Valószínűleg a világon sehol sem találnak ki annyiféle bizarr elektromos egy- két- vagy többkerekűt, mint Kínában. A pofás külsejű, fürge kis Robstep X1 is onnan érkezett, ami a törzsfejlődésben valahol a rollerek és az elektromos bringa közt tanyázik félúton.





Mit tud?
A 17 kilogrammos bringa két darab egyforma méretű, 14 colos keréken gurul, a 300 W teljesítményű villanymotor hátra került, az akksi pedig a széles nyeregcsőben található, már amennyire csőnek nevezhető a téglalap keresztmetszetű tartó. A cserélhető és a bringából kivéve is tölthető 336 Wh-ás akksi alulról csúszik be a helyére, hogy illetéktelenek ne tudják csak úgy kikapni, kulccsal reteszelhető. Elöl hátul mechanikus – bovdenes – tárcsafék lassítja az eszközt, de a kerékpároktól eltérő kiosztással, itt jobb oldalon van az első, balon a hátsó fék.

Kompakt kis cucc, befér liftbe, irodába, bárhová
Hasonlóan, mint a motoroknál, robogóknál. Van beépített első-hátsó lámpája, mókás hangú, autókürtölést imitáló dudája, kitámasztója is.
Beépített, kék fénnyel világító központi kijelzője az aktuális sebességet, a teljes és napi megtett kilométereket is mutatja az akksi töltöttsége mellett. Érdekes, hogy a sebességet csak akkor jelzi ki, amikor a villanymotor hajt. Üresen gurulva nem mutat sebességet, és valószínű, hogy ilyenkor a megtett távolságot sem méri.
Minden fontos információ itt olvasható
Extraként hifi is van benne, ehhez Bluetooth-on kell csatlakoztatni a telefont és máris muzsikára gurulhat vele a bringás. Hatótávja papíron 25-30 kilométer, ami 76 kilós terheléssel reális is, bár nullára nem szívesen meríteném le. Fura lenne futóbringázni 40-en túl. Tölteni nagyjából 3-4 órát kell, így akár munkahelyen, fél nap alatt is fel lehet tölteni az üres akksit.
14 colos gumin szalad a bringa
Hatótáv
Azt, hogy mennyit lehet elgurulni egy töltéssel, leginkább az határozza meg, mekkora akksit pakolnak a járműbe. Nyilván ezt nem praktikus a végletekig növelni, mert senki nem kíván egy kisváros ellátására is alkalmas, kéttonnás akkumulátortelepen ücsörögni. A legtöbb bicikliszerű, kompakt jószágot a felhasználók legfeljebb napi 10-20 kilométer megtételére veszik igénybe, leginkább ingázáshoz, városban bohóckodáshoz. Persze lehet vele többet is menni, de az apró kerék, a kompromisszumos üléshelyzet miatt ez már nem lesz feltétlenül örömteli.
Az ülés alatt tanyázik a kikapható, a bringától függetlenül is tölthető akkumulátor
Mire jó?
A kisebbek – mint például ez a nemrég kipróbált Inmotion P1F – akár arra is jók, hogy összehajtva a tömegközlekedési eszközökre is felvigyék őket. Aprók, nincs rajtuk széles pedál, sem olajos lánc, ami beszennyezhetné a járművet, vagy az utasok ruháját. A Robstep X1-es azonban ehhez már túl nagy, de behajtott lábtartóval és sikerrel felszálltam vele az 1-es villamosra, és senki nem akarta kifolyatni a véremet miatta. Persze az alacsonypadlósra.
Ezt a járgányt sokkal inkább teljes útra, munkába ingázásra tervezték. Ugyan összecsukható, így csomagtartóba is könnyen betuszkolható, de 17 kilogrammos tömege miatt ezzel már nem pattan föl senki a villamosra, metróra. Ahhoz viszont elég kompakt, hogy liftbe, irodába probléma nélkül beférjen és otthon se legyen útban.
Hátul található a agymotor és a kitámasztó
Milyen rajta utazni?
Az első pár közös kilométer nem esett jól, de ezt fogjuk arra, hogy idén még nem nagyon bringáztam és szokni kell a nyerget. Mivel csak a kormány állítható, meg kell szokni a lábtartó távolságát. Mivel erőt nem kell kifejteni, nagy hátránya nincs ennek a megoldásnak. Piros gombbal bekapcs, aztán biztonsági okból meg kell húzni egyszer a féket, hogy gázhúzásra aztán el is induljon a járgány. A gázkart húzhatjuk azonnal tövig, nem fog eldobni a jószág, de szépen gyorsul, miközben finoman morog hátul a motor. A 25 km/órás sebességet hamar eléri, ilyenkor az automatika elveszi az gázt és kicsit megtorpan a cucc. Ezt még párszor eljátssza, míg beáll a stabil tempó.
Beépített LED-es lámpája van elöl, hátul
Picike kerekei miatt érdemes odafigyelni az úthibákra, de más nehézség nem akad ú közben. Bírja az emelkedőket is, az Árpád híd pesti oldalán lévő felhajtót maximális sebességgel lenyomta a Robstep, de a meredekebb Montevideo utcában már csak 20-at tudott kipréselni magából. Jók a fékek is, bár az alig pár tíz kilométert futott tesztpéldány eleinte nagyon nyikorgott, de az egyelőre együtt lenyomott 50 kilométer már érezhetően jót tett neki.
Felhajtható a lábtartó, így használaton kívül nem foglal sok helyet
A Robstep X1 egy szórakoztató elektromos hajtású kétkerekű, amit leginkább városi, rövidtávú közlekedésre érdemes megvenni. Ingázni tökéletes, kompakt mérete miatt bárhol elfér, vállalható súlyával pedig a mozgatása sem nehézkes. A tesztpéldányt a többi hasonlóan vicces megjelenésű guruló izékhez hasonlóan az AirWheel szalontól kaptuk, ahol kipróbálható vagy 349 ezer forintért meg is vehető.