Röviden – VW Golf VII Variant 1.6 TDI DSG Comfortline
Mi ez? A Volkswagen Golf kombi hetedik generációjának frissített kiadása kis dízellel, hétköznapi szinten extrázva
Mi tud? Hibátlan univerzális hétköznapi autó, családi kocsinak, cégautónak is remek
Mennyibe kerül? Dízelmotorral 6,3 millióról indul a Golf kombi, ez a szürke kocsi egy 8-8,5 milliós listaárú példány
Kinek jó? Két embertípus lesz boldog a Golffal: akinek a VW a kedvence és akinek nincs kedvence

A Volkswagen Golf aktuális, hetedik generációja születése pillanatától etalon a saját magáról elnevezett kategóriában. A kombi is. Egyszerűen nincs hibája, ha csak azt nem tekintjük hibának, hogy végletesen józan, már az unalmasságig ergonomikus és logikus mindene. A facelift sem sokat változtatott ezen. Nem, ez így nem igaz. A facelift igazából semmit nem változtatott ezen.

Aki a megújult Golfokban elérhető technológiai újdonságokra kíváncsi, jobban teszi, ha Hamar Balázs kollégám riportját olvassa el az autó nemzetközi bemutatójáról. A hazai importőr ugyanis legnagyobb meglepetésünkre nem egy fullos, csillogó-villogó, minden létező extrával felszerelt kocsit adott most nekünk tesztre, hanem egy nagyon is józan, az alapkiviteltől nem extrém messze álló példányt. Ez a Golf jobban tükrözi az útjainkon látható valóságot, mint egy 10+ milliós csúcsmodell tette volna – ugyanakkor megvan az a hátránya, hogy nem igazán tudunk róla semmi újat elmondani. Olyan, mint volt: a hétköznapok megbízható, közel hibátlan, egykedvű szolgálója.

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 1

Külső

A lökhárítók és a lámpatestek leheletfinom átsimításával oldotta meg a marketingokokból kötelező modellciklus-félidős frissítést a VW. A legfeltűnőbb változás a kombin a hátul az igényesen a lökhárító alá simított, szögletes kipufogóvég-pár. Erről lehet leginkább megállapítani, hogy 2014-es és vagy 2017-es modellváltozat gurul előttünk:

Széles, lapos, arányos kompakt kombi a Golf Variant, a tesztautó selymes szürke fényezése pedig telitalálat; eladni is könnyű lesz majd, mégis mindenki felfigyel rá. Az összes benzinkutas méltatta a színt, amikor megálltam tankolni, pedig ők azért láttak már Golfokat korábban is.

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 67
Golf: Nincs itt semmi látnivaló 68

Belső

A faceliftes Golf leglátványosabb újdonsága a Passatból eggyel lejjebb került virtuális műszeregység. Viszont ez feláras tétel lenne a kocsihoz és az importőr nem látta szükségét megrendelni a cuccot. Ebben a műszerblokkban pedig aztán igazán semmi meglepő nincs, úgy a Négyes Golf óta.

A középkonzolon nem a 9,2 colos új csúcs-fejegységet, hanem egy 8 colos érintőképernyőt találtam. Újdonság, hogy a felület szélére érintőgombok kerültek a korábbi fizikai gombok helyett, de szerencsére a nagy hangerő-szabályzó és rádióhangoló tekerentyű megmaradt. Egy letűnt kor zátonyaként mered ki a két anakronisztikus tárcsa az üveglapból, de bármilyen hülyén nézzenek is ki, funkcionálisan ma is sokkal praktikusabbak, mint bármilyen virtuális csúszka, skála, gombsor, bármi.

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 69

Faltól falig érintőfelület, két hetyke bimbóval

A vezetőülés oldalán lent egy büszke ErgoActive felirat jelzi: ebben a kocsiban motoros állítású a deréktámasz. Ami egy gomb megnyomására izgés-mozgásba kezd és ezzel sokkal nagyobb és drágább autók hátmasszírozó funkciójának halovány utánérzetét kelti. Az ülésben kihúzható combtámasz is van – nem egy rossz szék ez, de a szövetkárpittal egy kicsit sok érte a 192 ezer forintos felár az alapkivitelhez képest.

Tárolóhelyben, pohártartóban, kis rekeszben elöl-hátul egyaránt jól ellátott a Golf utastere. A csomagtartó a maga 605 literes alapméretével, 1620 literre bővíthetőségével irdatlan nagy, a kialakítása is praktikus. A csomagtérfedelet könnyű becsapni motor nélkül is a széles, jobb- és balkezeseknek egyaránt kézre álló fogantyúval. A hátsó támlákat a kocsi mögött állva is ledönthetjük, 12 voltos konnektort felárért kérhetünk a raktérbe. A legjobban a csomagtakaró roló tetszett: a végére rácsapva fokozatonként lehet előreugráltatni, hogy több hely legyen pakolni, nem kell mindig teljesen felgöngyölni és kihúzni az egészet.

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 70

605-1620 liter

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 71

Pofozgatva arasznyi ugrásokkal tekeredik fel a roló

Technika

Az 1,6 literes TDI 115 lóerős az új Golf kombiban, a tesztautóban hétfokozatú DSG kapcsolódott hozzá. Ez így együtt dinamikusan, határozottan mozgatja a szűk 14 mázsás kombit. 140 felett már nem kell dinamikus gyorsulást várni tőle, de 140 felett ugye nem is nagyon szabadna autózni, szóval ez mindegy is. De ha szabadna, 150-nél még 3000 alatt forogva, csendesen, egykedvűen húzná hetedikben a bódét a motor.

Adatlap

VW Golf Variant 1.6TDI DSG – 2017

Motor 1598 cm3, 4 henger, 16 szelep CR turbódízel
Teljesítmény 85 kW (115 LE) @ 3250
Nyomaték 250 Nm @ 1500
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,7 s
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás ( tesztátlag) 5,9 l/100 km
Listaár: 6.846.480 Ft

A fogyasztás sok autópályával és némi várossal, haladósan, de nem veszélyesen gyorsan, végig klímázva 5,9 liter gázolaj volt százon. Sokat mentem és sokat is tankoltam a kocsival, egy-két etapból látszott, hogy egy kicsit lassabban, egy kicsit kevésbé dinamikusan, kicsit több odafigyeléssel az 5,2-5,3 literes fogyasztás is simán hozható lenne, márpedig ez az Euro-6 idején egy ilyen tágas, cseppet sem lassú kocsiban nagy dolog.

Vezetés

A kormányzás, a futómű, a fékrendszer a normális, pihentető, minden idegességtől mentes hétköznapi autózást szolgálja. Ez a Golf stabil, kiszámítható, nagyon józan családi autónak bizonyult, ami képes erőteljesebb gyorsításokra is néha, de a klasszikus vezetési élményből csak annyit ad, amennyivel bárki elboldogul. Mindenre elég, amire csak szükség lehet, de azért a kétliteres TDI fölényes plusznyomatéka vagy a TSI-k pörgőssége egész más dimenziókba helyezi a Golfozást. Jóval több pénzért, persze.

No nem mintha ez a Golf olyan nagyon olcsó lenne.

Golf: Nincs itt semmi látnivaló 73

Finomabb, keskenyebb az orr, szép a légiesen sportos felni

Költségek

Hivatalosan 6,35 millióról indul a dízel Golf kombik árlistája, automatával félmillióval többet kell adni érte. A konkurencia is hasonló magasságból kezd (érdekességképp idetettem a benzines, de hibrid hajtással automata váltós és dízelesen takarékos Auris kombi alapárát is):

Alapáras automata dízel Golf kombi és néhány vetélytársa (hivatalos listaárak)
Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi EDC Intens (110LE) 7.049.000 Ft
Opel Astra K Sports Tourer Enjoy 1.6 CDTI aut. (170 LE) 6.820.000 Ft
Toyota Auris Touring Sports Live hybrid (136 LE) 6.960.000 Ft
VW Golf 1.6 TDI Trendline Variant DSG (115 LE) 6.846.480 Ft

A felszereltséget illetően viszont a Golf a hagyományos német iskolát követi. A fapad nagyon fapad, hiába automata váltós, csaknem hétmilliós kocsiról beszélünk, még olyan triviális extrákért is fizetni kell, mint az alufelni vagy a hátsó oldallégzsák, esetleg a kétzónás automata klíma. A képeken látható kocsi így valahol 8-8,5 millió forint lenne listaáron, messze egy hasonlóan vagy gazdagabban extrázott japán, pláne francia kompakt kombi felett. Persze ebből jócskán lehet alkudni a kereskedésben.

Érdemes is harcolni, mert egy ilyen egyszerű dízel kombi Golf (és platformtársai, a Leon és Octavia) még extrák nélkül is nagyszerű használati tárgy a mindennapokban. A kompakt kombik kategóriájában van olcsóbb, van szebb és van izgalmasabb, de a szó legáltalánosabb értelmében JOBB autó – hát, nemigen.

Hány pontot ér a tízből egy ilyen egyszerű dízel Golf kombi?
átlag
7.64
szavazat
1304
Hány pontot ér a tízből egy ilyen egyszerű dízel Golf kombi?