Röviden – Seat Ibiza 2017 | |
---|---|
Mi ez? | A Seat kisautó sorozatának vadonatúj padlólemezre épülő legfrissebb, immár ötödik generációja. |
Mi tud? | Sportos külsejű és fiatalos belsejű kisautó tágas utastérrel és nagy csomagtartóval, takarékos motorokkal és sokféle egyénre szabási lehetőséggel. |
Mibe kerül? | Még nincs ára, a legolcsóbb változat tervezett ára 3,6-3,7 millió forint, míg a legfelszereltebbek akár hatmillióba is bekerülhetnek. |
Kinek jó? | Helykínálata és praktikus megoldásai alapján családi autónak sem utolsó, míg formájával, sportos kiviteleivel a fiatalokat (vagy az annak látszani akarókat) csábíthatja magához. |
Újabb bizonyíték a Seat Ibiza vadonatúj, ötödik generációja arra, hogy a nagy testvér, a Volkswagen (Csoport) kezdi komolyan venni spanyol leánygyermekét. Az első bizonyíték a Seat Ateca névre hallgató, tavaly bemutatott szabadidő-autó volt, amely a konszern legmodernebb műszaki megoldásainak felvonultatásával készült. Most ugyanez igaz kisautójuk legfrissebb generációjára, amely az MQB betűkombinációval jelzett, moduláris keresztmotoros építőkészlet kisautókra igazított, A0 kiegészítő jelzésű változatára épül. Érdekesség, hogy ez az MQB-A0 egyes alkatrészei megegyeznek azzal az egységével, ami az Atecának, a VW Golfnak, sőt a Passatnak is alapul szolgál.
Az új Ibiza fontosságát és az odafigyelést rá jelzi az is, hogy ez az első típus a VW konszernhez tartozó kisautók sorában, amely megkapta ezt az alapvető részegységet. Az Audi A1, a Skoda Fabia és a VW Polo mind a mai napig arra a PQ25 jelű padlólemezre készülnek, amelynek ősváltozata 1993-ban éppen az Ibiza harmadik generációjával debütált. Ez azonban hamarosan megváltozik, hogy még az idén bemutatkozik a VW Polo szintén MQB-A0 alapú új, hatodik generációja. (Amúgy a VW konszernnél elég bevett szokás, hogy az új műszaki megoldásokat nem feltétlenül a VW, vagy az Audi új típusánál vetik be először – hadd jöjjenek ki az esetleges gyermekbetegségek a kevésbé fontosnak tekintett márkánál.)