Röviden – Hyundai i30 Fastback | |
---|---|
Mi ez? | Koreai kompakt kupé – mondja a Hyundai. Az i30 nyújtott hátsójú változata |
Mit tud? | Mindent, amit ma egy tisztességes, 4,5 méteres, sallangmentes négykerekűnek illik |
Mibe kerül? | A félmilliós nyitó akcióval számolva 5,2 és 7 millió között indulnak az alapárak |
Kinek jó? | Normális alternatíva lehet családok, akár cégek számára a mindent letaroló SUV-őrületben |
Hasonlítsuk a játék kedvéért Vlagyimir Klicskót a Volkswagenhez, az elmúlt évtizedben előlépett kihívóit meg a Hyundaihoz. A meccsek előtti rituálé ugye mindig beszólogatásokkal kezdődik: nyitva hagyom a hűtőajtódat, te, és kiborítom a kiscicád tejes tálcáját – meg hasonlók! Aztán jön a gong, és Dr. Steelhammer lecsap mindenkit!
Amióta versenyképes autókat kínál Európában a Hyundai, a klasszikus pozicionálási szabályok szerint a legnagyobbhoz méri magát. Sőt, a kihívó olykor az autóiparban is beszólogat. Múlt heti példa, amint a Hyundai i30 N változatát komolyabban promózni kezdték a dél-koreaiak, egyik európai illetékesük egyből szidni kezdte – na, kit? – a Volkswagen Golf GTI-t. A sajtó megírta hírként, összehasonlította teljesítményüket, az olvasó meg azt látta, együtt emlegetik e két modellt. Elegánsnak nem nevezném a stratégiát, de hatékony.
A Hyundait a VW ellen, az i30-at pedig egyértelműen a Golf ellen pozícionálják…, és akkor most jöjjön néhány szám. Dízelbotrányának húsba vágó következményei ellenére az európai autópiacot 2017-ben is a VW uralta 1,72 millió darabbal, bár a 3,3 százalékos (ACEA-számok) általános növekedés közben 0,9-et esett az összértékesítése. Eközben a Hyundai 14-ik lett 505 ezer autóval, ami pont az átlagos, 3,3 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A modellek között a Golf első bő 500 ezer darabbal, az i30 a 60-ik hely környékén tanyázik bő 70 ezer darabbal.
Pár napja bemutatták a nemzetközi sajtónak az i30 megnyújtott hátsójú változatát, mire én a Fastback-et a máris a Ford Focus, vagy a Renault Mégane kupés hátú négyajtósai mellé képzeltem. Ám de mikor megkérdeztem a márka képviselőjét, hogy szerintük ki lesz a riválisa, ezt a választ kaptam. Hát, az Octavia!
Nyilván le kell írnom: 2017-ben európai 8-ik lett a németek cseh ásza 220 ezer értékesítéssel. Tehát Golf 500 ezer, plusz Octavia 220 ezer.