Röviden – Volkswagen T-Roc Style 1,5 TSI ACT | |
---|---|
Mi ez? | A Volkswagen 2017-ben bemutatott Golf méretű szabadidő-autója |
Mit tud? | Divatosnak szánt, kompakt méretű szabadidő-autó. Nagyjából ennyi. |
Mibe kerül? | A VW T-Roc alapára 5,9 millió forinttól indul – 1,0 literes, 115 lóerős – az árlista végén a 2,0 literes 150 lovas dízelmotoros kivitel áll, DSG váltóval, összkerékhajtással, Sport felszereltségi szinttel, 8,8 millió forinttól. |
Kinek jó? | Aki Golf méretben szeretne SUV-nak látszó komfortos, tágas, közepesen jellegtelen autót, Volkswagen néven, az ne kutasson tovább. |
A Volkswagennél végignéztek a csoport által gyártott szabadidő-autók széles során, ám valahol olyan rést véltek felfedezni ahová még beférhet egy modell. Össze is szaladtak a fehér köpenyes tudósok, vettek egy nagy vödör vazelint, gyorsan összepacsmagolták vele az Aronát és az Atecát, és lendületből benyomták közé a VW T-Roc-ot. Tádááám, megszületett egy újabb, hiánypótló városi Crossover. A Crossover megnevezés jelen esetben nagyjából azt jelenti, hogy olyan autó, ami még városi szabadidő-autónak is – ez az, ami kicsit már terepjárós kinézetű, de mégsem életképes vadonban – csak kis ferdítéssel nevezhető.
Külső
A VW T-Roc szürkében, szerény felszereltséggel nem éppen szívmelengető megjelenésű autó. Magyarul olyan unalmas, hogy már fényképezés közben is ásítozni kezd, aki a közelébe kerül. Pedig nem minden T-Roc ilyen szomorú, a jobban felszerelt változatok kéttónusú fényezéssel, látványosabb műanyag betétekkel, illetve határozottan menőre sikerült nappali fénnyel is kaphatóak. Méreteit tekintve a Golf kategóriájában indul a T-Roc, hossza 4234 mm, szélessége 1819 mm, magassága 1573 mm.
Tengelytávja pedig teljeen megegyezik a Golféval – 2590 milliméter – hiszen ugyanarra az MQB padlólemezre épülnek mindketten. Elöl a hűtőmaszkba integrált fényszórók érdekesek, oldalról az ajtóba vasalt él, a kupésan ereszkedő tetőív, valamint a műanyagbetétek izgalmasak. Hátra érve pofás lámpák és ordas kamu kipufogónyílások zárják a sort. A csomagtartó ajtaja az emblémát kibillentve nyitható. Ha lenne benne tolatókamera, az is valahol ott lakna, védve az esőtől, kosztól.
Belső
Hasonlóan ingerszegény a Volkswagen T-Roc belseje is, ahol hatalmas, fekete műanyag felületek borítanak mindent. Aki az elmúlt években ült már VW modellben, annak ismerősek lehetnek a szinte minden modellben egy kaptafára készülő berendezési tárgyak, a komplett középkonzoli kezelőszerv-erdőtől a kormányon lévő gombokig. Nem nagy baj ez, végül is a tekerős klímavezérlés jól használható, klassz, hogy van mellette kijelző is, és az elrendezésük is tök logikus. Műszerfala klasszikus, kerek műszeres a kötelező TFT betéttel, a középkonzolon pedig fekete zongoralakk keretben aránylag nagy, szép felbontású érintőképernyő trónol.
A VW-nél okosan úgy döntöttek, hogy már nem erőltetik a saját navigációs rendszert, használja csak a vezető a saját telefonját. Az Android Auto-s applikációt fájdalommentesen kezeli a rendszer, bár kicsit többször kér beleegyezést csatlakozáskor, mint a indokolt lenne , de amúgy remekül kezelhető a rendszer, minden autóban legalább ilyet kellene használni. A kijelző alatt dupla USB csatlakozó várja az energiavámpír okostelefonokat.
A komforttal amúgy az égvilágon semmi baj nincs, a T-Roc belseje elegendő helyet kínál a kényelmes autózáshoz elöl-hátul egyaránt. Ülései korrektek, a kárpit a lehetőségekhez még vidám is, már ha lehet vidám egy a szürke 4-5 árnyalatával operáló üléshuzat. Csomagtartója 445 literes alapból, az üléstámlák lehajtása után 1290 literessé válik. Padlója duplafenekű, és pótkerék helyett csak gumijavító készlet van benne legalul, a szükségpótkerék felárért rendelhető.
Csomagtartójának ajtaját lecsukni nagyjából akkora kaland, mint egy gumimatracot lenyomni a Balatonban a víz alá. Fentről egy kézzel tiszta erőből lehúzzuk, majd a másikkal az ajtóra támaszkodva még akár be is lehet csukni. Feltéve, hogy legalább 60 kilósak vagyunk, különben lóghatunk a kapaszkodón, mint a játszótéri mászókán. Érthetetlen miért ilyen, bízzunk benne, hogy egyedi rontás, és csak a tesztautó ilyen.
Technika
Az 1,5 literes TSI motor friss darab, 150 lóerejével csendes, komfortos, kellően erős darab a T-Roc-ban is. A hozzá társított hatfokozatú kéziváltó közel nem olyan finom darab, mint amit az Arona-ban próbáltunk, igaz, ott az egyliteres motorral dolgozott együtt. A T-Rocban kissé akadósan jár, a VW-tól teljesen váratlan módon. Emlékeim szerint a Golfban is sokkal jobb a váltó. A VW T-Roc sok szabadidő-autónak látszó tárggyal ellentétben rendelhető összkerékhajtással is, nemcsak elsőkerekes kivitelt gyártanak belőle. Az 1,5-ös benzinesen kívül még 1,0 literes, 115 lóerős benzinmotorral, 2,0 literes, 190 lóerős TSI motorral, illetve szintén kétliteres dízellel is, amely 150 lóerős teljesítményre képes.
Vezetés
A Volkswagen T-Roc a lelke mélyén igazából egy Golf, csak egy bakarasszal magasabb és divatosabb. Így a vezetése is nagyjából olyan, kifinomult, komfortos, mindenféle kaland és küzdelem nélkül. Hiába a magasabb építés, kanyarban is stabil, de a kormánya nem ad sok visszajelzést arról, hogy mi történik az úton. Az egész vezetés annyira steril, hogy miután kiszáll belőle az ember, máris elfelejti, milyen volt. A kissé akadós váltó is csak annak tűnik fel, aki korábban próbált már más váltót is új VW-ben.
A karosszéria amúgy jól átlátható, még tolatókamera nélkül is biztonsággal lehet vele parkolni, igaz, radar azért van benne, elöl, hátul. Vezetőtámogató rendszerek közül az adaptív tempomat ami igazán jó benne, még kézi váltóval is. Az 1,5-ös benzinmotor finom darab, ha kell erős, ha kell, akkor pedig finoman vitorlázva, takarékosan is lehet vele autózni. Hangja szinte egyáltalán nincs, és az utastér is csendes, szélzaj sem zavarja a benti békét. 7,8 literes fogyasztása a rengeteg városi ingázás mellett pár Budapest körüli kirándulóhelyre autózással vegyesen jött össze, ami magában nem rémisztő, csak a gyári 5,4 literes ígéret fényében.
Költségek
VW T-Roc-ot már 5,9 millió forinttól lehet kapni, és mindössze kétféle, Style és Sport felszereltséggel. A tesztautó sok extrát nem tartalmaz, de pár azért mégis került bele. A 6,738,610 forintos újkori ár az App-Connect-et, két darab USB-csatlakozót, elektromosan behajtható külső tükröket, kétszólamú kürtöt, kétzónás automata klímát, proaktív utasvédelmi rendszert, 20,3 cm-es érintőképernyős CD, MP3-játszós audiórendszert, telefon előkészítést is tartalmazza a téli csomagon (fűthető első ülések – fűthető ablakmosó fúvókák – ablakmosó folyadék-szint jelző) és a tetőlécen kívül.
Volkswagen T-Roc és vetélytársai – Listaár, forint
Volkswagen T-Roc és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
VW T-Roc Style 1,5 (150LE) | 6 586 130 |
Škoda Karoq Ambition (150LE) | 6 824 890 |
Audi Q2 Basis 1,4 TFSI (150LE) | 7 812 000 |
Mazda CX-3 (120 LE) | 4 749 900 |
Értékelés
A Volkswagen T-Roc a VW csoport jól bevált építőkockáiból összerakott, lehetőleg a teljes piacot lefedő szabadidő-autó kínálat egyik kisebb tagja. Sőt, VW emblémával jelenleg ez a legkisebb a sorozatból. Tisztességes műszaki tartalommal, okos, hasznos extrákkal, erős, csendes motorral, de alapfelszereltséggel lehangoló belsővel.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|