Röviden – BMW 630d xDrive GT
Mi ez? Hatalmas túraautó a BMW-től, a 6-os Gran Turismo limuzinos kényelmet és nagy belteret rejt a praktikus ötödik ajtó előtt.
Mit tud? Gondtalan suhanást, hatalmas testben, remek fogyasztással.
Mibe kerül? 258 lovas négyhengeressel 19 millióról indul a 6 GT, az opciós tételek hosszú sorát tartalmazó 630d xDrive GT tesztautón 34,1 millió forintos árcédula van.
Kinek jó? Akik kedvelik a komfortos utazást és bátran bevállalják a bálnahát formát.

Kétségkívül a repülés a leghatékonyabb módja a nagy távolságok leküzdésének, nyomába csak a villámgyors vonatok érhetnek. Van azonban néhány bosszantó apróság, amit a megspórolt pénz és idő ellenében le kell nyelni. Ilyen az esetleges korai kelés, a macerás kijutás a reptérre, a biztonsági ellenőrzés nyűgje, a kicentizett csomagok, a végtelenszer ellenőrzött beszállófecnik a Wizznél, az egyre ízetlenebb szendvicsek a Lufthansánál és az ördög tudja, még hány apró szálka böki az utazót, mire elfoglalja helyét a légiközlekedésben.

Esélye sincs saját lábán két óra alatt Párizsba érni, jóval kevésbé költséghatékony, cserébe maradéktalanul kényelmes az utazás a BMW 630d xDrive GT fedélzetén.

Külső

Leporolták a BMW-nél az 5-ös GT tervezésekor felvázolt koncepciót, miszerint olyan autóra van szüksége a kínálatnak, ami a limuzinok kényelmét nyújtja, de üléspozíciójában félúton járjon a biztonságérzetet nagyban növelő SUV-k felé és közben legyen annyira praktikus, mint a kombik. Ezúttal azonban pirossal, sok felkiáltójellel a lista végére vésték azt is, hogy a már G32-es kódjelű 6-os Gran Turismónak sokkal gusztusosabban kell kinéznie.

Érdekes módon a béemwéseknek továbbra sem tetszik a bálnahát forma, többen felrótták neki azt is, hogy másképp üt az ablakvonalon a Hofmeister Knick, de a legtöbb érdeklődőnek elnyerte tetszését a megosztó dizájn. Nézegettem egy kicsit reggel, rápillantottam délben, láttam azt is, ahogyan a város aranyló fényei megcsillannak az éleken és idővel én is kifejezetten kedvelni kezdtem a vaskos lemezeit. A keret nélküli ablakok pedig egyszerűen királyak.

Mindennapok az első osztályon 1
Mindennapok az első osztályon 83

5091 mm hosszú, 1902 mm széles, 1540 mm magas, tengelytávja 3070 mm

Jókora légbeömlőket kapott az M Sport csomaggal a lökhárítóba, amiknek nagyobbik részén persze soha nem jut levegőhöz a 6-os, a két szélsőnek csupán az oldala nyitott, hogy a kerekek mellett vezesse a légáramot. A gigantikus orrlyukak aktív lamellái is csak akkor nyílnak meg, ha szüksége van a sorhatosnak egy kis friss levegőre.

Irgalmatlan mennyiségű lument öntenek az autó elé a LED-es fényszórók, amik nemcsak bevilágítanak a kanyarba, hanem a sötétben bóklászó gyalogosokat is külön fénycsóvával jelzik.

Hussein Al-Attar valahogy az autó végére jöhetett bele a rajzolgatásba, mert hátrafelé szaporodnak az érdekes részletek. Laza bemelegítés az ajtók alján végighúzott hullám, aztán jön a húsosan domborodó sárvédő és a kacsafarokra rájátszó háromdés hátsó lámpák.

Belső

Kiváló a minőségérzet, persze minden tökéletesen illesztett és az egész utastér kifejezetten kellemes hangulatú a csokoládészínű Nappa bőrkárpittal. Nagyszerű ergonómia és szinte már a kapcsolási érzetről megmondható, hogy BMW-ben ülünk.

Halvány apróságokban különbözik csak az 5-östől vagy 7-estől, ami ugyan nem újdonság, de jólesne már, ha friss BMW-k belterében nem mindig pontosan ugyanazokkal az elemekkel találkoznánk, mint a többi nagyobbra nőtt modellben. A 630d Gran Turismóban a hátsó ajtók fémdekorjába nyomott GT felirat nagyjából az egyetlen egyedi részlet. Igaz, ez épp annyira roppant igényes, mint a 6 GT minden más alkotóeleme. A zongoralakk betéteken kívül, mert azok méltatlanok bármilyen autóhoz.

Elképesztően tágas az utastér, a 3070 milliméteres tengelytávon bőven akad hely hosszában és széltében is. Bő kézzel bántak a centiméterekkel és ez olyan helyeken látszik, mint az első ülések közötti könyöklő, mely annyira széles, hogy szolidabb középkori lakomákat is lehetne rendezni rajta.

Mindennapok az első osztályon 84

Megszokottan otthonos BMW-belső, ami nem nagyon különbözik az 5-östől, 7-estől

Mindennapok az első osztályon 85

Szép munkát végeztek a csokoládé bőr kárpitokkal

Fejedelmiek az ezerféleképpen állítható, memóriás és számtalan masszázst kínáló komfortülések, az üléspozíció a platformtársakénál picit magasabb, ezért nem lehet annyira sportosan leengedni őket, de ezt ne bánjuk, mert a Gran Turismo cseppet sem arról szól.

Azonos tengelytáv mellett kurtább 7-eseket megszégyenítő lábtér várja a második sorban utazókat. Bármelyik TSZ-titkár pártelnöknek érezheti magát a második sor állítható támszögű kanapéján, ráadásul unatkoznia sem kell a gondtalan suhanás közben, ha elmerül a 10,2 colos monitor menüjében, melyből rögtön kettő is jutott. Lehet rajta tévét nézni és akad DVD-lejátszó is, valamint egy méltatlanul ódon távirányító, mert sajnos nem érintőképernyős a rendszer. Amennyiben a Bowers & Wilkins hifinél privátabb audioélményre van igény, a hátsó klímapanel alatt ott a két jack dugó. Ha még így is zavar a külvilág, akkor egy gombnyomással felkúsznak az ablakrolók és a gigantikus panorámatető is teljesen elsötétíthető.

Fejtér akad bőséggel a rohamosan lejtő tető alatt is, hiszen kellően magasról kezd lefelé zúdulni, valamint a trendekkel ellentétben a tetőoszlopok sem borulnak nyomasztóan befelé, cserébe viszont irtózatosan vastagok. Bizonyára masszívak és a biztonságérzetre is jó hatással vannak, de jelentős gátat szabnak a kilátásnak, hátrafelé különösen. Még szerencse, hogy rendelhető az autóhoz a négy széleslátószögű kamerával dolgozó, interaktív, 360 fokos parkolómozi, melyben minden oldalról megnézhető az autó az iDrive gyönyörű grafikájú, széles érintőképernyőjén.

Mindennapok az első osztályon 86

Igényes részletek

Mindennapok az első osztályon 87

Hatalmas, 610 literes a csomagtér

Granturizálni lehet egy szem izmos hitelkártyával, de a felhalmozott jóságoknak nem árt, ha van az utastér mögött 610 liternyi –  egyszerűen óriási – tér az elektromosan mozgatható ötödik ajtó alatt. Az ülések ledöntése után pedig 1,8 köbméteres raktér áll rendelkezésre, aminek pihe-puha kárpitjára soha nem lenne szívem pakolászni. Nyitható kulcsról vagy közvetlenül a hátfalról is, engem azonban az lepett meg, hogy tesztautóban végre tényleg üzembiztosan működött a láblengetős trükk is.

Technika

Motorok

Még nem túl széles a 6-os GT motorpalettája, melyen természetesen minden motor turbós. A 19 milliós belépőszintet a 630i GT jelenti, amiben a 2 literes, négyhengeres motor 258 lovas és 6,3 másodperc alatt futja vele a százas sprintet. A következő szint már a sorhatos motor 640i néven 340 lóval (20,9 millió Ft) és akár xDrive összkerékhajtással (21,75 millió Ft).

Dízelmotorból egyelőre csak a 3 literes, sorhatos van egy vagy két turbóval. A kétcsigás 640d xDrive GT-ben 320 lóval és 680 Nm nyomatékkal 22,65 millió forinttól. Ezek között igazi ciprusfákkal szegélyezett aranyközépút a 630d GT.

Hat másodpercnyi puha nyomás a mellkason. Ennyi kell a kéttonnás BMW 630d GT-nek százig. Bőven több, mint tisztességes érték a dízel túragombóctól. Kettős megfúvású turbóval lélegeztetik a B57-es kódú sorhatost a harmincdében, ami 265 lóerejével és 620 Nm nyomatékával harmonikus ebben a testben is. Fordulaton remek hangja van, de alapvetően nagyon csendes, a beltérben szinte nem is hallani a motort.

Hozzá nyolcsebességes automata váltó csatlakozik, melyet a ZF polcáról szerez be a BMW. Észrevétlen és villámgyors, még a kormányon lévő váltófülekkel is szépen kezelhető.

Mindennapok az első osztályon 88

Hat henger sorban, 265 ló

Mindennapok az első osztályon 89

Karaktert váltó kapcsoló, váltókar és iDrive

Vezetés

Érezhetően már egészen a gép szintjén rettentő pöpec autó a 6-os GT, de teljesen más karakter, mint bármelyik másik BMW az autóipari étlapon. Pontosan arra való, amit ígér. Gran Turismo, tehát hosszúra nyújtott utazásokra való, kényelmes, testes autó és ez vezetés közben is érezhető. 620 Nm nyomaték elég ahhoz, hogy a mákszemnyivel 2 tonna alatti autót kényelmesen mozgassa a helyzetek többségében 2000 alatti fordulaton.

Hiába a gigantikus, 20 colos alufelnik, a légrugós futómű remekül mossa el az út egyenetlenségeit. Nem mondom, hogy Aladdin varázsszőnyege hozzá képest konflis, de nagyon ordenáré kráter kell ahhoz, hogy kellemetlen zaj üsse fel a fejét. Tökéletesen hozza a nagyautós finoman lebegő, kihajózás érzést.

Comfort Plusban volt leginkább kellemes használni a 630d GT-t, egész egyszerűen ez a gondtalan suhanás passzol leginkább a nagyra nőtt ötajtós karakteréhez. Városi forgalomban használva sem kell szörnyű önmegtartóztatást gyakorolni, hogy a sorhatos turbódízel fogyasztását 9,5 liter környékén tartsuk, autópályán és országúton pedig ennél is literekkel étvágytalanabb.

Mindennapok az első osztályon 90

Kiváló utazóautó

Mindennapok az első osztályon 91

M-es kormányt markolászni mindig öröm

Rém randa időt fogtunk ki az egyik kirándulás alkalmával, az autó orráig is nehezen lehetett ellátni a sűrű zivatarban, mégis magabiztosan tartotta helyén a 6 GT-t a sávtartót, táblafelismerőt, holttérfigyelőt és adaptív tempomatot összehangoló CoPilot rendszer. A vezetéstámogató asszisztensek egy gombnyomás után finomhangolhatóak az iDrive megfelelő menüpontjában. Erős fuvallatok nyaldosták az autót, ami a nagy felület miatt érzékenyebb az oldalszélre, mint akár az 5-ös Touring.

Kanyarodni tud-e? Hogy ne tudna! Elég átlökni Sport állásba a kapcsolót – merészebbeknek lehet ennél mélyebbre süllyedni menetstabilizáló kikapcsolással – és máris elnehezedik a vastag M-es kormány, élénkebb lesz a motor, a futómű érezhetően keményebb, picikét több információ jut el a vezetőhöz arról, hogy mennyi történik a kerekek alatt.

Ha valaki azért aggódna, hogy az xDrive miatt túl steril lesz az autó, annak jó tudni, hogy az összkerékhajtás is a hátsó tengelyt preferálja. A huligánkodás közepette elég megnyugtató, hogy az M Sport csomagos 6-os GT alatt egész estét betöltő féktárcsák vannak a kékre festett – elöl négy-, hátul kétdugattyús – nyergek alatt.

Költségek

19 millióról indul a BMW 6-os GT négyhengeres, turbós benzinessel, az egyturbós, sorhatos dízel már 20,5 millió, az összkerékhajtás felára további 850 ezer forint. A Bluestone metál tesztautóba háromoldalnyi opciós tétel került, amik között bőven akadnak szabad szemmel messziről is jól látható tételek. Isteni légrugós felfüggesztés (1,3 millió), M Sport csomag (közel 2 millió), hangulatos panorámatető (574 ezer) és Bowers & Wilkins hifi (1,2 millió).

Miután bekerült az éjjellátó kamera, a kormánykerékfűtés, a hátsó szórakoztató rendszer és még ennél is több extra, az autó ára felhízott 34 109 300 forintra.

A BMW 630d xDrive GT és vetélytársai – Listaár, forint
Audi A7 Sportback 50 TDI quattro (286 LE) 20 899 960
BMW 630d xDrive GT (265 LE) 21 400 000

Értékelés

Tagadhatatlan, hogy vannak hatékonyabb módjai is a kilométerek gyűjtésének, de a teszthét alatt hosszában szeltük át az országot a BMW 630d GT-vel és arra jutottunk, hogy ez is éppen elég jó. Teljesen más karakter, mint a többi BMW, nemcsak megosztó formájával, hanem komfortjával is kilóg a sorból. Aki a tradicionális BMW-s értékeket keresi, annak ajánlom figyelmébe az 5-öst. A hatalmas utastér, a kényelmes ülések és a légrugós futómű remek utazóautóvá teszik a 6 GT-t.

Mellette – Ellene
  • Megosztó formaterv
  • Remek vezethetőség
  • Földöntúli kényelem
  • Fejedelmi utastér
  • Izmos és takarékos hathengeres turbódízel
  • Átkozott zongoralakk betétek
  • Oldalszél-érzékenység
  • Illene bele érintős tablet hátra
Hogy tetszik a BMW 630d GT? Értékeld!
átlag
7.52
szavazat
442
Hogy tetszik a BMW 630d GT? Értékeld!