Röviden – Smart Electric Drive, 2017 | |
---|---|
Mi ez? | A Smart harmadik generációjának elektromos változata, két vagy négy ajtóval |
Mi tud? | Kb. 100-110 km-es biztos hatótávval dinamikusan elgurulgatni, kis helyen parkolni, behajtani mindenhova, ahová benzinnel, gázolajjal majd egyre kevésbé lesz szabad |
Mennyibe kerül? | Egyelőre titok a hazai ár, de nagyjából 6 millió forintos kezdő ár becsülhető |
Kinek jó? | Ideális városi jármű, tökéletes car sharing-alap, de hosszú távú utazásokra nem alkalmas, még annyira sem, mint az egyenáramú gyorstöltés lehetőségét kínáló más elektromos modellek |
Hemzseg: v. HÖMZSÖG: szűk helyen létező vagy öszveszorult apróbb állatokról mondjuk, midőn folytonos mozgásban vannak, forognak; máskép: nyüzsög, bizseg, bozsog. (A magyar nyelv szótára, 1862.) Na, hát szerintem ezt fogják csinálni a villany-Smartok hamarosan Európa-szerte. A Mercedes kisautó-üzletága ugyanis az összes mai autós trend figyelembe vételével alkotta meg (pontosabban készíttette el a Renault-val) az új Smart elektromos változatát.
Ezek a trendek: a gazdag országok fiataljait egyre kevésbé érdekli az autó úgy egyáltalán. A városiak nem saját autót akarnak, hanem mobilitást. Nagy családi autók helyett kis kocsikkal akarnak mozogni az emberek a városban, nagyot majd bérelnek a hosszabb utakhoz. Egyre fontosabb a népeknek a konnektivitás, a folyamatos jelenlét a digitális világban. A nagyvárosokban terjednek az egyre drasztikusabb korlázotások a belsőégésű motoros autókra. Az államok, városok egyre inkább ösztönzik az elektromos autók vásárlását. Gyorsan terjed az autómegosztás intézménye. Az autók új közösségi vagy egyéb szolgáltatások platformjaivá válnak.





A Smart Electric Drive, mint új modell ezzel az összes trenddel kompatibilis. Szinte már nem is autó, hanem valami fura négykerekű online platform – de azért hellyel-közzel még a hagyományos paradigmarendszerben is értékelhető szerkezet. Főleg az autószerűbb négyszemélyes változat.