Röviden – Opel Crossland X | |
---|---|
Mi ez? | A Meriva B helyébe lépő, 4,2 méteres, kategóriák közötti autó, amely az Opel-PSA-együttműködés első szériaautója. |
Mit tud? | Tágas, kellően variálható, halk és kényelmes autó az első pár száz km alapján. |
Mibe kerül? | Listaáron 4 450 000 és 5 905 000 Ft közötti az ára, ebből lejön 300 000 forint központi kedvezmény |
Kinek jó? | Elsősorban városi autót kereső nőknek, kétgyermekes családoknak, nyugdíjas házaspároknak. |
Nemrég a PSA csoport megvette az Opelt, de a Merivát leváltó, francia technikára épülő autó fejlesztéséről régebben állapodtak meg. Az Opel Crossland X fejlesztése több mint négy évig tartott. Ez az első szériaautó, amely a végül felvásárláshoz vezető együttműködésből született a francia féllel. Abban az értelemben is történelmi autó, hogy ez az első új Opel, amióta a General Motors eladta az 1929-ben, majdnem 90 éve átvett leányvállalatot.
A gyári kommunikációs stáb fő küldetése volt meggyőzni a szaksajtót, hogy az Opel Crossland X nem egy átrajzolt 2008-as Peugeot. Szép feladat, tekintve, hogy az összes motorjuk azonos, az autó a PSA csoport PF1-es padlólemezére épül, az ablakemelő-kapcsolók, a head up display grafikája, sőt, még az indítógombjuk és a slusszkulcsuk is egyforma. A kulcsról megkérdeztem Olaf Kaden urat, az autó főmérnökét, aki azt mondta, hogy eurómilliókba került volna lecserélni és ezért döntöttek a Peugeot-kulcs mellett, hátoldalán Opel-emblémával.





Ám az Opel-vásárlók jó része nem ismeri a Peugeot-kat, és akik ezt észreveszik, azokat sem mind zavarják a galériában megszemlélhető kapcsolók. Egyszer egy Infiniti bemutatóján hallottam, hogy nem is vevőik miatt cserélik le a Nissan-kapcsolókat, mert az ügyfélkör mondjuk BMW-ből, Volvóból ül át, nem Micrából vagy Navarából. Aki viszont ismeri a piacot, mint az autós újságírók, annak szemet szúrnak az olcsóbb autókból átvett részletek. Csakhogy a hardver nem minden, és hogy mennyire nem az, arra jó példa a Crossland X.