Röviden – Mitsubishi Eclipse Cross 2018 | |
---|---|
Mi ez? | Kompakt szabadidő-autó, kizárólag 1,5 literes, turbós benzinmotorral, kézi vagy fokozatmentes automata váltóval, alapáron kevés, csúcskivitelben sok divatos extrával |
Mit tud? | A motor erős, de a vezetés a kézi váltóval rém kellemetlen. A helykínálat jó, családi autónak 2-3 gyerekkel elég tágas az Eclipse Cross. Akinek kell a 4×4, ebben a SUV-ban megkaphatja |
Mibe kerül? | 6,5 millió az induló ár, a tesztautó közepesen extrázva 7,5, a csúcs a 10,5 milliós bőrüléses, automata, 4×4-es Instyle, full extrával |
Kinek jó? | A tesztautó a kézi váltóval semmiképp nem ajánlott változat. Automatával az Eclipse annak lehet jó választás a bőséges kínálatból a kategóriában, aki valamiért elkötelezett a márka iránt és szereti a japán stílust |
A Mitsubishi Eclipse Cross formájával, hajtásláncával, futóművével, nevével és a vezetői környezet indokolatlanul szűkre zárt terével is arra utal: ez valamiféle sport(os) kupé, ami történetesen úgy néz ki, mint egy szabadidő-autó. Marketinges szemmel nézve a dolog akár be is jöhet, nagy divatja van ma ezeknek. De hétköznapi autós szemmel a kocsi, főleg kézi váltóval, túl sok kompromisszumot kényszerít a tulajdonosára, ha simán csak családi autóként szeretné használni.
A Mitsubishi Eclipse Cross az Outlander műszaki alapjaira épül, vele azonos tengelytávra, de annál kisebb kasztnival, így most kábé akkora, mint az ASX (40 mm-rel hosszabb, 4405 mm). Ez a fura helyzet nemsokára feloldódik, mert a hamarosan érkező két friss szabadidő-modell, a jelenleginél kisebbre ígért új ASX és a nagyobbra ígért új Outlander között az Eclipse nagyjából mindkettőtől egyenlő távolságban lesz majd. Így ki-ki igényei szerinti méretben vehet magának Mitsubishi SUV-t. Ha akar.




