Röviden – Ford Fiesta ST és Active | |
---|---|
Mi ez? | A Ford biztos, ami biztos alapon fogta a 2017-ben bemutatott hetedik generációs Fiestát és rögtön két, egy sportos és egy szabadidő-autós változatot is készített belőle |
Mit tud? | Az ST-t bitang jó vezetni, remek motorja, váltója, mindene van, az Active pedig a SUV-s divatnak próbál megfelelni, egyszerűen kellett ilyet csinálni |
Mibe kerül? | Az Active árlistája 5 395 000 forinttól kezdődik, a háromajtós ST pedig 7 155 000 forinttól kapható |
Kinek jó? | Aki szeret sportosan vezetni de nem akar 5-600 lóerővel hadakozni, az boldog lesz az ST-vel. Active-ot pedig az válasszon, aki a szabadidő-autós vonalért van oda |
A többi autómárkához hasonlóan tavaly a Fordnak is nagyon ment a szabadidő-autó értékesítés, minden ötödik eladott autójuk ebből a kategóriából került ki. Jól ment a teljes SUV-kínálat, a kompakt EcoSporttól a Kugán át a nagyobb méretű Edge-ig, így érthető, hogy a márka úgy döntött, még egy kicsit megnyomja ezt a szegmenst a frissen érkezett, a nemrég bemutatott Fiesta alapjaira épülő picike Fiesta Active-val. Mi pedig gyorsan ki is próbáltuk.
A nemzetközi bemutatón szereplő másik új modell, a szintén május végén, a Nizza környéki hegyekben meghajtott sportosabb kivitelű Fiesta ST kevéssé az aktuális divatnak szól, sokkal inkább a hosszú múltra visszatekintő mérges kis Fiesták legújabb darabja, néhány váratlan furcsasággal – például háromhengeres, hengerlekapcsolós motorral – megtömve.




