Röviden: Škoda Octavia RS és Scout – 2017 | |
---|---|
Mi ez? | A Škoda-emblémás, hatalmas csomagtartójú VW Golf-klón nemrég frissített harmadik generációjának sportos (RS) és fél-SUV (Scout) változata |
Mi tud? | Az RS tágas, kényelmes és gyors, a Scout ügyes terepen, tágas, kényelmes és gyors |
Mibe kerül? | 9 millió a benzines, kézi váltós, 9,66 millió a dízel, automata RS induló ára. A Scout 9,62 TDI-vel, kézi váltóval, 9,64 millió az 1,8-as TSI-vel, DSG-vel. A 4×4-es TDI DSG 10,45 millió forint |
Kinek jó? | Bárkinek, aki egy igazán jó és praktikus kompakt autót szeretne, sportos vagy off-roados kivitelben |
Bármilyen intenzíven gyorsult is az RS, amikor lepadlóztuk a Bécs melletti sztrádán, majd a zárt tréningpálya aszfaltján a kanyarból kifelé a felvezető autó mögött, egy pillanatig nem éreztük benne, hogy sportkocsiban ülünk. Bezzeg a Scout! Olyan magabiztosan ereszkedett le a murvás, csúszós lejtőn a siratófalon, hogy nincs az a SUV, ami hitelesebben játszana terepjárót nála!
A negyedik gyártási évre idén kora tavasszal frissítette fel a Škoda az Octavia harmadik generációját. Az osztott lámpájáról felismerhető, korszerű elektronikus extrákkal felszerelt új verzióból most megérkezett a két csúcsmodell. Az RS sportváltozat ötajtós (de az Octaviánál hagyományosan lépcsős hátú limuzin jellegű) és kombi karosszériával is kapható, a Scout nevű terepes kivitel csak kombi lehet.
Mindkét autó a Volkswagen Golf műszaki platformjára épül, a VW-csoport legókészletéből származó hajtásláncelemekkel. Az RS kézi és duplakuplungos automata váltóval, kétliteres dízel- vagy benzinmotorral rendelhető, 184 vagy 230 lóerővel. A Scout 1,8 literes benzinessel vagy kétliteres dízellel készül, 180 illetve 150 vagy 184 lóerővel, kizárólag összkerékhajtással. Kézi váltó csak a gyengébb dízelhez kérhető.




