Röviden – BMW X3, harmadik generáció | |
---|---|
Mi ez? | A BMW még finomabbra, tökéletesebbre csiszolt középméretű szabadidő-autója |
Mit tud? | Mindent, amit kell: elboldogul könnyű terepen, nagyon gyors aszfalton, kényelmes és tágas belül, fantasztikus minőségérzetet nyújt, a legkorszerűbb szolgáltatásokat adja |
Mibe kerül? | 14,4 millió forintról indul a 190 lóerős, négyhengeres 20d, 17,1-ről a 265 lovas 30d, 20,05-ről a 360 lóerős M40i csúcsmodell. Minden X3 4×4-es, nyolcfokozatú automatával (egyelőre) |
Kinek jó? | Tipikus mindenre jó autó (versenypályára kevésbé), bárhol megállja a helyét, lehet vele vontatni, elmenni a világ végére meg vissza, csak meg kell fizetni érte az embléma durva felárát |
Az új BMW X3 maga az Univerzális Autó. Iszonyat kényelmes és tágas, de még épp nem túl ormótlan ahhoz, hogy városban is el lehessen vele manőverezgetni. Egyelőre csak automata váltóval és összkerékhajtással rendelhető, a nyomatékosztást dinamikusan végző xDrive-4×4-gyel aszfalton is élvezetesen vezethető és nagyon gyors autó, ugyanakkor terepen is kiválóan elboldogul és vontatni is remekül lehet vele.
Terepjárós megjelenése dacára alaktényezője csupán 0,29, vagyis sztrádán sem száll el túlságosan a fogyasztás (legalábbis dízelmotorral, persze). Az egyetlen baja az ára. A BMW alaposan megkéri a fejlett technika és a márkapresztízs ellenértékét is. Nem probléma akár a 20d-t is húszmillió forint fölé konfigurálni, így egy jól kistafírozott négyhengeres dízel X3 csaknem annyiba is bele tud kerülni, mint két darab fullextrás dízel, automata, 4×4-es Mazda CX-5 (pedig az is egy nagyon jó kompakt SUV).
2003, azaz az első X3 bemutatása óta másfél millió kelt el világszerte a modellből. Az autót mintegy mellesleg kínálják Európában is, ez annyira világ-BMW, hogy Németországban nem is készül, csak az amerikai Spartanburgban, illetve Kínában és Dél-Afrikában kezdi hamarosan összeszerelni őket egy-egy gyár. Az új X3-at Portugáliában vezettük a két nagyobb, hathengeres motorral. Mentünk velük aszfalton is, terepen is, lassan is, gyorsan is, az X3 pedig sehol nem okozott csalódást.




