Röviden – Opel Insignia 2017 | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel középkategóriás modelljének 2017-es, második generációja |
Mi tud? | Tágas, kényelmes, csendes és könnyebb is lett elődjénél |
Mibe kerül? | A legolcsóbb 1,5-ös, 140 lóerős Insignia 7 660 000 Ft, a legdrágább kétliteres, 210 lóerős dízel automata váltóval 11 410 000 Ft |
Kinek jó? | Tágas utasterével, divatos megjelenésével, jó árával cégautóként tuti befutó |
Pár hónap híján épp kilenc évvel ezelőtt láttuk először az akkor már nagyon várt Vectra utódot, a vadi új Opel Insigniát. Azóta temérdek benzint, gázolajat égettünk el és az Insignia a menetrendszerű frissítések után elérkezett modellciklusának végére. A formát ugyan sokáig sikerült megtartani vonzónak, de a versenytársakénál érezhetően nagyobb önsúly és a szűk belső ettől még változatlanul megmaradt. Így eljött a teljesen új, második generációs Opel Insignia ideje.
Gajdán Miklós kollégánk, mint Év Autója zsűritag már akkor vezethette az új Insigniát, amikor még úgy igazából nem is létezett. Aztán Rácz úr Barcelona mellett próbálgatta a már mezei újságíróknak is bemutatott szériaváltozatokat, és idén április végén hazai pályán is futhattunk egy kört a megújult, középkategóriás Opellel, ami június 10-én debütál a hazai közönség előtt.
Külső
Ha egy modell új, akkor valószínűleg minden irányban nagyobbra puffad, mint amekkora az elődje volt. Így van ez az Opel Insigniánál is, bár itt a hosszában – 5,5 centivel – és a széltében – 7 millimétert – gyarapodott, de ezzel párhuzamosan 3 cm-rel alacsonyabb elődjénél. A hátsó térkínálatnak értelemszerűen a tekintélyes, bő 9 centis tengelytáv növekedés tett a legjobbat. A forma is nagyot változott, élőben meglátva szerintem kevés ember van, akinek nem a Mazda 6-os jut eszébe, amikor szembe néz vele az új Insignia.
A korábbi puha, gömbölyded vonások eltűntek, az autó sokkal karakteresebbé, sportosabbá vált. Határozott élet vasaltak a motorháztetőbe, oldalról az arányok is harmonikusak és az egészet megszórták tengernyi elegáns aprósággal, érzéssel adagolt krómmal. Kiviteltől függően 170-200 kilogrammal lett könnyebb az új Insignia elődjénél. Mondjuk volt miből, így a fogyókúra után is csak a konkurensekéhez hasonló saját tömeg szerepel az autó specifikációjában, pehelysúlyról szó sincs.
Belső
A most nyugdíjba küldött Opel Insignia egyik legnagyobb baja az volt, hogy míg kintről hatalmasnak tűnt az autó – illetve az is volt – addig bent valószínűtlenül szűk élettér várta az utasokat. Igaz, az alacsony tető és a bunkerszerűen magasra falazott ajtók csak hátul voltak nyomasztóak, így az átlag területi képviselőnek, aki cégautónak kapta az Insigniát ez valószínűleg sosem tűnt fel.
Rossz hír, hogy hátul a második generációs modell sem visszhangzik a végtelen tértől, bár tagadhatatlan, hogy sikerült pár centinyi plusz vállteret kifacsarni az ajtókárpitok áttervezéséből. Ami érezhető is, viszont 190 centis magassággal a tető még mindig zavaróan alacsonyan van.
Az Insignia berendezése is még vonzóbbá vált, tisztességes anyagokból építették és jól is néz ki. A gombfetisiszták bánkódhatnak a korábbi, középkonzoli káosz a modellváltásnál odalett, helyette ésszerű mennyiségű nyomkodni való maradt, olyan apró figyelmességekkel, mint a hagyományos, – nem fel-le nyomkodós gombok – tekerős hangerő állító, vagy a kis kijelzővel kiegészített, szintén forgatós klímavezérlés.
Műszerfala mókás hibrid, a két, valódi mutatós műszer között TFT monitor dolgozik, néhány furcsa funkcióval. A voltmérő és az olajhőmérséklet mutató műszer mind klassz dolog, de 2017-ben kötve hiszem, hogy Benő vagy Teréz hümmögni kezdene, ha autózás közben hirtelen arra eszmélnének, hogy 14 volt alá esett a feszültség, vagy hogy másként rúgja a területi porszívóügynök a gázt, ha még csak 48 fokos az olaj. De mindegy, jól néznek ki és kész. Ugyanúgy, mint a valódi head up display, aminek információtartalmát a sofőr saját szája íze szerint változtathatja.
Változtak a kormány gombjai is, de ezek nem minden esetben lettek jobbak. Nekem a hangerő-szabályzó elég kis nyamvadtnak tűnik, de ez legyen az én bajom. A kormányfűtés viszont az ülés- és szélvédőfűtéssel a világ legjobb dolga, ha két számjegyű mínuszokban kell beülni az autóba. És ülésfűtés a második sorban is van. Ha már ülés, az Opel hagyományosan nagyon jó üléseket is kínál az autóihoz, az Insigniába is rendelhető masszázsfunkciós, a német gerincológusok által ajánlott, tricsimilliárd féle beállításra képes darab is.
Motor
A néhány száz kilométeres hazai vezetést önkínzó módon az 1,6 literes, 110 lóerős dízellel kezdtük, amihez hatfokozatú kézi váltó jár. Ugyanebből a motorból van 136 lóerős kivitel is, ahhoz már szintén hatfokozatú, automatikus váltó is rendelhető.
A legmegdöbbentőbb az volt, hogy a választék leggyengébb motorjával is mennyire harmonikus az autó. Teljesen vállalható menetdinamika mellett csendesen működik, alig hallani, ahogy dolgozik. Az Opel Insignia utastere baromi csendes, az is feltűnik, hogy surrog az ablaktörlőlapát. A komfortos autózáshoz még az Opeles mértékkel mért apró, 17 colos felni is hozzátett. Erre akkor jöttünk rá, amikor hazafelé 20 colos felnikkel tettük meg az utat, jóval nagyobb, a kerekek felől jövő zajban, benzines, az új, nyolcfokozatú automatikus váltóval felszerelt 260 lóerős, rafinált, hátsó differenciálmű nélküli összkerékhajtású autóval.
Költségek
Az új Insignia júniusban mutatkozik be a hazai közönségnek, de a márkakereskedésekben már rendelhető az új csúcs Opel. Kétféle karosszériával választható az Insignia, az ötajtós az alap, a nagyobb rakterű kombiért 200 ezer forint felárat kérnek. Az Opel Insignia indulóára 7 660 000 forint- 1,5-os, 140 lóerős turbós benzinmotorral – a legolcsóbb dízel 8 160 000 forint – a 110 lóerős 1,6-os CDTI-vel – a legdrágább pedig 11,4 milliós 2,0 CDTI 4×4-es 210 lóerővel.
Opel Insignia árlista:
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|