Röviden – Peugeot 5008 – 2017 | |
---|---|
Mi ez? | Hétüléses szabadidő-autó a Peugeot-tól. Bár neve azonos a korábbi egyterűvel, a 2017-es 5008 teljesen új modell. |
Mit tud? | Remek minőségű utasteret kínál, amelybe a korábbi egyterű praktikumát ültették át. Tologatható, lehajtható ülések, tágas csomagtartó várja a felhasználót. A modern vezetéstámogató és kényelmi extrák is elérhetők. |
Mibe kerül? | A Peugeot 5008 alapváltozatába 130 lóerős, háromhengeres benzinmotor kerül, tervezett alapára 7 199 000 forint. A csúcsmodell dízel, több mint 11 millió az alapára. |
Kinek jó? | Ügyvezetőknek éppen úgy jó, mint családanyáknak. A futurisztikus műszerfal eldönti, hogy megkedveljük-e. |
Napjainkban az egyterűek már nem annyira menő modellek, nem úgy a szabadidő-autók. Egyre több fogy belőlük, 2016-ban több mint 26 millió SUV-t adtak el világszerte, míg Európában közel négymilliót. A Peugeot is reagált a kihívásra, tavaly megújult a 2008, majd szintén 2016-ban érkezett az új 3008-as, most pedig itt az 5008. A hazai bemutatón ismerkedtünk tovább az autóval.
Külső
Bár az 5008 név már korábban is létezett, az új modellnek semmi köze a 2009-2016 között árult egyterűhöz, ez bizony egy szabadidő-autó. Megjelenését a függőleges orr, a nagy vízszintes motorháztető és a nyúlánk hátsó spoiler teszi egyedivé. A hagyományos halogén mellett természetesen full-LED fényszórók is rendelhetők.
Elkészítéséhez ugyanazt az EMP2-es padlólemezt használja a francia gyár, mint a 3008 esetében, de itt 16,5 centivel megtoldották a tengelyek között. A kocsi 4641 mm hosszú, 1844 mm széles, 1646 mm magas, tengelytávolsága 2840 mm.
A manapság megszokott fejlesztési iránynak köszönhetően az új 5008 elődjénél 95 kilóval könnyebb. Összehasonlítható motorváltozat esetén a Nissan X-Trailhez képest 100, a Škoda Kodiaqhoz képest 200, egy Opel Zafirához képest 300 kiló az előnye. A Peugeot 5008 alapmodellje 1310 kilót nyom.
Belső
Az elődjéhez képest 11 centivel hosszabb tengelytávolság és a nagyobb túlnyúlás miatt születhetett meg ez a tágas hétüléses SUV, amelyben a második üléssorban a korábbinál 60 mm-rel nagyobb hely jut a lábaknak, a harmadik sorban pedig a fejtér bővült 21 mm-rel. A két hátsó ülés nem csak a padlóba hajtogatható, de ki is vehető és könnyebbek is, mint sejtenénk, csak 11 kilót nyomnak egyenként. A jobban felszerelt modellekben az anyósülés is lehajtható, így 3,2 méteres tárgy is szállítható. A második sorban három különálló ülést találunk, amelyek egyenként csúsztathatók, háttámlájuk állítható, mindegyikhez tartozik Isofix-csatlakozó, így gyereküléseket is könnyen rögzíthetünk.
Bár a modell ötszemélyesként is elérhető, vélhetően viszonylag kevesen vesznek majd ilyet, mivel 300 000 forint a plusz két ülés felára, ami nemcsak az üléseket jelenti, hanem egy extra szellőzőrendszert is leghátulra.
Csomagtartója 780 literes, 100 literrel tágasabb, mint az előző generációs 5008-é, ha a két hátsó ülés a padlóba van hajtva.
Persze a vezetőről sem feledkeztek meg a Peugeot-nál, itt is a 3008-nál megismert futurisztikus kialakítás köszön vissza. A szériaautók közötti legkisebb kormány, a magasra helyezett, 12,3 colos digitális műszeregység, a 8 colos központi képernyő, a zongoraszerű billentyűzet teszi igazán különlegessé az utasteret. Utóbbiakkal közvetlenül elérhetők a legfontosabb kényelmi és biztonsági funkciók, mint a hifi, a klíma, a navigáció, a telefon stb.
Rendkívül igényes, jó anyagokból épített belsőt találunk az 5008-ban. Nem akar prémiummodell lenni a kocsi, de belső kialakítása már közelít ehhez, valódi fa és nappabőr is segít ebben. Olyan extrákra költhet a tulajdonos, mint a Focal-hifi, a nyitható panorámatető, a vezeték nélküli telefontöltő, a masszázsfunkcióval ellátott ülés.
Technika
Magyarországon kétféle benzines és négyféle dízelmotorral (helyesebben teljesítményszinten) kerül forgalomba a Peugeot 5008. Benzinesből háromhengeres 1,2 (130 LE) és négyhengeres 1,6 (165 LE) liter hengerűrtartalmúak választhatók. Az 1,6-os dízelmotor 100 és 120 lóerős teljesítménnyel, a 2.0 HDi 150 és 180 lóerővel kerül a modellbe. Mindkét benzines kérhető hatfokozatú automata váltóval is a kézi váltó helyett, a dízeleknél a 100 és a 150 lóerős csak kézi váltóval, a 180 lóerős csak automatával választható. az 1,6 BlueHDi 120 mindkettővel. A GT változat a leggyorsabb, 208 km/órára képes.
Négykerék-hajtás nincs az 5008-hoz, a tapadást az Advanced Grip Controlnak nevezett elektronikus rendszer javítja. A motorvezérlés hangolásával és a fékek használatával igyekszik a maximális nyomatékot az útra vinni.
Természetesen széleskörűen kínál vezetéstámogató eszközöket az 5008, így az automatikus vészfékező rendszer, az ütközésveszélyre figyelmeztetés, a táblafelismerés, az adaptív tempomat, az aktív holttérfigyelő, az aktív sávtartó, a parkolássegéd, a 360 fokos kamera stb. is elérhető.
Milyen vezetni az 5008-ast? A külföldi menetpróba alkalmával már autóztunk vele, ide kattintva azt is elolvashatod, amíg a hazai tesztautók hozzánk nem kerülnek.
Felszereltség
Összesen ötféle változatban készül jelenleg a Peugeot 5008. A fő csapást három felszereltségi szint (Access, Active, Allure) adja, értékkínálatban ezek felett van a GT Line kiadás, illetve a GT változat.
Már az alapváltozatban is sok kényelmi felszerelés található, hat légzsák, elektromos ablakok, tempomat, táblafelismerés, 17 colos könnyűfém felnik. Klíma is van, igaz csak manuális kivitel. A közepes változatok 590 ezer forinttal kerülnek többe, ezért a pénzért már kétzónás automata klíma, sávelhagyásra figyelmeztető, ködfényszóró, állítható magasságú utasülés, bőrborítás kormány, automatikus fényszórók és ablaktörlők, elektrokróm belső tükör is járnak.
Költségek
A Peugeot 5008 alapváltozatába 130 lóerős benzinmotor kerül, amely tervezett alapára 7 199 000 forint, de a bevezetéskor rögtön 600 000 forintos kedvezménnyel lehet megvenni. A csökkentett áron felül, felár nélkül kerül a modellekbe a hátsó két ülés és az 5 év/100.000 km garancia.
Ez az akció minden változatra igaz. A 120 lóerős dízel modellt, közepes felszereltséggel 8 359 000 forintos listaáron kínálja a márka. A szintén automata 180 lóerős dízel GT 11 749 000-be (-akció) kerül. Az első autók már megérkeztek egyes kereskedésekbe, de a forgalmazás igazából augusztusban indul meg, de már rendelhető a kocsi.
Az új Peugeot 5008 tervezett árlistája
Felszereltség | Típus | Teljesítmény | Listaár Ft |
Access | 1.2 PureTech | 130 LE | 7 199 000 |
Access | 1.6 BlueHDi | 100 LE | 7 349 000 |
Access | 1.6 BlueHDi | 120 LE | 7 76 9000 |
Active | 1.2 PureTech | 130 LE | 7 78 9000 |
Active | 1.2 PureTech EAT6 | 130 LE | 8 239 000 |
Active | 1.6 THP EAT6 | 165 LE | 8 767 000 |
Active | 1.6 BlueHDi | 100 LE | 7 939 000 |
Active | 1.6 BlueHDi | 120 LE | 8 359 000 |
Active | 1.6 BlueHDi EAT6 | 120 LE | 8 809 000 |
Active | 2.0 HDi BlueHDi | 150 LE | 8 899 000 |
Allure | 1.2 PureTech | 130 LE | 8 239 000 |
Allure | 1.2 PureTech EAT6 | 130 LE | 8 689 000 |
Allure | 1.6 THP EAT6 | 165 LE | 9 217 000 |
Allure | 1.6 BlueHDi | 120 LE | 8 809 000 |
Allure | 1.6 BlueHDi EAT6 | 120 LE | 9 259 000 |
Allure | 2.0 BlueHDi | 150 LE | 9 349 000 |
GT Line | 1.6 THP EAT6 | 165 LE | 9 917 000 |
GT Line | 1.6 BlueHDi | 120 LE | 9 509 000 |
GT Line | 1.6 BlueHDi EAT6 | 120 LE | 9 959 000 |
GT Line | 2.0 BlueHDi | 150 LE | 10 049 000 |
GT | 2.0 BlueHDi EAT6 | 180 LE | 11 749 000 |
EAT6= automata sebességváltó
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|