Röviden – Suzuki Ignis
Mi ez? 2016-ban bemutatott, kicsike Suzuki, szabadidőautós beütésekkel a korábbi Suzuki Ignishez kevés köze van. (Tekintélyes hasmagassággal rendelkezik és 4×4-es változatban is kapható)
Mi tud? Kívül kicsi, belül tágas, divatos, szerethető városi járgány
Mibe kerül? A mezítlábas GL változat 3 755 000 forint, míg a legpuccosabb GLX 5 040 000 Ft.
Kinek jó? Városba szinte bárkinek, aki takarékos, vidám és belül tágas autót szeretne

 A Suzuki alaposan kimaxolta a szabadidőautó kategóriát. Ott a Jimny, a Vitara, az SX4 S-Cross és most a tornasor végére befutott az Ignis is. Van miből választaniuk a vevőknek, ha már annyira rápörögtek erre a kategóriára, hogy az előrejelzések szerint 127 százalékkal nőnek majd az eladások ebben a szegmensben 2020-ig.

Külső

Méreteit tekintve apró az új Suzuki Ignis, mindössze 3,7 méter hosszú, 169 centi széles és 159,5 magas, tengelytávja 2435 milliméter. Összesen 14-féle színben rendelhető, amiből 5 kéttónusú kivitelben is elérhető, amihez fekete tetőt ajánlanak. A forma szerencsére meg sem próbál idomulni a többi Suzuki modellhez és ez így van jól. Minden típusnak megvan a maga jellegzetessége, így az Ignis is különleges, egyedi darab . Magas, kurta és tömzsi autó, remek terepszögekkel, rendes hasmagassággal. Mint egy picike SUV.  Az egyediség mellett még pár formai poén is belefért, amik korábbi Suzuki modellek egy-egy jellegzetesebb elemének átvételét jelentik.

Az alábbi Suzuki modellek közül mindegyik adott valamit az j Ignisnek. A Cervo a jellegzetes, Adidas hangulatú három ferde csíkot, a Vitara a motorháztető szélein látható dekorbetéteket, a Swift pedig az A-oszlop kialakítását.

Untitled-1

FUJI5986

Az új Ignis belsejével kapcsolatban a legfontosabb talán az, hogy baromi nagy, tágas teret építettek körül egy kicsike autóval. Röhejes, de a 3,7 méter hosszú, 243 centis tengelytávú autóban 190 centiméteres testmagassággal is jókedvűen lehet utazni. És nemcsak elöl. A belső vidám, alapból kétszínű, amihez még színes műanyag kiegészítők is járnak. A kék tesztautó belsejében éppen titán színű műanyag került, de lehetett volna narancs is az ajtófogantyú és a középkonzol oldala.

Belső

Berendezése főleg kemény, masszív műanyagokból épül fel, de a rafinált színhasználattól nem tűnik zavaróan olcsónak a belső. Szép, átlátható a műszerfal, amely a hagyományos mutatós rész mellett folyadékkristályos kijelzőt is kapott a sebességnél és motorfordulatszámnál összetettebb információk megmutatására.

Tárolórekeszek és USB, valamint 12 voltos csatlakozó is található a középkonzolon. A belső otthonos, az üléspozíció kicsit ebédlőasztalosabb a megszokottnál, cserébe egész jól kilátni belőle mindenfelé. Bár az Ignis elérhető mobil hátsó üléssorral is, de a GL felszereltségű tesztautóban a hátsó ülések sajnos nem tologathatóak és a háttámlájuk is fix. Persze le lehet őket hajtani, ha nagyobb csomagtartóra van szükség, de menet közben, ha ülnek rajtuk, akkor a háttámla dőlésszöge is állandó. Viszont így öt személy utazhat benne, szemben a csúsztatható hátsó üléses variánssal, amelynél négy fő szerepel a forgalmiban.

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis 3

 

Praktukis, szép műszerfalat kapott az autó. Vannak benne mutatós és digitális részegységek egyaránt

Praktukis, szép műszerfalat kapott az autó. Vannak benne mutatós és digitális részegységek egyaránt

Csomagtartója szintén tekintélyes méretű, 260 és 1100 liter között több lépcsőben variálható, második üléssora két részletben dönthető előre. Lehajtott ülésekkel nem kapunk sík rakodófelületet, az ülések ott trónolnak a tér közepén. Pótkereket hiába keres az ember az üreg mélyén, ott csak a szokásos defektjavító néz vissza szemtelenül.

Motor

Adatlap

Suzuki Ignis 1,2 GL 2WD

Motor Soros négyhengeres benzinmotor, 1242 cm3
Teljesítmény 90 LE / 6000 ford/perc
Nyomaték 120 Nm / 4400 ford/perc
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 s
Végsebesség 165/170 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,6 l/100km
Listaár: 3 755 000 forint

A Suzuki Ignis jelenleg egyetlen motorral vásárolható meg, ez pedig az 1,2 literes, négyhengeres benzines, 90 lóerős csúcsteljesítménnyel. Bár 90 lóerő nem a világvége, a karosszéria kicsivel 800 kg feletti saját tömegéhez teljesen korrekt. Városban elég fürge, bár a bizonytalan, ötfokozatú kézi váltóval nehéz szaporán váltani a fokozatok között. Városból kiérve még mindig jól élhető, pörgös, zajmentes kis dobozban közlekedhet az Ignis tulaj, és itt a fogyasztást is valószínűtlenül kis értékre lehet zsugorítani.

Autópályán aztán már előjönnek a zajok, de leginkább kintről szivárognak be és főleg a menetszél okozza őket. A motor hangja még szabályos autópályás sebesség mellett sem zavaró, 130-nál kicsivel 3500 alatti értéket mutat a fordulatszámmérő. Bár itt már nincs sok erőtartaléka a motornak, ha sztrádán kell előzni, azt nem lehet csak erőből, ész nélkül megoldani.

Vezetés

A tesztautón még téli gumi feszített, nem is a legolcsóbb fajtából, mégis szórakoztatóvá vált tőle már egy-egy kicsit tempósabb kanyar is. Az autó egy jól érezhető ponttól elkezdett mókásan sodródni, ami inkább élvezetes volt, mint ijesztő. A határozottabb fékezésre érkező veszett ABS kerregés és a szinte lassulás nélkül tovacsúszó autó már kevésbé vicces dolog.

Futóművét talán egy lehelettel sportosabbra hangolták, mint ami kényelmes lenne, de kisautókhoz mérten egész ügyesen tartja stabilan az autót. A kisebb úthibákat megérezzük felette, de a látványosabb, nagyobb egyenetlenségeket szépen elsimítja. Az autó 18 centis szabad hasmagasságával és jó terepszögeivel pedig akár a gonoszabb földutakat sem kell vele elkerülni.

90 lóerős az 1,2 literes, szívó benzinmotor. Csúcsnyomatéka 120 Nm

90 lóerős az 1,2 literes, szívó benzinmotor. Csúcsnyomatéka 120 Nm

Kurta, tömzsi kasztni, jó terepszögekkel, tágas belsővel

Kurta, tömzsi kasztni, jó terepszögekkel, tágas belsővel

Városban egyedül a gyengébben felszerelt modellből hiányzó tolatókamera/radar jött volna jól, de ez is csak azért, mert már csak elvétve találkozni olyan új autóval, amiben ezek egyike sincs benne. Igazából hamar meg lehet szokni az Ignis kiterjedését, tolatásnál a legjobb támpont a hátsó üveg síkja. Hiszen ott nagyjából már vége is van az a járgánynak. Fordulóköre szenzációs, szinte egy pingpongasztalon megfordul, – feltéve, ha az legalább 9,4 méteres – és a karosszéria is könnyen átlátható, parkolni is könnyű vele. Nem annyira meglepő, hogy a maga 3,7 méterével olyan helyekre is befér, ami mellett a többi autós orrot lógatva elhajtana.

Költségek

A legtöbb tesztautóval ellentétben az Ignissel nem próbáltam takarékosan autózni. Nem volt rá idő. Rengeteg városi menettel és jó pár száz 130-as autópályás kilométer után 5,4 literes átlagfogyasztás jött ki.

 Az Aktuális Suzuki Ignis árlista így néz ki:

Suzuki Ignis GL 1.2 5MT 3 755 000 Ft
Suzuk Ignis GL+ 1.2 5MT 4 140 000 Ft
Suzuk Ignis GLX 1.2 AGS 2WD 4 940 000 Ft
Suzuk Ignis GL+ 1.2 5MT 4WD 4 540 000 Ft
Suzuk Ignis GLX 1.2 5MT 4WD 5 040 000 Ft

Ezeken felül a gyöngyház- és metálfényre lehet még költeni – 95 ezer forintot – a kéttónusú felár pedig 50 ezer forint. A kiterjesztett garancia bruttó díja 12 hónapra vagy 150 000 km-re: 44 500 forint,  24 hónapra vagy 150 000 km-re: 65 400 forint.

Pár apró termetű konkurens és a belépőmodellek árai:

Fiat Panda 1,2 Pop 3 040 000 forint
Vw Up! 3 047 280 forint

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Menő, vidám forma
  • Könnyű kasztni
  • Használható hasmagasság, jó terepszögek
  • Érdekes extrák
  • Bizonytalan váltó
  • Rémes gumik
  • Drága, hiszen Japánból érkezik
  • Kemény futómű

Hány pontot adnál az új Suzuki Ignisnek?
átlag
7.19
szavazat
1373
Hány pontot adnál az új Suzuki Ignisnek?

A tesztben szereplő fényképek mind kicsi, könnyű, de okos Fuji kamerával készültek.