Röviden – VW Polo 2017 | |
---|---|
Mi ez? | A Volkswagen eredetileg 1975-ben bemutatott kisautójának hatodik generációs modellje 2017-ből |
Mit tud? | Az eredetileg kisautóként induló Polo lassan akkorára nő, mint egy igazi kompakt autó, és olyan extrákkal tömték tele, amik eddig nem nagyon voltak jellemzőek ebben a kategóriában. Széles motorválasztékában 65 és 200 lóerő közötti benzines, dízel és földgáz üzemű motorok vannak |
Mibe kerül? | Az új alapmodell ára picivel 4 millió forint fölött indul |
Kinek jó? | Akik könnyen kezelhető, kompakt, de mégis tisztességes kivitelű városi autóra vágynak, azoknak jó lehet a Polo |
Furcsa, hogy a Volkswagen néhány nappal a hazai pályának számító Frankfurti Autószalon előtt igazi, nemzetközi bemutatót szervez a Polónak. Sőt, igazából ez már a második alkalom, ahol meg lehetett ismerni az egyre nagyobbra növő kisautó hatodik generációját.
Rácz kolléga júniusban, Berlinben túlesett már egy statikus bemutatón, ahol ugyan menni még nem lehetett az újdonsággal, de beleülni, nyomkodni, bizgerélni már igen. Forradalmi újítás már akkor sem volt az autóban, és ez az elmúlt, nagyjából három hónapban nem is változott.
A Polo igazi sikermodell, bár mostanában inkább a szabadidő-autók visznek el a hátukon egy-egy márkát, a Polo bemutatása óta minden generációból többet adott el, mint az elődből. 1975-ös bemutatása óta több mint 14 millió darab VW Polo készült, ha ezeket szorosan egymás mögé raknánk, az Egyenlítő vonalán 1,4-szer körbeérné az autósor a Földet.
Külső
A Polo az elmúlt 42 évben alaposan megnőtt. Míg az első generáció 3,5 méter hosszú volt, addig a 2017-es, hatodik már bő fél méterrel hosszabb, 4053 mm-es. Széltében kb. 20 centit nőtt ezalatt az idő alatt az autó, 1751 milliméteresre, és a tengelytáv is nagyra nyúlt, 2335 mm-ről 2564 mm-re. A méretnövekedés szerencsére nem járt párhuzamosan tömegnövekedéssel is, az új Polo semmivel sem nehezebb, mint elődje.
A személyre szabhatóság is utolérte a Polót, míg 1975-ban mindössze 9 szín közül választhatott a vásárló, addig a lehetőségek 2017-re 14 külső színre, 11 ülésdizájnra, 13-féle műszerfal-összeállításra és 12-féle felnire bővültek. Egyedül a csomagtartó tartja magát, az mindössze 13 literrel nőtt az első generációshoz képest, bár az is igaz, hogy az elmúlt évtizedek alatt volt ennél sokkal kisebb is. Például az előző modellé 280 liter volt, ami után 71 literes növekedéssel kapjuk meg a mai 351 literes adatot.
A széltében és hosszában is nőtt autó, miközben magassága szinte változatlan maradt, így sportosabb, dinamikusabb formájú a Polo. Érzelemdúsabb első lökhárítót kapott, ami meléé már LED-es fényszórót is rendelhet, akinek ez hiányzik a boldogságához. Oldalról a Tornado-vonalnak keresztelt éles vasalások teszik izgalmassá a lemezfelületet, hátulról pedig a trapéz alakú betétekkel feldobott, opcióként LED-es kivitelben is rendelhető hátsó lámpa tűnik fel.
Pár friss mintájú felni is került a kínálatba, amik alapból 14, 15, 16 colos méretben kerülnek a kocsikra, de extraként 17-es is kapható, a 200 lóerős motorral érkező GTI változat pedig 18 colos kerekeket kap majd.
Belső
A Volkswagen Polo utastere is megpróbál fiatalosnak, vidámnak látszani, de a klasszikus VW-építőelemekből összeépített belső a színes betétek ellenére is legfeljebb annyira vidám, mint egy huszonéves könyvelő, aki valami különösen csinos Excel-t dobott össze. Ugyan a mattfényű dekorelemek jól néznek ki, és a tapintásuk is kellemes, a szögletes, szigorú vonalaik miatt mégsem igazán vidám, kisautós hangulatú a belső. A színes, mintás kárpitos ülések viszont szuperül sikerültek, amellett, hogy nagyon feldobják a belsőt, még kényelmesek is, jó oldaltartással.
Az utastér legnagyobb húzása mégis a virtuális műszerfal – az olcsóbb Polókban igazi mutatós műszerek vannak – ami ebben a kategóriában teljesen új dolog. Az Active Info Display már második generációs darab, 11,7 col méretű és 1240 x 480 pixel felbontású. Persze személyre szabható információtartalommal és dizájnnal és gyönyörű képpel.
A műszeregységtől jobbra újabb kijelző trónol, ez felszereltségtől függően 6,5, vagy 8 colos is lehet. Kár, hogy csillogó környezetbe építették be, mert így majd’ minden ujjérintés meglátszik rajta. De tagadhatatlanul jól néz ki így. A telefon, vagy egyéb elektronikus izé töltéséhez USB-csatlakozók mellett vezeték nélküli töltésre alkalmas felület is található a kocsiban.
Technika
Összesen kilencféle motorral, pontosabban ennyiféle teljesítményszinttel rendelhető az új Volkswagen Polo, a szokásos benzines és dízelmotorok mellett idén először CNG üzemű is került a listára, 90 lóerős teljesítménnyel. A leggyengébb Polo mindössze 65 lóerős, a lista másik végén pedig a GTI lesz, 200 lóerővel.
A piaci bevezetéskor csak a háromhengeres, egyliteres benzinmotor lesz elérhető, 65 és 75 lóerős MPI (szívó), illetve 95 lovas TSI (turbó) változatban. Év végére csatlakozik a trióhoz a szintén egyliteres 115 lóerős TSI, valamint az új fejlesztésű 1,5-ös, 150 lóerős TSI. A 200 lóerős kétliteres GTI, a gázos, 90 lóerős TGI, valamint a két, 80 és 95 lóerős, takarékos turbódízelmotor is ekkor kerül az árlistára.
A duplakuplungos automatikus váltó a 95 lóerőnél erősebb motorokhoz rendelhető, a GTI változathoz 6, a többihez 7 fokozattal. Kézi váltóból alapból az ötfokozatú jár a Polóhoz, a hatfokozatú az erősebb, 115, 150 és 200 lóerős benzinesek kiváltsága.
Vezetés
A menetpróbát Hamburgba, illetve környékére szervezték, némi autópályás és kültelki szakasszal feldobva a rémes tempójú városban tötymörgést. Az utat a 95 lóerős dízelváltozattal kezdtük, amivel valahogy nem állt össze kerek egésszé az autó. Városban bosszantó, hogy hármasban kell vele haladni 50 körüli tempónál is, ha pedig felváltunk négyesbe, az 1500-as fordulat alá eső motor pillanatok alatt elveszti minden erejét. Sztrádán biztos príma fogyasztási adatokat lehet összehozni vele, de városba inkább a benzinest venném.
Futóműve kényelmes, de jól tartja az autót annak ellenére is, hogy kanyarban azért dől a kasztni. Váltani vele nagyjából olyan, mint a legtöbb VW termékben lévő váltóval, finom, észrevétlen, semmi extra. Jó ez így, ahogy van. Fogyasztást egyelőre nem tudtunk mérni, a fedélzeti számítógépnek meg ugye azt se hisszük el, amit kérdez. A második napra maradt rövid városi szakaszra már az autó karakteréhez jobban illő kicsike benzinmotoros változatot vittük, aminek már jobban állt, hogy városban leginkább kettes és hármas között állt a váltókar.
Költségek
A teljes hazai árlistáról még nincsenek információk, csupán annyit tudni, hogy a belépőmodell 4 039 150 forintba kerül, a turbós, 95 lóerős benzines pedig 4 444 280 forintért vihető haza.
Összesen háromféle felszereltségi szinttel érkezik majd az új Polo, a belépő a Trendline, majd a Comfortline következik, a sort pedig a Highline zárja. A zenekedvelők pedig a 300 wattos hangrendszerrel megtömött Beats verziót is választhatják.
Már a belépőmodellben szériafelszerelés a visszagurulásgátló, a hazakísérőfény, a városi vészfékező rendszer, a gyalogosfelismerő, a LED-es nappali fény. Szintén alapáras a hőszigetelt oldalsó és hátsó ablak, valamint a sebességhatároló. A jobban felszerelt változatok már képesek maguktól parkolni, tolatókamerával, adaptív tempomattal, keresztirányú forgalomfigyelővel is rendelhetőek.
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|