Ha szóba kerül a Renault Mégane RS, az első kérdés többnyire, hogy Cup-csomagos? A fejlettebb futómű ebben a generációban a peresebb, szélesebb és nagyobb átmérőjű gumikban is megnyilvánul: 235/40 R18 helyett 245/35 R19 az új gumiméret, a beszállító mindig a Bridgestone
Nem kamu a kopoltyú. A felni 18 vagy 19 collos lehet
Mivel a gyár nem közölt Nordschleife-köridőt, valószínűleg nem sikerült megdönteni a Honda CTR 7:43,8 perces űridejét. A Renault reménye a később érkező Trophy verzióban van
Agyagmodellként
250-et megy automatikus váltóval 255 km/órát kézivel, mert utóbbinak kisebb a belső ellenállása
5 mm-rel még lejjebb ül, mint a Mégane GT
Tényleg lyukas, nem dísz
Elöl összesen 60, hátul 45 mm a szélesítés
1403 kilót nyom a kézi váltós, 27-tel kevesebbet, mint az EDC automatikus váltóval
Többféle szín választható a kék világítás helyett
Comfort üzemmódban ilyen békés a műszeregység, nem is látni a fordulatszámmérőt
Rokonszenves: az autó komolyan veszi a vezetőt, Race üzemmódban száműzi a menetstabilizálást
Sport üzemmódban a fordulatszámmérő a domináns, a motorhang is bátrabb lesz
Fent a vízszintes diagramok mutatják Race módban, hogy mikor érdemes váltani, de az autó sípolással is jelzi a leszabályozás közeledtét
Automata a kártya, csak legyen a tulaj
Kényelmes az üléshelyzet, a felszereltség nagyon gazdag
Cup csomagot rendelve 235/40 R18 helyett 245/35 R19 lenne a gumiméret, a beszállító mindig a Bridgestone
Kedvező a minőségérzet
Aluborításúak a pedálok
Nem javul a gyorsulás a rajtautomatikával, csak könyebb vele elérni a 100-at
Kellemes az üléshelyzet, 160-180-nál nincs jelentős zaj belül
A GT felszereltség üléseire hasonlít az RS ülése. Később rendelhető lesz versenyautósabb kagylóülés is
Fontos kényelmi tétel a hátsó szellőzőrostély és a fejmagasságú vetített kijelző
Két csövet rejt a trapéz
Diffúzornak látszik, csak mintha túl magasan volna. De látványelemnek sem utolsó
Meg kell tanulni bízni a futóműben, idő kell, míg kiismerjük az összkerékkormányzás reakcióit
Érvényesülnek az összkerékkormányzás előnyei
Igazi sportos gumi. Nem sok minta zavarja az összképet
Hátul is jóval szélesebb az autó a sima Mégane-nál
Nem sújtja az elöl hajtó sportmodellek nagy fordulóköre, amivel a féltengelyt kímélik
Két háromajtós után jött az ötajtós RS a Mégane IV-ből
1230 kilós az R26.R. 365 kelt el belőle, ma értékes ritkaság pályanapra járóknak
235/40 R18 a méret, nagyon jól tapadó keverékkel
A repülős gázkart idéző kézifékkart az RS is megkapta
Rendes versenyülések tartják a vezetőt
Ez is egy kettes Mégane, csak egy kicsit potensebb
Kb. 30 kilót lehet nyerni a hátsó ülések kipakolásával, ami nagyjából kompenzálja a bukócsövet
Gyorsulás 100-ra, balról: 6,0, 6,0, 5,8 mp
5500-as fordulatszámon adott le 230 lóerőt
Tavasszal kezdődik a Mégane RS értékesítése, az autót a Renault egyik spanyolországi üzeme gyártja Palenciában
A bordó egy 275 lóerős Trophy verzió
Sokkal szebb a buta botantennánál a cápauszony
Jerezben vezettük a Mégane RS-t. Ez a célegyenes
Balra a sima, jobbra az RS Mégane első felfüggesztése. A lényeg, hogy utóbbiban nem az egész rugóstag fordul el kormányzáskor, hanem csak a kerékagy, amivel kisebb a kormánylegördülési sugár
Várhatóan ősztől lesz csak kombinálható a Cup csomag az EDC automatikus váltóval, addig csak a kézi váltóshoz rendelhető
Fejmagasságú kijelző is jár az autóhoz. Sokat segít a navigációs iránymutatás és a sebességkorlátozások követésében
Bár nincs adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, a feszes futómű élhető rugózási komfortot nyújt
A narancssárga új szín, a Syrius-sárga eddig is elérhető volt
A kormánylegördülési sugár változásával (a rövidebb erőkar miatt) gázadáskor kisebb erő hat a kormánykerékre, így a kerék nem vagy kevésbé rángatja a kormányt, csökken a kormányon a hajtási befolyás, találó angol nevén a torque steer. További előnyként az autó pontosabban irányítható
Órákon át mentek az autók a pályán, bírták az extrém terhelést
A vas-alu kombinált anyagú féktárcsáknak jobb a hőleadása és kerekeknként 1,8 kilót lefaragnak az autó tömegéből
Kézi váltóhoz manuális rögzítőfék, ez így szép
Itt is lehet az üzemmódokat állítani. Race-állásban nincs menetstabilizálás
Fontosabb adat az EDC-s modelleknél a kuplungok és a váltóolaj hőmérséklete, ami szintén lekérhető a kijelzőre
2003-ben debütált a Mégane II RS, turbómotorral, de kezdetben még sperr nélkül
Nem adta meg a gyár az alaktényezőt, sajnos