Röviden – Kia Stonic LX Exclusive 1.4MPI | |
---|---|
Mi ez? | A Kia 2017-ben bemutatott új crossovere, a Rio műszaki alapjain. 100 lovas benzinmotorral, a klímán kívül fapados felszereltségben érkezett hozzánk a tesztautó. |
Mit tud? | Tágas az utastér, átlagos a csomagtér mérete. A motor nagyon szomorú a sok új kis turbós benzines mellett, az alapfelszereltséggel pedig hiába szép, nagyon olcsó benyomást kelt a Stonic. |
Mibe kerül? | A tesztautó listaára 4,65 millió forint plusz a kéttónusú festés 200 ezer forintja. A legolcsóbb Stonic a klíma nélküli, 1,25 literes szívómotoros LX, 3,95 millióért. |
Kinek jó? | Ebben a konfigurációban a Stonic azoknak szól, akik sokra becsülik a divatos, fiatalos megjelenést és nem igénylik sem a motorerőt, sem a komfortot. Van vajon ilyen autóvásárló? |
Lassan belefulladunk a kis crossoverek végeérhetetlen áradásába. A nép terepjárót akar, dzsipet, eszjúvít, krosszóvert, már nemcsak nagykocsik és középkategóriás autók, hanem városi kisautók helyett is. Az autóipar pedig vállát megvonva ontja az új platformalapú gyártási rendszerekből a műszakilag ugyan a kiskocsiktól semmiben nem különböző, összkerékhajtással csak a legritkább esetben rendelhető, de enyhén megemelt, SUV-os kiállású kocsikat.
Egy ilyen új modell a Kia Stonic is. Technikája, motorválasztéka ugyanaz, mint a Kia-Hyundai konszern kisautóié (a kocsi gyakorlatilag egy Kia Rio), de oda lehet rakni az Opel Mokka, Suzuki Vitara, Renault Captur meg a többi millió kis SUV közé: nesztek, mostantól vehettek ilyet Kia logóval is. És hét év garanciával, persze – ilyet még ma is csak a Kia kínál a hazai autópiacon.




