Röviden – Volkswagen Arteon (2017) | |
---|---|
Mi ez? | Méretben a Passat és a Superb közé pozicionált, négyajtós kupé, a Volkswagen személyautós kínálatának csúcsa |
Mit tud? | Megnyerő külső mellé dízelmotorral baráti fogyasztást, komoly hatótávot, tágas utas és csomagteret, rengeteg modern extrát kínál |
Mibe kerül? | 2.0 literes 150 lóerős dízelmotorral 10,72 millióról indul az Arteon, kellemesen felextrázva 14,5-15 millió körül mozog az ár, a 280 lóerős benzines csak összkerékhajtással rendelhető 13,8 millió forinttól |
Kinek jó? | Aki a Passat-Superb-Golf készletből gyúrt, Audik felé kacsintgató tetszetős Volkswagenre vágyik |
A Volkswagen hosszú idő óta próbálja felfelé bővíteni sajátmárkás termékpalettáját. Hiába birtokolják a kínálat ékkövének számító, elérhetetlen Bugattit, a gazdagok játékszerét a Bentley-t, hiába gyúrták presztízsmárkává bő harminc év alatt az Audit.
Az átlagvevő, az autós sajtót sosem lapozó középvezető nincs tisztában a kusza tulajdoni viszonyokkal, de ha Volkswagent vezet, akkor kötődik némileg. Nekik kell egy magasabbra pozicionált modell népautó emblémával, grammra kimért piaci okokból.
Történelem, avagy a Volkswagen megégett Ikarus szárnyai
Ezt a szerepet töltötte (volna) be a 2002-ben bemutatott Volkswagen Phaeton, ami nagyot ugrott, szinte előzmény nélkül harapott rá a Mercedes S-osztály, a BMW 7-es széria torkára. A merész stratégiai lépéssel 700 millió eurót locsoltak el a fejlesztésre, és további 200 milliót az üvegpalotaként jellemzett drezdai gyártóüzemre.
A tervek szerint 30 000 darabot értékesítettek volna évente, de a pozitív sajtóvisszhang ellenére az emberek nem voltak hajlandóak beülni a 100 ezer eurós „népautóba”. Évről évre egyre kevesebb Phaeton talált gazdára, 14 éves gyártási időszaka alatt 85 ezer darabot adtak el, és ezzel a teljesítménnyel a modell felkerült egy fiók aljára kívánkozó listára. Az autóipari elemzésekkel foglalkozó BersteinResearch hosszú kutatómunkával összeszedte az autóipar legnagyobb bukásait. Ebben a sorban dobogós a Phaeton, 599 milliárd forintos veszteséggel, ami 8,4 millió forintot jelent autónként.
A Phaeton küszködését követően óvatosabban tapogatóztak felfelé a németek, a dizájnra építő Passat CC (majd csak CC) inkább stílusbeli váltást hozva nyújtózott a magasabb kategóriák felé. Úgy tűnik itt, a négyajtós kupék szegmensében érzi az erőt a Volkswagen, mert az új generáció már teljesen új nevet, és még bátrabb, merészebb formát kapott.





Megszületett a Volkswagen Arteon, komoly reklámkampánnyal kísérve, beszédes jelmondattal. „Divattervező mérnökök” alkotása, hirdetik az óriásplakátok, tehát a szürke öltönyt felvállaltan ledobva, ez egy laza, stílusosnak szánt termék, ami elfér az életmód magazinok címlapján.