Dupla, krómkarikás kipufogó és fémszínű védőlemez-imitáció dobja fel a Stelvio hátulját. A lőrés-szerű hátsó szélvédő miatt a kilátás hátra elég gyatra. persze vásárolható tolatóradar és -kamera is
Mindig adtak a formára az olaszok, az egyik kerék szebb, mint a másik az összesen 13-féléből (17-estől 20-ig). Ez épp 20-as
Szép a Giuliáéval egyező műszerfal. Az anyagok többsége is éppúgy minőségi, mint az összeszerelés
A kétliteres, 280 lóerős, turbófeltöltős benzinmotor 2500/perctől húz igazán, és nem érdemes 5500/perc fölé pörgetni
A rádió és a mobil kezelőgombjai a jobb kormányküllőn. Mivel próbautunk megelőzte a nemzetközi menetpróbát, az emblémát leragasztották
A tempomat kezelőgombjai a bal kormányküllőn, kiegészítve a lejtmenet-szabályzó gombjával és persze a motorindító-leállító gombbal
Ez a nagyobbik, a 8,8 col átlójú kijelző. A kisebbik hat és feles. A képe lehetne élesebb
BMW mintájú fokozatválasztó kar jár a nyolcfokozatú ZF automatához. A középkonzol kijelzőjét kontrollerrel lehet vezérelni (mint a BMW-ben) a kijelző nem érintőképernyő!
Csak így, ragasztószalagokkal felcicomázva vezethettük a Stelviókat a jóval a hivatalos menetpróba előtt
Még az ajtó is gusztusos. A felső élt és a könyöklő környékét puha műanyag borítja. Az ablakemelő és egyéb gombok is jobb minőségűek, mint korábban
Nemcsak úgy néz ki, mintha jól tartanának, hanem valóban is masszívan tartanak az első ülések. Kell is, mert a Stelvio magas felépítésért meghazudtoló kanyarsebességekre (oldalgyorsulásokra) képes
Ha valaki szeretné, bordó belsőt is kaphat. vagy lehet, hogy ez már túl merész?
Jól mutatja az utastér elrendezését és térkínálatát a metszetkép. Hátul sem szűk a Stelvio: ha teljesen hátratoljuk az első ülést, hátra még mindig befér egy 165 centis utas. Elöl pedig táncolni lehet...
Hátul kicsit rázósabb az utazás (hiszen szinte a keréken ül az ember), de az ülés maga kényelmes, és oldalirányban is jobban tart, mint a hátsó ülések többsége
A hátsó utasoknak is jár szellőző, no meg - a modern időkre utalva - két USB csatlakozó
Pakolás szempontjából kedvező formájú (csaknem téglatest alakú), és körülbelül a versenytársakéval egyező méretű az 525 literes csomagtartó, ami alá pótkerék is befér
Ma már egy Alfa sem nélkülözheti: elektromos csomagtér-ajtó csukás. pedig annyira nincs is rá szükség, hiszen az ajtó alumíniumból készül
Nem a hátsó ülések háttámlájának tetején, hanem az ülőlap alatt, a sarkokon találhatjuk a támladöntő karokat. Amúgy van belőlük a csomagtartó felől is. csak a támla dönthető, az ülőlap nem!
Amennyire lehetett a szélvédő alá tolták (a tömegelosztás kedvezőbbé tétele miatt) a hosszában álló, az alapvetően a hátsó kerekeket hajtó kétliteres, 280 lóerős, turbófeltöltéses benzinmotort. A hátsó kerekek tapadásvesztésekor az elsők is bekapcsolódnak a munkába (elektronikus vezérlésű többlemezes kuplung közreműködése révén)
A Monte Cassino-i Apátság előtt pózol a Stelvio
Kimondottan imád kanyarodni a Stelvio, ami eközben mindent megtesz, hogy szórakoztassa a vezetőjét: elhalmozza visszajelzésekkel minden irányból
A 280 lóerős benzinmotorral 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Stelvio, a végsebesség 230 km/h. Szabvány szerint mérve az átlagfogyasztása 7 l/100 km. A 210 lóerős, 2,2 literes dízel papíron beéri 4,8 literrel, ennek gyorsulási ideje 6,6 s, végsebessége 215 km/h