Röviden – VW Tiguan Allspace | |
---|---|
Mi ez? | A 2016-ban bemutatott második generációs Tiguan hosszított, hétüléses változata |
Mit tud? | Kicsit hosszabb, kicsit tágasabb, mint az egyszerű Tiguan és rendelhető hét üléssel is |
Mibe kerül? | Az alap Tiguan Allspace 8 440 650 forintba kerül, a 150 lóerős, 1,4-es TSI motorral, hatfokozatú kézi váltóval, míg a legolcsóbb dízel változat 9 196 450 forint |
Kinek jó? | Akinek igazából egyterű kéne, de fél, hogy kiröhögnék vele a szomszédok, az vehet csak kicsit bénább, de sokkal divatosabb szabadidőautó-szerű hétszemélyest is |
Mit csináljon egy autógyár, ha az emberek akkor is szabadidő-autóra vágynak, amikor igazából valami másra, mondjuk inkább egy hétszemélyes egyterűre volna szükségük? Hát tervezzen nekik óriási szabadidő-autót, hét üléssel. A Tiguan Allspace-szel a VW a sportos megjelenésű, 4×4-es hajtásképletű, hétszemélyes utasterű járgánnyal maxolta ki a sportos és összkerekes, de nem hétszemélyes Touareg és mezei Tiguan, valamint a se nem sportos, se nem összkerekes, de hétszemélyes Touran által lakott mátrixot. Valahogy így:
Külső
A hétszemélyes Tiguan Allspace megjelenése nem sokban különbözik a mezei Tiguantól. (Ami 2016-ban váltotta az első generációs modellt. Az akkori újítások, változtatások részletesen itt olvashatók.) A hosszban 4486-ról 4701 mm-esre nyúlt az autó, ez 215 mm pluszt jelent, tengelytávja 2787 mm-re nőtt, ami 11 centis gyarapodást jelent. 145 literrel nagyobb lett a csomagtartója is, amibe már 760 liternyi cuccot is be lehet pakolni. A Škoda Kodiaq-hoz képest valamivel hosszabb a Tiguan, de tengelytávban továbbra is a Kodiaq a jobb, egy egész centivel.
A dizájnon nem sokat változtattak, az autó arca változott egy kicsit, de a komolyabb változások a B-oszloptól kezdődnek. A második ajtó hatalmasra nőtt, illetve a C-oszlop tövében lévő kis ablak vonalvezetése lett más, a korábbi egyenes alsó helyett enyhén emelkedő díszlik a sokszemélyes Tiguanon. A mezei ötszemélyes modellhez hasonlóan az Allspace is rendelhető 7 fokkal jobb első terepszögű orral, amihez extra alsó védőelemek is járnak. 106 mm-rel nőtt a hátsó túlnyúlás is, amitől a csomagtartó is érezhetően nagyobb lett.
Belső
A Tiguan Allspace tényleg bitang tágas valami lett, 190 centivel a második sorban ugyanolyan kényelemben lehet pöffeszkedni, mint az elsőben. A harmadik sor azonban már csak gyerekeknek, vagy nagyon kurta felnőtteknek elviselhető. A második sorban ülők ugyan javíthatnak valamicskét a leghátsó helyre száműzöttek kényelmén, ha a 18 centis sínen tologatható üléssort önfeláldozóan egy kicsit előrehúzzák.
Sokkal jobb így sem lesz, de legalább a leghátsók lába megmarad. Jó hír, hogy 5+2 személyes felállásban is marad valami a csomagtartóból, ilyenkor 230 liternyi poggyászt lehet még bezsúfolni leghátra. Van hely a kiszerelt csomagtér-rolónak is, de a maradék hely elég darabos, zegzugos, nehezen használható ki maradéktalanul.
A csomagtartó befogadóképessége így alakul az ülések variálásával:
modell/üléskiosztás | Tiguan Allspace 5-üléses változat | Tiguan Allspace 7-üléses változat | Tiguan 5-üléses változat |
Lehajtott második üléssorral | 1920 liter | 1775 liter | 1655 liter |
A 2. üléssor mögött | 760 liter | 700 liter | 615 liter |
A 3. üléssor mögött | 230 liter |
Az utastér minősége hozza a VW-es standardot, a kapcsolók, gombok, kis izék ugyanott vannak és ugyanúgy működnek, néznek ki, mint a Tiguanban, vagy szinte bármelyik, tetszőlegesen kiválasztott friss VW-ben. Klassz anyagok, szép kivitelezés, kissé szögletes dizájn, de az egész korrekt, jól használható berendezés. A folyton telefonon lógók rengeteg USB-csatlakozó közül választhatnak, és a hátsó utasoknak még saját szellőzőrostély is jár a Tiguan Allspace-ben.
A vezető előtt óriási, 31,2 centis képátlójú virtuális műszerfal terpeszkedik, amelynek információtartalma változtatható. Ha akarjuk, akkor hagyományos műszerfalként is tud kinézni, de ha kell, gigászi térképpé is válhat, ha a középkonzolon futó navigációs képernyő túl messze lenne.
A Tiguan Allspace variációi hét ülésre, illetve lehetetlen kiterjedésű poggyászokra:
Technika
A Tiguan Allspace motorválasztéka elég komoly, 150-től 240 lóerőig van itt minden, így táblázatba rendezve talán jobban áttekinthető. Tessék:
Benzines motorok | Váltó | Hajtás |
1,4 TSI (150 LE) | 6 fokozatú kézi váltó | Elsőkerék-hajtás |
2,0 TSI (180 LE) | 7 fokozatú DSG | 4Motion |
2,0 TSI (220 LE) | 7 fokozatú DSG | 4Motion |
Dízelmotorok | Váltó | Hajtás |
2,0 TDI SCR (150 LE) | 6 fokozatú kézi váltó | Elsőkerék-hajtás |
2,0 TDI SCR (150 LE) | 7 fokozatú DSG | Elsőkerék-hajtás |
2,0 TDI SCR (150 LE) | 6 fokozatú kézi váltó | 4Motion |
2,0 TDI SCR (150 LE) | 7 fokozatú DSG | 4Motion |
2,0 TDI SCR (190 LE) | 7 fokozatú DSG | 4Motion |
2,0 TDI SCR (240 LE) | 7 fokozatú DSG | 4Motion |
A lényeg annyi, hogy a mezei Tiguan 125 lovas motorja kimaradt a listából, 180 lóerő fölött pedig alapáras a duplakuplungos váltó, valamint a 4Motion fantázianevű összkerékhajtás is. A Tiguan Allspace választható közúti és offroad kivitelben is.
Vezetés
Szabadidő-autót vezetni általában nem túl nagy élvezet. Mármint a hagyományos értelemben. Ha viszont valaki tud annak is örülni, hogy magasabban ül a többieknél – bár lassan mindenki szabadidő-autóban ül, azt gondolva, hogy magasabban ül a többieknél – egy jól átlátható, mégis masszív autóban, akkor más a helyzet. Ha pedig valakit a kényelmes duplakuplungos automata váltó és a tengernyi vezetőtámogató rendszer is feldob, az boldog lesz egy jobban felszerelt, nagy Tiguanban. Gombjai, kapcsolói logikus helyekre kerültek és a kezelésük sem kíván semmiféle tudományos fokozatot.
A motorhang, szélzaj egyik motorváltozattal sem volt feltűnő, a tolatókamerával a rémesen szűk parkolóhelyekre is biztonsággal be lehet vele állni. Mindössze a futómű hangolása az, ami nem az igazi, valahogy egy SUV-tól nem ezt a pattogós, feszes működést várnánk el. Jó, cserébe lehet vele kanyarodni, de ki akar hat másik, sivalkodó emberrel kanyarogni. Lehetne inkább komfortosabb.
Költségek
A hétszemélyes Tiguan 1 344 000 forinttal drágább a normál változatnál – igaz, itt a belépő motor is erősebb, így nem csak a plusz centikre megy el ez a pénz -, ami így majdnem 8,5 milliós indulóárat jelent. Az alapfelszereltség is aránylag gazdag, fényezett lökhárítók, LED-es hátsó lámpa, fekete tetőléc, zöld hővédő üvegezés, bőr váltógomb-borítás, könyöktámasz elöl, hátul, belső tükör automatikus elsötétedéssel, biztonsági kerékcsavarok, elektronikus differenciálzár (EDS), Front Assist, City-vészfék funkció, ködfényszóró elöl, kanyarodási fénnyel, sávtartó rendszer, színes, 16,5 cm TFT-érintőképernyő, elektromos rögzítőfék, „Auto-Hold” elinduláskor automatikus oldással, LED-es nappali fény és multifunkciós bőrkormány is megtalálható benne.
A VW Tiguan Allspace és házon belüli alternatívái – A belépőmodell listaára, forint | |
---|---|
Škoda Kodiaq 1,4 TSI (125 LE) | 7 043 650 |
SEAT Ateca 1,0 (115 LE) | 5 542 830 |
VW Tiguan Allspace (150 LE) | 8 440 650 |
VW Tiguan (125 LE) | 7 096 990 |
Értékelés
A hétszemélyes VW szabadidő-autó jó választás lehet azoknak, akiknek fontos a divat, de néha mégis szükségük van a megszokottnál több ülőhelyre, akár összkerékhajtással megbolondítva. Akik pedig ennyi emberrel lemerészkednének az aszfaltútról is, azok pedig kifejezetten örülhetnek a Tiguan Allspace-nek.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|