Röviden – Honda Jazz 1,5 Dynamic | |
---|---|
Mi ez? | A Honda Jazz harmadik generációs modellje ráncfelvarrás után, új, a korábbinál erősebb benzinmotorral, egyedi felszereltséggel |
Mit tud? | Okos belseje remekül pakolható, és az 1,5-ös motorral vezetni is klassz |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Jazz 4 119 000 forintba kerül, az 1,5-ös motorral szerelt változat belépőára pedig 4 999 000 forint |
Kinek jó? | Aki a racionálisan kiválasztott autóval a napközbeni családlogisztika után/közben némi élményre is vágyik, annak jó lehet a nagy motoros Jazz |
2015-ös bemutatása óta a harmadik generációs Honda Jazz mindössze egyetlen, 102 lóerős, 1,3 literes benzinmotorral volt kapható. De a vevők, érdeklődők valami erősebbre, sportosabbra vágytak, így a gyár egycsapásra megduplázta a motorkínálatot. Érkezett egy erősebb variáns. Az új, 1,5 literes, 130 lóerős motor mellé kreáltak új felszereltségi szintet is, amit csak ehhez a motorhoz lehet rendelni, illetve ez a motor meg csak a frissen érkezett Dynamic felszereltséggel kapható. Tiszta ügy, nehogy véletlenül átláthatatlanná bonyolódjon a Honda Jazz árlistája.
Külső
Ugyan a Honda Jazz nemrég frissült, ennek ellenére az új, erősebb motoros változat megjelenésén megint módosítottak kicsit. Szemből a módosított lökhárító, a krómkeretes első ködlámpa, a LED-es fényszóró, a piros betétes légterelő számít újdonságnak, hátul pedig a hármas diffúzor különbözteti meg az erősebb Jazzt a mezeitől. Emellett még a 16 colos fekete felni is a Dynamic felszereltség sajátja.
Az 1,5 motorral felszerelt Jazz kicsit hosszabb is a mezei változat 4028 milliméterénél. Igaz, nem sokkal, egészen pontosan 23 mm-rel. A 1694 mm-es szélesség, illetve a cápauszony-antennával mért 1550 mm-es magasság azonos mindkét modellnél.
Honda Jazzek a frissülés különböző fázisaiban:
Belső
A Honda Jazz ajtajai szinte derékszögben nyílnak, így beülni, illetve telepakolni is könnyű a valószínűtlenül tágas belsejű autót. Bár méreteit tekintve nem egy nagy autó, de a bebútorozása olyan jól sikerült, hogy 190 centisen a saját igényeimhez kényelmesen belőtt vezetőülés mögött is vidáman elüldögéltem benne. Térdben, fejben is van elég hely és a lábfejem a 46-os cipővel is befér az első ülés alá. A Dynamic felszereltségi szintet az utastérben több helyen is feltűnő narancs díszvarrásról ismerni fel, más változás nem nagyon van bent a többi modellhez képest. Pár apróságtól eltekintve a Jazz belseje nem rossz. A dizájnon lehet ugyan rugózni, de igazából semmi komoly baja nincs. Tisztességes anyagokból építették, és még a kemény plasztikok sem hervasztóak benne.
A kormány csinos, jó fogású, vannak rajta gombok is szép számmal. Műszerfala egy középre helyezett nagyobb sebességmérőből, mellette egy kisebb, szintén kerek fordulatszámmérőből és egy kombinált kijelzőből áll, aminek változtatható az információtartalma. Szép képű, rendes felbontású kijelző trónol a középkonzolon, egész jó pozícióban, magasan. A menüje már elég kusza, nem szeretném megszokni, de a telefonkihangosító párosítása egy percen belül letudható művelet, aminek lehet örülni. A középkonzolon akadnak még különféle csatlakozók is, az USB – ebből van még egy a könyöklőben – és a 12 voltos érthető, de a HDMI aljzat számomra nehezen értelmezhető egy autóban.
Technika
Az új, erősebb, nagyobb motor lökettérfogata pontosan 1498 köbcentiméter, csúcsteljesítménye pedig 130 lóerő, 6600-as fordulatszámon. Nyomatéka 155 Nm, ezt 4600-as fordulaton teljesíti a motor. Papíron 8,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ami egész tisztességes adat. A motorhoz hatfokozatú kézi és CVT váltó is rendelhető.
Vezetés
Határozottan jót tett a Jazznek az erősebb, dinamikusabb motor, élvezetesen lehet vele autózni. Nemcsak papíron, hanem a valóságban is érezhető a gyorsulás. Hiába Honda, az 1,5-ös motort egyáltalán nem kell ész nélkül pörgetni, hogy történjen is valami. Nyomatékos, kiegyensúlyozott darab, aminek még kellemes, sportosba hajló hangja is van. Nem túl tolakodó, de azért átjön az üzenet. Váltóját is lehet szeretni, bár ez kevésbé sportos, de pontosan működik, könnyen jár.
Városban élvezetes vele közlekedni, karosszériája jól átlátható, de tolatásnál van elektronikus segítség elöl és hátul is a radarok képében. Autópályán a motorhang hosszú távon már lehet, hogy átlépi egyesek ingerküszöbét, amikor a motor a 130-as tempó mellett 3750 körül forog hatosban. Más zaj nincs benne, bár a tesztautón még a téli abroncsok feszítettek. Futóműve kényelmes, egész szépen kisimítja a kisebb nagyobb úthibákat is.
Fogyasztása nagyjából csak városban , nem kifejezetten takarékosan használva 7,8 literre jött ki.
Költségek
A Honda Jazz alapára 4 119 000 forint, amiért 1,3-as motort kap a vevő, kézi váltóval. Az 1,5-ös motoros, Dynamic felszereltségű Jazz 4 999 000 forint, szintén hatfokozatú kézi váltóval. A CVT váltó felára 320 ezer forint. A metál, vagy gyöngyházfényért újabb 120 ezer forintot lehet a pénztárnál hagyni, a Honda CONNECT Garmin navigációs rendszerrel, CD-lejátszóval, 7 colos érintőképernyővel, AM/FM/DAB és internetrádióval, előre telepített „Aha” alkalmazással, internetböngészési lehetőséggel még 200 ezret visz el. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető, a jelzőtábla-felismerő, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és az intelligens sebességhatároló a Dynamic felszereltségbe alapáron belefér, más kiviteleknél viszont 190 ezerbe kerül. Érdekesség, hogy eltűnt a modell kínálatából a digitklíma.
Honda Jazz és vetélytársai (Listaár, forint):
Honda Jazz és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
Honda Jazz 1,5 (130 LE) | 4 999 000 |
Suzuki Swift 1,0 GL+ (110 LE) | 4 620 000 |
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost (125 LE) | 5 250 000 |
Renault Clio Intens (118 LE) | 5 049 000 |
Értékelés
Az amúgy is roppant praktikus és élhető Honda Jazz ellen már nem kifogás, hogy nincs hozzá erősebb, dinamikusabb motor. Az 1,5-ös remekül illik az autóhoz, még azoknak is érdemes elgondolkodni rajta, akik amúgy nem vezetnek állandóan dinamikusan. Még a hétköznapi bevásárlás is élvezetesebb lesz ezzel a motorral.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|