Röviden – Dacia Logan MCV 0,9 Arctic | |
---|---|
Mi ez? | A Dacia Logan 2012-ben bemutatott második generációjának kombi változata, amely legutóbb 2016 végén esett át egy alaposabb frissítésen |
Mit tud? | Hatalmas, tágas, kényelmes autó néhány olcsó részlettel |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Logan MCV 2,3 milliótól indul, a legdrágább, fullos változat 3,7 millióba kerül. A tesztautó alapára hajszálnyival 3 millió forint fölött van |
Kinek jó? | Aki a pénzéért nagy, tágas, jól használható autót akar és nem zavarja a jelentéktelen presztízs |
2016 októberében, a Párizsi Autószalonon láthattuk először a kívül-belül megújult, praktikusabbá és szebbé vált Dacia modelleket, amiket aztán még az év vége előtt ki is próbálhattunk a nemzetközi bemutatón. A frissített Dacia sorozatból hazai pályán már eltöltöttünk két hetet a Sandero-val, most pedig az egyik legjobb ár-érték arányú, családi autónak is remek Logan MCV-n van a sor. Nézzük, mit kapunk nagyjából 3 millió forintért.
Külső
A Logan 2012-es megújulásához képest a mostani ráncfelvarrás elég óvatos lett, az alapokhoz nem nyúltak, mindössze a külső dizájn változott. Az ilyenkor szokásos új lökhárító, felfrissített, már szögletes darabokból álló LED-es nappalifény mellett a hűtőmaszk is komolyabb formát kapott, amitől szemből nézve valamivel szélesebbnek tűnik az autó. Új, kissé talán már divatjamúlt barnás fényezéssel is bővült a színválaszték, illetve a Flexwheel névre hallgató tudományos dísztárcsa is új, ami pontosan úgy néz ki, mintha alufelni lenne. A hatalmas kombi méretei változatlanok maradtak, 4501 mm hosszú, 1733 mm széles és 1518 mm magas.
Ránézésre semmi extra, de teljesen vállalható, harmonikus kombinak néz ki, sikerült a krómdíszítésekkel a jó ízlés határain belül maradni. A nagy felületű ajtók egyhangúságát rafinált és költséges élek belevasalása helyett gazdaságosabb műanyag betétekkel oldották meg, és nem lett rossz az autó ablakvonalán végigfutó sötét betét, valamint a masszív tetőkorlát sem. Mindössze a pajtaajtónyi tanksapkaajtó érthetetlen, vajon minek kell fél négyzetméteresnek lennie?
Belső
Hasonlóan az autó külsejéhez, az utastérben sem találni forradalmi megoldásokat, egyszerű, tisztességes iparos munkának néz ki minden. Új, szebb anyagok tűntek fel a belsőben, de a legnagyobb élményt nem ezeknek köszönhetjük, hanem azoknak az apróságoknak, amiktől élhetőbb, jobb hely lett a Logan utastere. Jelentéktelen dolognak tűnik a kürtgomb bajuszkapcsolóról kormányra helyezése, de aki tenyerelt már rá a Dacia kormányára, hogy rádudáljon valami veszélyesen közlekedő félkegyelműre és kürthang helyett csak a tenyere csattant a rideg plasztikon, az biztos örül az újításnak. Hasonlóan elfuserált helyről, a középkonzolról kellett az elektromos ablakemelőket vezérelni, de végre ezek a kapcsolók is oda kerültek, ahol minden más autóban megtalálhatók, az ajtóra. Azért annyi hülyeség csak maradt, hogy elölről a hátsó ablakokat továbbra is középkonzoli gombokkal lehet felhúzni, illetve leengedni.
Új a kormány is, amelyen ott ülnek a tempomat gombjai is, a rádiót továbbra is a kormány mögötti kapcsolókupaccal lehet vezérelni. A frissítéssel egy időben jött a kivilágított kesztyűtartó, a hálós extra rakodóhely, a hímzett szőnyeg és a plusz 12 voltos csatlakozó is. Nagy kár, hogy az autó egyik leggyengébb része, az ülés, változatlan maradt. Ez bizony ugyanolyan vacak, mint volt, és a fehér díszvarrás sem javít ezen semmit. A javított részletek mellett azért maradt még olcsó megoldás is az autóban, ilyen a teljesen manuális fényszórómagasság-állító berendezés, és a komolytalan csomagtérroló is. Raktere alapállásban 573 literes, amit a hátsó üléstámlák lehajtásával 1518 literesre lehet bővíteni. A padló alatt pótkerék található, az oldalsó zsebekben pedig szerszámok, illetve a kötelező kiegészítők kaptak helyet.
Technika
Hatalmas családi autó orrába 898 köbcentis, háromhengeres benzinmotort építeni, elég bizarr választás. A kis turbós motorok a néplélektan szerint ugyan nem hordozzák magukban az örökkévalóságig tartó problémamentes üzem ígéretét, de újként mégis élvezetes darabok, még akkor is, ha egyliteresek sincsenek. A kombi Logan sem lomha a 90 lóerős, mindössze háromhengeres motorral – a motorválasztékban van 73 lóerős benzines is –, de eszeveszett gyorsulásra sem kell számítani vele. Hétköznapi használatra viszont teljesen megfelel, van elég nyomatéka, nem is kell nagyon pörgetni, szóval kényelmes, modern darab.
Vezetés
90 lóerejével a Logan MCV még megpakolva is korrektül vezethető valami. Magas építése miatt rémes minőségű aszfalton vagy vacak földúton is vidáman elmegy, és úgy fest, a rugózását is ilyen utakra hangolták. A méretes karosszéria jól átlátható, tükrei elég nagyok, parkolásnál pedig tolatóradar segít a manőverezésben. Az autó fordulóköre sem rossz, 10,8 méter. Kézi váltója csupán ötfokozatú és könnyen, de kissé bizonytalanul működik. Vezetőtámogató rendszerekkel igen cudarul áll a Logan MCV, a tempomaton kívül nincs is benne szinte semmi más. De legalább nem kell indulás előtt órákig böngészni egy felhasználói kódexet. A Dacia egyszerű, érthető darab.
Költségek
Az Arctic felszereltségi szint a 0,9-es turbós benzinmotorral valamivel 3 millió forint fölött kezdődik. Ezért az árért már légkondis, fedélzeti számítógépes, elektromosan állítható külső tükröket tartalmazó autót vihet haza a vevő. A kis turbós motor fogyasztása nagyban függ a használattól, főleg nagyobb sebességnél kezd el több benzint nyakalni. A városi tötymörgést és autópályás haladást is magában foglaló tesztúton 7,6 literes átlagot autóztunk, néha telepakolt utastérrel, csomagtartóval.
A Dacia Logan MCV éppen aktuális árlistája:
Motor | Acces | Ambiance | Arctic | Outdoor |
1,0 12V 54 kW / 73 LE | 2,309,000 | 2,549,000 | 2,749,000 | – |
0,9 TCe 66 kW / 90 LE | – | – | 3,049,000 | 3,349,000 |
0,9 TCe 66 kW / 90 LE LPG | – | 3,049,000 | 3,249,000 | – |
0,9 TCe 66 kW / 90 LE robotizált váltóval | – | – | 3,309,000 | – |
1,5 dCi 55 kW / 75 LE | – | 3,149,000 | 3,349,000 | – |
1,5 dCi 66 kW / 90 LE | – | – | 3,449,000 | 3,749,000 |
Dacia Logan MCV és konkurensei:
Márka, modell: | Ár: |
Dacia Logan MCV 0,9 (90 LE) Arctic | 3,049,000 forint |
Fiat Tipo kombi 1,4 16V Pop | 4,405,000 forint |
Lada Vesta Sedan Comfort 1.6 | 3,499 000 forint |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|