozíció is magas, a külvilágot, forgalmat teljesen jól átlátni belőle.
Az Ignis műszerfala két mutatós műszerből áll, a nagy középső sebességmérő mellé a bal sarokba apró fordulatszámmérő is került, jobb oldalra pedig a fedélzeti számítógép kijelzőjét tették. Tárolórekesz, pohártartó és 12 voltos, valamint USB-csatlakozó is került bele. A legtöbb kezelőszerv logikus helyen található, jól használható, bár a klímakonzol hőmérséklet-állítója, illetve ventilátorkapcsolója furcsán állítható, de ennyi különcség belefér.
Milyen vezetni?
Adatlap
Suzuki Ignis 2016
Motor | Soros négyhengeres benzinmotor, 1242 cm3 |
Teljesítmény | 90 LE / 6000 ford/perc |
Nyomaték | 120 Nm / 4400 frd/perc |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,2 s (11,8 hibrid) |
Végsebesség | 165/170 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,6 liter |
Listaár: | – |
Az Ignis mindössze egyetlen 1,2-es benzinmotorral rendelhető. Hogy mégis legyen valamiféle választékszerűség, van belőle hibrid változat is. Komoly dologra ne tessék gondolni, egy indítómotorral egybeépített generátorból és egy Nokia akkumulátornál valamivel nagyobb lítiumion-akkumulátorcsomagból áll.
A villanymotor önmagban képtelen megmozdítani az autót, így főleg gyorsításkor segít be a benzinmotornak. A hibrid Ignis gyorsulása a plusz tömeg ellenére is jobb, mint a tisztán benzinesé, igaz, csak pár tizedmásodperccel.
Ignist vezetni mókás dolog. A forgalom jól átlátható, az üléshelyzet kényelmes, az 1,2-es benzinmotor szűken 90 lóereje érzésre korrekt módon repíti a pillekönnyű – kiviteltől függően 810 és 920 kg körüli – kasztnit. A katalógusban 11,8 és 12,2 másodperces érték van a gyorsulás rubrikában, ami nem túl fényes, de az autóban ülve nem tűnik vészesnek. Sőt.
A kelleténél talán sportosabbra hangolt futóművel és a tisztességes, bár csak ötfokozatú váltóval tényleg egész jó autózni. A motor csendes, 130-as autópályás menetnél 3400-at pörög a kis motor, mégsem ez a leghangosabb utazás közben, hanem a tükrök felől érkező menetszél. Fogyasztásáról egyelőre semmit nem tudunk mondani, majd a hazai tesztautónál kiderül, mit tud az autó.
Mikortól, mennyiért?
Az új Suzuki Ignis jövő év elejétől tűnhet fel a hazai utakon. Sajnos nem Esztergomban készül majd, hanem egyenesen Japánból érkezik az új Ignis, így nem meglepő, hogy nem lesz túl olcsó, német autós lapok 11 900 eurós indulóárról írnak, ami jelenlegi árfolyamon átszámolva 3,75 millió forintnak felel meg. Ami elég sok egy ilyen apró autóért, bármennyire jól sikerült darab is.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|