Röviden – Nissan NV 200 Fridge
Mi ez? A Nissan NV200-as alapjaira épülő, hűthető rakterű kis-áruszállító
Mi tud? A legnagyobb melegben is hidegen tartja a puttony tartalmát, és ha kell konnektorba is dugható
Mibe kerül? Bruttó 7,2, – 8,2 millió forintért kapható, motortól függően
Kinek jó? Aki kis mennyiségű, de hőmérsékletérzékeny dolgot szállít
Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 1

A Nissan NV 200-as nem mondható éppen friss, izgalmas modellnek. Lassan egy évtizede váltotta le a hasonló funkciójú Venette-et, és az elmúlt években tengernyi változatát kipróbáltuk már. Autóztunk elektromos hajtású NV 200-assal, ültünk az amerikai taxi változatban, nyüstöltük haszonjármű kivitelben és hétszemélyes, családi busz kialakításban is kapható. Nehéz volt ennyi évvel a megjelenés – és a 2010-es Év kis-haszonjárműve díj elnyerése után – olyat mutatni belőle, amit még nem láttunk, de a Nissannak mégis sikerült. Kipróbáltuk, mire jó egy gyári, hűtő-felépítményes NV 200-as.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 81

Hátul kétfelé nyílnak az ajtajai

Külső

A hűfős Nissan NV 200-as kintről pont úgy néz ki, mint a normál kivitel. Ha nemcsak hőszigetelt raktérre van szükség, hanem aktív hűtésre is, akkor a tető fölé még a hűtőt is oda kell képzelni. Ebből kétféle van, a kisebb teljesítményű alig emelkedik ki a tető síkjából, míg a nagy testvér jóval látványosabb szerkezet. Még egy különleges, apró csatlakozó található a vezető ajtajának környékén, amibe a 230 voltos hálózati konnektorba dugható kábelt kell csatlakoztatni. Ilyenkor nem kell járatni a motort a hűtéshez, hanem csak bedugni az autót a konnektorba.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 82

Csúszásmentes padló, könnyen tisztítható borítás

A magasépítésű, de keskeny és a normál autónál nem hosszabb karosszéria kintről nem tűnik ódivatúnak, legalábbis elölről, a húzott lámpákkal, rágcsálószerű lámpákkal. Hátulról már kevésbé izgalmas a látvány, főleg a lámpatest marad el méretben és dizájnban is az elvárttól. A karosszéria 4,4 méter hosszú és 1,69 méter széles, és a laposabb hűtővel 1940 mm magas.

Belső

Utastere sem tartogat semmi különleges meglepetést, az izgalmas megoldások helyett jól használható, praktikus belsőt kapunk, rengeteg tárolórekesszel, fiókkal az ülés alatt, előre buktatható jobb első üléstámlával, USB és 12 voltos csatlakozókkal, miazmással. A felületek főleg rideg műanyagok, de végülis ez nem egy puccos hétvégi autó, hanem munkaeszköz. Műszerfala egyszerű, középen a nagy sebességmérő, a jobb sarokban pedig picinyke kijelző szerénykedik, amely fordulatszámmérővé és a tolatókamera képének kijelzőjévé is tud válni, ha éppen arra volna szükség. Az egérmozi képe tolatáskor igen hasznos, mert a beépített hátsó rész miatt sosem látszik a tükörből ami pont az autó mögött van. Virágláda, kisgyerek, akármi.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 83

Semmi extra, tisztességes munkahely

A Nissan NV 200 Fridge legérdekesebb része a hátsó, hűthető doboz, amely a katalógus szerint 0 fokra képes lehűteni a rakteret és durván 1,1 kW-os teljesítményű. A hűtőrendszer mindössze 65,7 kilogrammnyi plusz terhet jelent, a vastag hőszigetelés pedig 149 kilogramm. A 2,2 köbméteres raktér hátulról a kétfelé nyíló ajtókon, jobb oldalról a tolóajtón keresztül rámolható tele. Csúszásmentes padló, lefolyó és az élelmiszeripari szabványoknak megfelelő fehér burkolat könnyen tisztán tartható, strapabírónak tűnő anyagból készül. A raktérbe határozottan belelóg a hűtőegység, de itt talán nem annyira fontos a belmagasság. Hűtőautót ritkán pakolnak meg mondjuk egyben fagyasztott, állítva szállítandó lamantinnal.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 84

Zöld kábel a 230 voltos tápláláshoz

Vastag hőszigetelésétől – amire az autó matricázásának értelmében 5 év, vagy 160 ezer kilométer garancia is van – a kinyitott ajtajai úgy néznek ki, mintha páncélszekrényt tártunk volna szélesre. Mindössze két helyen vékonyodik el a szigetelés, ott, ahol a kilincsek vannak. Mert bentről is nyithatóak az ajtók, ugyanúgy, mint a többi, szigetelés nélküli változaton, tehát aki bemászik, az akkor is ki tud jönni, ha rácsukódik az ajtó

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 85

A szigetelésbe vágott alagúton közelíthető meg a kilincs

Technika

A hűtőkocsinak épített NV 200-asból kétféle teljesítményű kapható, 89, illetve 110 lóerős változatban. Mi az erősebbet próbáltuk, amihez hatfokozatú kézi váltó jár. Ez sem túl sok, de ha nem 2 köbméternyi, Antarktiszról levált jégtömböt kell vele szállítani, akkor elég, sőt, még bekapcsolt hűtővel is el lehet vele járkálni. Mondjuk utóbbi nem annyira szórakoztató, mert bekapcsolás és az indítórelé csattanása után a sofőr feje mögött elkezd üvölteni a hűtőkompresszor. Biztos ezt is meg lehet szokni, de elsőre ijesztő volt a hang, és iszonyú jó volt fél óra múlva végre kikapcsolni. Szerencsére az autóhoz járó kurta, zöld kábellel a konnektorba is be lehet dugni a hűtőt, ilyenkor nem kell járatni a motort a raktér hűtéséhez. Éjszaka, telephelyen ideális így hidegen tartani a rakományt, így kis mázlival napközben nem is kell bekapcsolni a hűtőrendszert. A kabin a hőkamera képe szerint elég jól hőszigetel, csak pár hőhíd látható a fotón, és a gyári nulla foknál jóval többet tud a kisebb hűtőfelépítmény is.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 86

Fél nap parkolás után ennyi látszik a benti hidegből

Vezetés

Mérete miatt főleg városon belüli, kisebb mennyiségű, aránylag rövid fuvarokhoz illik a Fridge. Méretei miatt bárhol találni vele parkolóhelyet, a tolatókamera segítségével pedig gyorsan és biztonságosan lehet beállni a helyre. Bár haszonjármű, mégis remekül lehet vele manőverezni, jól fordul és a tükrökből is minden jól látható. Kormánya csupán fel le állítható, tengelyirányban nem, és közvetlennek, sportosnak sem nevezhető, de ki az ördög akarna egész nap feszes kormánnyal szállítani fagyasztott zöldséget. Szóval a célnak így is remekül megfelel.

Guruló hűtőszekrényt tessék: Nissan NV 200 Fridge 87

Műanyag kormány számtalan gombbal

Költségek

A hőtőfelépítményes Nissan NV200-as kétféle motorral kapható. Értelemszerűen a gyengébb, 89 lóerős 1,5-ös az olcsóbb, ez hűtőegység nélkül 6 473 190 forintba kerül, hűtővel pedig  7 965 440 forintba. Az erősebb, szintén 1,5-ös, de 110 lóeős pucér változat  6 709 410 forint, ugyanez hűtővel  8 202 930 forint. Az erősebb motoros változathoz hat-, míg a gyengébbhez ötfokozatú kézi váltó jár. Fogyasztása vegyes városi és autópályás használat mellett, pár órányi hűtőüzemeltetéssel 8,1 literre jött ki.

Értékelés

Mellette – Ellene
  • Jól manőverezhető
  • Remek hőszigetelés
  • 5 év garancia
  • Hangos hűtő
  • Rideg műanyag belső

Szavazás

Na, mennyire jó dolog egy hűtőkocsi? Mielőtt elhamarkodottan leminősítenéd, gondold meg, mennyi hideg sör fér bele...
átlag
7.72
szavazat
90
Na, mennyire jó dolog egy hűtőkocsi? Mielőtt elhamarkodottan leminősítenéd, gondold meg, mennyi hideg sör fér bele...