Röviden – VW Golf VII Variant 1.6 TDI DSG Comfortline | |
---|---|
Mi ez? | A Volkswagen Golf kombi hetedik generációjának frissített kiadása kis dízellel, hétköznapi szinten extrázva |
Mi tud? | Hibátlan univerzális hétköznapi autó, családi kocsinak, cégautónak is remek |
Mennyibe kerül? | Dízelmotorral 6,3 millióról indul a Golf kombi, ez a szürke kocsi egy 8-8,5 milliós listaárú példány |
Kinek jó? | Két embertípus lesz boldog a Golffal: akinek a VW a kedvence és akinek nincs kedvence |
A Volkswagen Golf aktuális, hetedik generációja születése pillanatától etalon a saját magáról elnevezett kategóriában. A kombi is. Egyszerűen nincs hibája, ha csak azt nem tekintjük hibának, hogy végletesen józan, már az unalmasságig ergonomikus és logikus mindene. A facelift sem sokat változtatott ezen. Nem, ez így nem igaz. A facelift igazából semmit nem változtatott ezen.
Aki a megújult Golfokban elérhető technológiai újdonságokra kíváncsi, jobban teszi, ha Hamar Balázs kollégám riportját olvassa el az autó nemzetközi bemutatójáról. A hazai importőr ugyanis legnagyobb meglepetésünkre nem egy fullos, csillogó-villogó, minden létező extrával felszerelt kocsit adott most nekünk tesztre, hanem egy nagyon is józan, az alapkiviteltől nem extrém messze álló példányt. Ez a Golf jobban tükrözi az útjainkon látható valóságot, mint egy 10+ milliós csúcsmodell tette volna – ugyanakkor megvan az a hátránya, hogy nem igazán tudunk róla semmi újat elmondani. Olyan, mint volt: a hétköznapok megbízható, közel hibátlan, egykedvű szolgálója.
Külső
A lökhárítók és a lámpatestek leheletfinom átsimításával oldotta meg a marketingokokból kötelező modellciklus-félidős frissítést a VW. A legfeltűnőbb változás a kombin a hátul az igényesen a lökhárító alá simított, szögletes kipufogóvég-pár. Erről lehet leginkább megállapítani, hogy 2014-es és vagy 2017-es modellváltozat gurul előttünk:
Széles, lapos, arányos kompakt kombi a Golf Variant, a tesztautó selymes szürke fényezése pedig telitalálat; eladni is könnyű lesz majd, mégis mindenki felfigyel rá. Az összes benzinkutas méltatta a színt, amikor megálltam tankolni, pedig ők azért láttak már Golfokat korábban is.
Belső
A faceliftes Golf leglátványosabb újdonsága a Passatból eggyel lejjebb került virtuális műszeregység. Viszont ez feláras tétel lenne a kocsihoz és az importőr nem látta szükségét megrendelni a cuccot. Ebben a műszerblokkban pedig aztán igazán semmi meglepő nincs, úgy a Négyes Golf óta.
A középkonzolon nem a 9,2 colos új csúcs-fejegységet, hanem egy 8 colos érintőképernyőt találtam. Újdonság, hogy a felület szélére érintőgombok kerültek a korábbi fizikai gombok helyett, de szerencsére a nagy hangerő-szabályzó és rádióhangoló tekerentyű megmaradt. Egy letűnt kor zátonyaként mered ki a két anakronisztikus tárcsa az üveglapból, de bármilyen hülyén nézzenek is ki, funkcionálisan ma is sokkal praktikusabbak, mint bármilyen virtuális csúszka, skála, gombsor, bármi.
A vezetőülés oldalán lent egy büszke ErgoActive felirat jelzi: ebben a kocsiban motoros állítású a deréktámasz. Ami egy gomb megnyomására izgés-mozgásba kezd és ezzel sokkal nagyobb és drágább autók hátmasszírozó funkciójának halovány utánérzetét kelti. Az ülésben kihúzható combtámasz is van – nem egy rossz szék ez, de a szövetkárpittal egy kicsit sok érte a 192 ezer forintos felár az alapkivitelhez képest.
Tárolóhelyben, pohártartóban, kis rekeszben elöl-hátul egyaránt jól ellátott a Golf utastere. A csomagtartó a maga 605 literes alapméretével, 1620 literre bővíthetőségével irdatlan nagy, a kialakítása is praktikus. A csomagtérfedelet könnyű becsapni motor nélkül is a széles, jobb- és balkezeseknek egyaránt kézre álló fogantyúval. A hátsó támlákat a kocsi mögött állva is ledönthetjük, 12 voltos konnektort felárért kérhetünk a raktérbe. A legjobban a csomagtakaró roló tetszett: a végére rácsapva fokozatonként lehet előreugráltatni, hogy több hely legyen pakolni, nem kell mindig teljesen felgöngyölni és kihúzni az egészet.
Technika
Az 1,6 literes TDI 115 lóerős az új Golf kombiban, a tesztautóban hétfokozatú DSG kapcsolódott hozzá. Ez így együtt dinamikusan, határozottan mozgatja a szűk 14 mázsás kombit. 140 felett már nem kell dinamikus gyorsulást várni tőle, de 140 felett ugye nem is nagyon szabadna autózni, szóval ez mindegy is. De ha szabadna, 150-nél még 3000 alatt forogva, csendesen, egykedvűen húzná hetedikben a bódét a motor.
Adatlap
VW Golf Variant 1.6TDI DSG – 2017
Motor | 1598 cm3, 4 henger, 16 szelep CR turbódízel |
Teljesítmény | 85 kW (115 LE) @ 3250 |
Nyomaték | 250 Nm @ 1500 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,7 s |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás ( tesztátlag) | 5,9 l/100 km |
Listaár: | 6.846.480 Ft |
A fogyasztás sok autópályával és némi várossal, haladósan, de nem veszélyesen gyorsan, végig klímázva 5,9 liter gázolaj volt százon. Sokat mentem és sokat is tankoltam a kocsival, egy-két etapból látszott, hogy egy kicsit lassabban, egy kicsit kevésbé dinamikusan, kicsit több odafigyeléssel az 5,2-5,3 literes fogyasztás is simán hozható lenne, márpedig ez az Euro-6 idején egy ilyen tágas, cseppet sem lassú kocsiban nagy dolog.
Vezetés
A kormányzás, a futómű, a fékrendszer a normális, pihentető, minden idegességtől mentes hétköznapi autózást szolgálja. Ez a Golf stabil, kiszámítható, nagyon józan családi autónak bizonyult, ami képes erőteljesebb gyorsításokra is néha, de a klasszikus vezetési élményből csak annyit ad, amennyivel bárki elboldogul. Mindenre elég, amire csak szükség lehet, de azért a kétliteres TDI fölényes plusznyomatéka vagy a TSI-k pörgőssége egész más dimenziókba helyezi a Golfozást. Jóval több pénzért, persze.
No nem mintha ez a Golf olyan nagyon olcsó lenne.
Költségek
Hivatalosan 6,35 millióról indul a dízel Golf kombik árlistája, automatával félmillióval többet kell adni érte. A konkurencia is hasonló magasságból kezd (érdekességképp idetettem a benzines, de hibrid hajtással automata váltós és dízelesen takarékos Auris kombi alapárát is):
Alapáras automata dízel Golf kombi és néhány vetélytársa (hivatalos listaárak) | |
---|---|
Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi EDC Intens (110LE) | 7.049.000 Ft |
Opel Astra K Sports Tourer Enjoy 1.6 CDTI aut. (170 LE) | 6.820.000 Ft |
Toyota Auris Touring Sports Live hybrid (136 LE) | 6.960.000 Ft |
VW Golf 1.6 TDI Trendline Variant DSG (115 LE) | 6.846.480 Ft |
A felszereltséget illetően viszont a Golf a hagyományos német iskolát követi. A fapad nagyon fapad, hiába automata váltós, csaknem hétmilliós kocsiról beszélünk, még olyan triviális extrákért is fizetni kell, mint az alufelni vagy a hátsó oldallégzsák, esetleg a kétzónás automata klíma. A képeken látható kocsi így valahol 8-8,5 millió forint lenne listaáron, messze egy hasonlóan vagy gazdagabban extrázott japán, pláne francia kompakt kombi felett. Persze ebből jócskán lehet alkudni a kereskedésben.
Érdemes is harcolni, mert egy ilyen egyszerű dízel kombi Golf (és platformtársai, a Leon és Octavia) még extrák nélkül is nagyszerű használati tárgy a mindennapokban. A kompakt kombik kategóriájában van olcsóbb, van szebb és van izgalmasabb, de a szó legáltalánosabb értelmében JOBB autó – hát, nemigen.